Vertu cauta 220 de clienti de lux

Postat la 01 iunie 2008 85 afişări

Pe o piata romaneasca unde luxul in materie de telefoane mobile se rezuma la preturi care cu greu depasesc 1.000 de euro, Vertu, divizia de lux a Nokia, vrea sa vanda modele de cel putin cinci ori mai scumpe, in valoare de un milion de euro, pana la finalul anului. Pe ce anume se bazeaza?

"Piata telefoanelor mobile de lux este deja conturata si creste in permanenta, mai ales pe fondul dorintei romanilor de a epata si de a-si afisa statutul social", considera Magda Ionita, directorul de vanzari al MediaMaxCenter, care da drept exemplu un client al companiei care a solicitat recent un model Vertu Signature Cobra, realizat de bijutierul francez Boucheron in editie limitata, comanda care nu a putut fi insa onorata.

"In lume exista doar opt exemplare care au fost deja vandute, la un pret de 250.000 de euro fiecare", explica ea.

Anul trecut, peste 500 de romani si-au achizitionat un Vertu, potrivit unor declaratii anterioare ale lui Razvan Stanciulescu, directorul executiv al MediaMaxCenter, care a estimat piata acestor modele la cel putin 2,4 milioane de euro, luand in calcul pretul minim al unui exemplar Vertu. La nivel mondial sunt comercializate cateva sute de mii de astfel de telefoane mobile in fiecare an.

Posesorii de astfel de telefoane de lux sunt fie oameni de afaceri - pentru care exista o colectie speciala, Constellation, dotata cu diferite functii utile pentru calatorii si pentru business in general -, fie persoane care urmaresc sa scoata in evidenta faptul ca isi pot permite un telefon foarte scump. Pentru astfel de clienti este mai putin important faptul ca telefonul nu este dotat din punct de vedere tehnologic si ca duce lipsa de multe functii uzuale care se gasesc la mobilele din generatia actuala.

Accentul este mai degraba pus pe numarul de pietre pretioase pe care le are si pe faptul ca, detinand un Vertu, devin automat parte a unei comunitati exclusiviste care are la dispozitie in permanenta un serviciu de "concierge", de genul celui din hoteluri. Mai exact, printr-o simpla apasare de buton, clientii Vertu pot obtine diferite informatii de interes si pot delega diferite probleme precum rezervarea biletelor de calatorie sau programarea cinelor de afaceri la restaurant.

Comerciantii cred ca pe masura ce veniturile vor creste, vom vedea probabil si alte categorii de consumatori atrasi de asemenea modele, in afara de oameni de afaceri sau vedete. "Clientii romani sunt oricum orientati catre produsele de lux, fiind mult mai dispusi sa plateasca in plus pentru a-si sublinia statutul social decat consumatorii din alte tari din regiune", spune Alexandru Munteanu de la Germanos.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business hi-tech,
Vertu,
Nokia
/business-hi-tech/telecom/vertu-cauta-220-de-clienti-de-lux-2674123
2674123
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.