Obiectivele noului CEO UPC România

Autor: Ioana Matei Postat la 25 februarie 2016 996 afişări

Extinderea prin achiziţii, creşterea capacităţii reţelei şi inovaţia reprezintă principalele direcţii pe care noul CEO al UPC România şi-a structurat strategia de atac în una dintre cele mai competitive pieţe locale.

Obiectivele noului CEO UPC România

Totuşi, cel mai important lucru care s-a întâmplat în cadrul companiei în anul în care a devenit CEO a fost că UPC şi-a schimbat strategia dintr–una concentrată pe apărare într-una de atac. „A fost un an în care am executat un plan pe mai multe fronturi: a fost primul an în care, pe lângă investiţii în inovaţie, am investit masiv în extinderea reţelei şi am integrat câţiva operatori mici din piaţă”, spune Redeleanu, referindu-se la o investiţie de 35 de milioane de euro a companiei-mamă pe piaţa locală, la care s-a adăugat investiţia în achiziţia a cinci companii de cablu şi internet din judeţele Prahova şi Suceava. Prin intermediul acestora, şi-a adăugat în portofoliu peste 37.000 de clienţi de televiziune şi internet. Astfel, la finalul anului trecut, compania oferea servicii de internet către 488.800 de clienţi. Pe segmentul de telefonie fixă, au depăşit pragul de 400.000 de clienţi la sfârşitul lui 2015.

„Internetul reprezintă în continuare cel mai important motor de creştere pentru noi. Faţă de situaţia din urmă cu doi ani de zile, creşterea abonamentelor de internet a fost de circa 50%, doar în ultimul an am reuşit să creştem baza de clienţi cu 13%”, spune Redeleanu, care subliniază şi potenţialul care există în continuare pe acest segment. „Penetrarea serviciilor de televiziune plătită este de peste 92%, în schimb pentru serviciile de internet este de 56-57%.” Cel mai important business al companiei rămâne cablul, segment pe care numărul de clienţi a crescut cu 3% (883.600 de clienţi), dintre care pe cablu digital sunt 593.200 abonamente în timp ce pe cablu analogic baza de utilizatori a scăzut cu 5% la 290.600. Pe televiziune prin satelit, serviciu furnizat sub brandul Focus Sat, compania a crescut cu 8%, până la 350.600 utilizatori. Per total baza de clienţi a UPC pentru serviciile TV a crescut cu 5%, până la 1.234 milioane de clienţi.

De ce a fost anul 2015 cel potrivit pentru reînceperea achiziţiilor după câţiva ani de pauză?  „Cred că au fost câţiva ani de confirmare a capacităţii managementului şi organizaţiei de a produce rezultate, asta este important atunci când faci parte dintr-o corporaţie, am putut demonstra că se poate investi în România, se poate investi pentru că avem capacitatea de a administra corect respectiva investiţie şi în acelaşi timp există oportunitate de creştere pe piaţa din România, acestea au fost cele două puncte pe care le-am vândut.” Faptul că vocea UPC România a devenit mai puternică în cadrul grupului este dovedit şi de implementarea unei inovaţii la nivel global – routerul Connect Box, pentru viteze de 500 MB/s, implementat mai întâi în România, în toamna anului trecut, deoarece, spre deosebire de alte pieţe ale Liberty Global, accesul la astfel de viteze se face la nivelul întregii reţele a UPC.

Potrivit lui Redeleanu, realizările de anul trecut au creat premisele accelerării ritmului investiţiilor, astfel că bugetul alocat dezvoltării în 2016 a crescut de la 35 la 50 de milioane de euro. „Bugetul va fi dedicat inovaţiei, extinderii şi creşterii capacităţii reţelei noastre”, spune CEO-ul UPC, care şi-a propus să extindă serviciile companiei la fel ca anul trecut, în 300.000 de noi gospodării. Şi în 2016 vor ajunge la acest număr şi prin intermediul achiziţiilor, investiţie separată faţă de cea bugetată. „Nu există limite pentru investiţiile în achiziţii atât timp cât acestea au sens, iar grupul poate să le finanţeze.” Zonele ţintite pentru extindere sunt atât din mediul rural, cât şi din cel urban: „Mergem către zone unde putem face diferenţa, dacă e să vorbim geografic, ne este mult mai uşor să extindem reţeaua în apropierea sau în proximitatea footprint-ului actual. Sunt şi oraşe mari, medii, zone rurale, cât şi zona metropolitană, care se extind foarte mult prin case, aglomerări urbane în zone din proximitatea oraşului – anul trecut ne-am extins în zonele Titan, Balta Albă, Militari, Pantelimon în Bucureşti”.

Printre planurile companiei pentru 2016 se află şi lansarea set top box-ului Horizon, disponibil pe pieţele vestice, care va oferi servicii precum cel de video la cerere. În ce priveşte o discuţie legată de externalizarea activităţilor tehnice de teren către grupul chinez Huawei, Redeleanu nu confirmă o astfel de decizie, dar spune că aceasta nu ar reprezenta o noutate pe piaţa locală. „Se practică genul acesta de externalizare a serviciilor de operaţiuni în teren, iar Liberty Global are astfel de practici la nivelul grupului. Ne uităm şi evaluăm o asemenea oportunitate pentru că suntem în permanenţă preocupaţi de structura costurilor.” Redeleanu nu a negat că UPC evaluează şi posibilitatea lansării de servicii de telefonie mobilă sub forma unui operator mobil virtual, prin reţeaua altui operator. „E destul de puţină deschidere în primul rând în rândul operatorilor de telefonie mobilă de a face acorduri de tip MVNO. Nu sunt negocieri uşoare. E o piaţă extrem de competitivă unde, dacă nu găseşti o propunere corectă, rişti să intri degeaba.“

O astfel de colaborare nu ar fi o premieră în cadrul grupului Liberty Global, care recent a anunţat că îşi va combina operaţiunile din Olanda cu grupul britanic Vodafone, formând un jucător cu 15 milioane de abonamente la servicii de televiziune, internet şi telefonie fixă şi mobilă. Pe piaţa locală, o primă astfel de mişcare a fost făcută de Orange şi Telekom, potrivit ZF, care au semnat la începutul lunii decembrie 2015, după doi ani de negocieri duse în secret, un acord prin care îşi oferă acces la reţeaua fixă, respectiv mobilă 4G, mutare prin care cei doi giganţi nu doar fac reduceri semnificative de costuri, ci îşi şi întăresc forţa în lupta cu RCS&RDS şi ridică presiunea pe rivalii care nu au pachete fix-mobil - Vodafone şi UPC.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/obiectivele-noului-ceo-upc-romania-15086356
15086356
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.