A dat 20 de milioane de euro pe un teren de lângă Bucureşti unde a vrut să ridice un oraş. Acum regretă fiecare cent

Autor: Iuliana Roibu Postat la 07 septembrie 2014 37664 afişări

A dat 20 de milioane de euro pe un teren de lângă Bucureşti unde a vrut să ridice un oraş. Acum regretă fiecare cent

În 2009 am cumpărat un teren de 100 de hectare în Săbăreni şi am pornit Toyplex, un lanţ de magazine de jucării care a ajuns la 19 locaţii. Au fost două decizii foarte îndrăzneţe de business pentru un an de criză.

Pentru terenul din Săbăreni aveam un proiect mare, un minioraş cu 1.600 de locuinţe. Am cheltuit destul pe master plan şi încă nu am renunţat de tot la acest proiect, deocamdată folosim terenul pentru agricultură. Nu este momentul să vindem acest teren, nu este piaţă pentru el. Am mai discutat varii proiecte pentru acest teren, inclusiv după debutul crizei, dar nu s-a concretizat deocamdată nimic. Eu l-am cumpărat cu peste 20 euro/mp şi nu cred că aş putea obţine mai mult de 2-3 euro/mp acum. Nu am nicio presiune să îl vând în pierdere, aşa că prefer să caut alte variante.

Când am deschis Toyplex în 2009, l-am poziţionat ca un magazin cu jucării pentru toate vârstele. De fapt, conceptul nu mai ţine ca atare, pentru că multe din lucrurile pe care le intuiam despre această piaţă s-au schimbat. Retailul de jucării s-a transformat semnificativ. Azi copilul de zece ani vrea o tabletă, o consolă, nu se mai joacă cu Lego sau cu păpuşi. Trebuia schimbat conceptul din temelii şi trebuia aleasă o cu totul altă sortimentaţie, dar în perioada aceea eram însă prea preocupat de criza de la Domo şi nu am făcut aceste schimbări. Am ieşit din Toyplex treptat, am renunţat la câte un magazin pe măsură ce nu-şi acoperea costurile, concurentul nostru Noriel a preluat 7 magazine , iar cu ultimele 5 magazine rămase compania a intrat la începutul anului în insolvenţă.

După ieşirea mea din Domo, interesul meu s-a îndreptat primordial către domeniul turismului, în particular cel hotelier. Grand Hotel Balvanyos este o investiţie comună cu fostul meu asociat de la Domo (Ferenc Hegedus –n.r.), încă din anul 2007. Anul trecut am luat decizia să împărţim între noi portofoliul comun de clădiri. Eu am rămas cu hotelul din Balvanyos şi cu un imobil din Pipera. Din primăvara acestui an stau mai tot timpul la hotel, unde renovăm intens –  facem un facelift de design interior, bazat pe reinterpretarea modernă a motivelor locale şi transilvane. E un nou proces de rebranding şi mă simt din nou în elementul meu creativ. Proiectul cel mai important la hotel este construirea unui centru spa de ultimă generaţie, cofinanţat din fonduri UE, care este preconizat să fie gata în iunie anul viitor. Hotelul de 112 camere l-am cumpărat cu 2 milioane de euro, dar am mai investit încă 7 milioane de euro în modernizarea lui, dintre care 3 milioane au fost alocate spa-ului. Acum, că vine toamna, mă voi întoarce în Bucureşti cu gândul la noi proiecte."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mariana gheorghe,
petrom,
bm storytellers
/cover-story/a-dat-20-de-milioane-de-euro-pe-un-teren-de-langa-bucuresti-unde-a-vrut-sa-ridice-un-oras-acum-regreta-fiecare-cent-13212547
13212547
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.