Gigantul care luptă cu RCS&RDS, Romtelecom şi UPC pe piaţa de internet

Autor: Razvan Muresan Postat la 04 septembrie 2013 19605 afişări

Pe o piaţă tot mai concurenţială,împărţită între RCS&RDS, Romtelecom şi UPC, şefii de la Türk Telekom au găsit în România propria nişă, prin care pot face bani fără să se calce prea tare pe picioare cu giganţii. Ce înseamnă ofensiva turcilor?

Gigantul care luptă cu RCS&RDS, Romtelecom şi UPC pe piaţa de internet

Spre deosebire de competitorii săi, Euroweb nu lucrează cu persoane fizice, ci doar cu clienţi companii, de talie medie şi mare, cărora le oferă soluţii de acces la internet. În prezent, în segmentul în care activează, Euroweb deţine o cotă de piaţă de 5% - „vestea bună e că mai ai 95% din piaţă pentru care poţi să te lupţi„.

După Stuart Evers, contractele cu companii cu afaceri anuale de cel puţin un milion de euro şi nu cu birouri mici sau consumatori casnici sunt principalul avantaj în faţa competitorilor. Relaţia cu cei circa 1.500 de clienţi este astfel mai bine gestionată, iar resursele sunt gestionate de aşa natură încât serviciile oferite să fie de calitate ridicată: „Chiar dacă eşti o companie mare, la alţi operatori eşti un număr dintr-o serie de sute de mii sau milioane de clienţi.

Noi ne permitem să oferim tratament VIP fiecăruia dintre cei 1.500. Eu personal cunosc ce servicii are aproape fiecare client, ceea ce este fizic imposibil pentru şeful Romtelecom, de exemplu.„ Domeniile în care Euroweb derulează cele mai multe contracte sunt cel bancar, urmat de multimedia şi distribuţie. De la preluarea mandatului de CEO, când niciun client nu era turc, strategia de dezvoltare prevede din vara anului trecut şi ţintirea firmelor din asociaţia investitorilor turci: „Nicio companie turcească nu o să ne dea nouă bani pentru că suntem turci. Ar fi o nebunie! Dar oferim servicii mai ieftine pentru cei care au afaceri în Turcia, pentru că acolo e sediul nostru central şi ne permitem tarife mai mici.„

2012 a fost anul în care Euroweb a reintrat pe profit, urmând ca în 2013 profitul să urce la circa 8% din cifra de afaceri, estimată la 9 milioane de euro. Deloc uşor, dat fiind că la anumite capitole costurile au crescut de zece ori. Netcity Telecom, compania care modernizează infrastructura telecom din Capitală, a transformat reţeaua metropolitană de telecomunicaţii din Bucureşti într-un monopol şi, prin creşterea abuzivă a tarifelor de acces, operatorii de talie redusă vor intra în faliment, concurenţa va fi afectată, iar preţurile pentru utilizatorii finali vor fi majorate, potrivit unui document al Asociaţiei Naţionale a Internet Service Providerilor, citat de Mediafax.

Stuart Evers vorbeşte despre ambiţia operatorului Türk Telekom de a avea o amprentă internaţională în anii următori, iar România e doar o parte a unui puzzle european. El admite că turcii nu vor avea o prezenţă pe piaţa locală ca şi cea a Orange sau Vodafone, dar pot creşte cota de piaţă în segmentul B2B, unde lupta cea mai puternică se dispută cu RCS&RDS şi Romtelecom.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/gigantul-care-lupta-cu-rcs-rds-romtelecom-si-upc-pe-piata-de-internet-11289294
11289294
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.