Internetul de la televizor. Ce aşteptări au companiile de la noile tehnologii

Autor: Ioana Matei Postat la 23 octombrie 2012 147 afişări

Pentru utilizatorii care obişnuiesc să se uite la televizor şi să navigheze simultan pe internet cu laptopul în braţe, Horizon este numele tehnologiei care le aduce pe amândouă în acelaşi loc. Severina Pascu, CEO-ul UPC România, vorbeşte despre momentul în care noua tehnologie va ajunge în românia şi felul cum aceasta ar urma să ne schimbe viaţa.

Fie că vorbim despre cel din Olanda sau din România, clientul acestui produs "este clientul «ProTec» - cel care vrea să fie informat în permanenţă şi să aibă acces la conţinutul relevant pentru el oriunde s-ar afla". E cunoscut faptul că, cel puţin din punct de vedere al vitezei, ne aflăm printre primele ţări din lume, după Coreea de Sud, Hong Kong şi Japonia: "Din punct de vedere al conexiunii la internet suntem mult în faţă, 100 de mega la noi e ca produs de câţiva ani buni".

CEO-ul UPC observă că tendinţele diferă între mediul rural şi urban: dacă în urban există o predilecţie clară pentru utilizarea internetului, penetrarea în zonele rurale încă nu este foarte mare, dar creşte de la an la an: "Internetul are cel mai mare potenţial, tocmai datorită unei penetrări sub medie până acum". Iar în ceea ce priveşte programele de televiziune, CEO-ul a observat că documentarele şi filmele sunt pe primele locuri în topul preferinţelor clienţilor, urmate de programele sportive, iar compania urmăreşte această predilecţie: "Clienţii au gusturi din ce în ce mai sofisticate, vor conţinut relevant cu o calitate foarte bună a sunetului şi imaginii şi tocmai acest lucru îl facem cu lansarea pachetelor digitale în care sunt incluse şi canale HD, vrem să aducem peste conţinutul deja existent canale documentare, filme". Iar produsele "vedetă" sunt serviciile de internet de mare viteză asociate cu WiFi, serviciile de digital şi HD, precum şi recorderul digital DVR.

Creşterea numărului de clienţi de până la 1,14 milioane în 200 de oraşe medii şi mari se datorează, dincolo de preţ, aducerii în permanenţă de noi tehnologii şi produse şi menţinerii dinamicii pieţei, dar şi unei strategii orientate spre client: "Vedem un segment care este în creştere, care apreciază relaţia cu clientul, felul în care acesta este abordat sau tratat, dincolo de serviciul în sine".

Severina Pascu vede piaţa românească drept una dintre cele mai competitive din Europa, făcând trimitere la viteza crescută la navigare pe internet, cu un maximum de 150 Mbps, dar şi la obişnuinţa de a avea un număr important de canale incluse în pachetul clientului. De cealaltă parte, venitul per abonat este printre cele mai scăzute din Europa. "Presiunea mare vine din această zonă, în a găsi echilibrul între servicii relevante şi în a fi suficient de agil ca să faci businessul să crească, să investeşti suficient de abil în fiecare an în tehnologii şi produse noi", conchide managerul. De inovaţie, dar mai ales de preţ va depinde şi succesul Horizon în România, iar găsirea echilibrului e, la fel ca până acum, prioritatea zero a Severinei Pascu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
telecom,
severina pascu,
upc,
companii
/business-hi-tech/telecom/internetul-de-la-televizor-ce-asteptari-au-companiile-de-la-noile-tehnologii-10249987
10249987
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.