Povestea primului start-up dezvoltat pentru viitorii operatori virtuali de telefonie mobilă

Autor: Iuliana Roibu Postat la 26 februarie 2016 1498 afişări

Gabriel Mureşanu şi Marian Velicu, doi seniori din piaţa de telecom, au pus la punct primul serviciu MVNE de pe piaţa locală şi au plecat în căutarea primilor clienţi.

„Prin platforma Veridian, care are acces la reţeaua de telefonie mobilă Telekom, un lanţ de retail sau furnizor de servicii de utilităţi îşi va putea lansa propriul brand de telefonie mobilă şi propriile servicii, iar singurul său efort va fi de a se concentra pe ce ştie să facă deja cel mai bine: execuţie de sales & marketing.Marea oportunitate a acestora este de a veni cu propuneri inovatoare, inedite şi atrăgătoare în piaţă prin pachetele de telefonie în sine, dar mai ales prin împachetarea acestora cu vânzarea serviciilor/produselor proprii către baza lor de clienţi. De exemplu, la fiecare cumpărătură de 100 de lei într-un lanţ de retail, un client îşi va putea alimenta cartela de prepaid cu 100 de minute nemaiavând astfel grija încărcării cartelei sau a pierderii termenului de valabilitate a acesteia“.

Cine ar putea fi însă primul operator? Gabriel Mureşanu vorbeşte despre discuţii avansate cu un mare retailer şi despre tatonarea unor companii din domeniul furnizării de energie. Nu dă numele retailerului cu care se află în discuţii, aşadar întrebarea dacă primul operator va fi Mega Image Mobile, Carrefour Mobile sau Kaufland Mobile suscită destul de mult interes, mai ales pentru că, după cum spune Gabriel Mureşan, primul operator va avea un avantaj net în piaţă: „Primul MVNO va avea un mare avantaj de time to market mai ales în piaţa de retail, unde relaţia cu consumatorii este foarte strânsă şi concurenţa în creştere“. Iar anul 2016 le pare perfect lui Gabriel Mureşan şi lui Marian Velicu pentru lansarea primului MVNO, care speră să aibă loc până la sfârşitul acestui an, cu o ofertă comercială completă: „2016 prezintă o oportunitate de business în contextul tendinţei intrării pe piaţa furnizării de telefonie mobilă a marilor retaileri şi a furnizorilor de energie/utilităţi în toate pieţele mature din Europa. Acest moment a venit şi pentru piaţa românească, unde nivelul mare de saturare a transformat serviciile de telecomunicaţii în produse de larg consum, moment când e nevoie de soluţii alternative şi diferite de creştere. Retailerii care vor să crească trebuie să folosească modele de business diferite, adaptate la noua realitate de piaţă şi de percepţie a consumatorului, lucru dovedit deja în pieţele din Europa de Vest, America şi Asia. În astfel de momente, lanţurile mari de retail (Tesco, Carrefour, Lidl, Virgin) care au putere mare de vânzare şi afiliere intimă de brand au lansat propriile servicii de telefonie mobilă împachetate cu serviciile regulate ale cumpărătorilor“.

Gabriel Mureşanu detaliază că operaţiunile de telefonie mobilă vor deveni profitabile pentru un viitor operator atunci când vor aduce în reţea 30-40.000 de utilizatori. La o reţea de 1 milion de persoane, care nu i se pare utopică, Mureşanu vorbeşte despre câştiguri de ordinul milioanelor de euro lunar. „Ce se va întâmpla în următorii cinci ani depinde de strategia şi de politica de dezvoltare pe care o va adopta fiecare MVNO. Este posibil, ca piaţă, să atingem 1 milion de utilizatori în cîţiva ani“, spune Gabriel Mureşanu, care exemplifică prin faptul că în Europa de Vest operatorii MVNO au acaparat între 10% şi 40% din total pieţei de telefonie mobilă sau prin povestea Cehiei, unde în 2011 nu era niciun MVNO, iar acum numărul lor este de peste 70.

Gabriel Mureşanu crede că România poate atinge uşor un număr de 10 operatori de MVNO şi că Veridian poate între timp să se uite şi către ţările vecine, unde operatorii MVNO sunt, de asemenea, deocamdată inexistenţi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/povestea-primului-start-up-dezvoltat-pentru-viitorii-operatori-virtuali-de-telefonie-mobila-15087787
15087787
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.