Planurile noului şef al Romtelecom şi Cosmote
Nikolai Beckers, noul director executiv al operatorilor de telecomunicaţii Romtelecom şi Cosmote, a vorbit pentru prima dată săptămâna trecută despre planurile şi strategia pentru piaţa din România. Cum se va traduce rigurozitatea germană în telecomunicaţiile româneşti?
CU TEHNOLOGIA ÎN SINE ESTE PROBLEMA. Este drept, NFC este perla coroanei pentru plăţile mobile, însă există şi alternative precum plata prin SMS. Problema este crearea unui ecosistem de bănci şi comercianţi care să atragă masa critică de utilizatori, aşa încât aplicaţia să aibă succes„, a explicat Nikolai Beckers. În opinia lui, cea mai bună metodă pentru popularizarea plăţilor cu telefonul mobil ar fi crearea unui sistem naţional pentru astfel de tranzacţii, în care să fie implicaţi toţi operatorii. MyWallet, în schimb, funcţionează doar cu o cartelă SIM specială a operatorului din spate.
Din punct de vedere tehnic, sistemul de plată cu telefonul mobil funcţionează, cel puţin în Polonia, fără introducerea codului PIN al cardului pentru tranzacţii cu valoare mică, în timp ce achiziţiile care depăşesc un anumit plafon trebuie confirmate şi prin intermediul codului. În tot cazul, plăţile cu telefonul prin tehnologia NFC sunt estimate să evolueze rapid în următoarea perioadă, mai ales că utilizatorii „se uită la telefon de 150 de ori pe zi, în medie o dată la fiecare şase minute„, potrivit Claudiei Nemat, ceea ce va contribui la formarea unei pieţe de plăţi mobile estimate la 90 de miliarde de dolari în 2017.
MYWALLET ESTE DOAR UNUL DINTRE SERVICIILE PREGĂTITE PENTRU PIAŢA DIN ROMÂNIA.Ca parte a strategiei pe care a creionat-o pentru mandatul său, Nikolai Beckers spune că printre pilonii principali sunt construirea de oferte integrate fix-mobil, cât şi pachete de servicii de internet şi divertisment sau crearea unor platforme pentru susţinerea afacerilor şi antreprenorilor. Însă unul dintre punctele principale din agenda lui îl reprezintă potenţiala fuziune dintre Romtelecom şi Cosmote, un subiect pe marginea căruia se fac deja de ceva vreme speculaţii.
„Din perspectiva mea, logica economică a fuziunii celor două companii este evidentă. Am discutat de convergenţa serviciilor fix-mobil, este normal să unim entităţile şi juridic, nu numai operaţional, pentru a avea un proces de business fluent, fără nicio întrerupere. Este mai bine cu o singură factură, un singur call-center, o singură reţea de magazine, un marketing unitar„, a arătat Beckers. Discuţiile dintre acţionarii celor doi operatori de telecomunicaţii au început deja, însă asemenea discuţii au nevoie de timp. Realizarea în sine a fuziunii ar putea dura aproximativ un an, dar „procesul nu poate începe înainte să fie luată o decizie clară. Iar asta nu se ştie exact când se va întâmpla„.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro