Fostul EasyCall se extinde in regiune

Postat la 22 ianuarie 2008 11 afişări

De la antreprenor, Vladimir Sterescu a trecut direct in functia de director pentru activitatile din Europa ale firmei americane care i-a cumparat afacerea cu servicii de call center. Acum, principalul lui pariu e sa caute in marile orase angajati poligloti, capabili sa raspunda la telefon inclusiv in flamanda sau in limbile nordice.

„In cazul nostru, nu costurile sunt motivul pentru care ne orientam catre alte orase din tara, ci lipsa fortei de munca, mai ales atata vreme cat majoritatea clientilor de servicii de call center au nevoie de oameni care sa vorbeasca cel putin doua limbi straine“, spune Sterescu. In ultimul an, CGS Romania si-a extins echipa cu aproximativ 200 de oameni, numarand in prezent aproape 800 de angajati. „Pentru 2008, vrem sa mai angajam inca 1.000 de oameni numai pentru contractele deja semnate sau aflate intr-o faza avansata de negociere“, explica Sterescu, anticipand ca in martie sau aprilie va incepe colaborarea cu o companie dintre primele 100 din lume, „la fel de cunoscuta cum este Coca-Cola“, care va necesita resurse umane considerabile.

La o prima vedere, extinderea echipei cu un numar atat de mare de angajati pare un obiectiv dificil de atins. Piata serviciilor de relatii cu clientii, unde activeaza 250 de companii, a absorbit pana acum in jur de 20.000 de oameni, dupa calculele Madalinei Vilau - numai ca incepe sa se satureze, in special in orasele mari. Pentru CGS Romania insa, recrutarea n-a pus prea mari probleme pana acum. Numai in luna octombrie a anului trecut, de exemplu, compania si-a extins echipa cu aproximativ 100 de angajati, in special pe seama anunturilor pe site-urile specializate de recrutare.

Dintre cele peste 30 de proiecte in desfasurare in cadrul CGS Romania, aproximativ o treime sunt contractate de clienti straini. „Clientii straini reprezinta insa aproape 70% din cifra de afaceri a companiei si necesita un procent cam tot atat de mare de angajati“, precizeaza directorul companiei, justificand astfel si cererea mare de angajati bilingvi sau poligloti. Firma furnizeaza in prezent servicii in sapte limbi straine, iar prin prisma proiectelor viitoare, numarul acestora va trece de 12.

Cele mai cautate si, totodata, recompensate sunt limbile nordice, salariul mediu al unui vorbitor de suedeza, spre exemplu, urcand chiar peste 1.500 de euro, in conditiile in care un angajat in call center castiga in medie aproximativ 1.000 de euro, variabil in functie de numarul limbilor straine cunoscute de angajat si de cererea pentru acestea.

Cu alte cuvinte, batalia de pe piata serviciilor de call center, estimata pentru anul trecut de oficialul CGS Romania la peste 70 de milioane de euro, nu se mai da acum pentru clienti, cat pentru resursa umana. „Proiecte sunt destule, in special din partea companiilor din afara granitelor. Mai greu este sa atragem si sa mentinem oamenii necesari ca sa finalizam aceste proiecte“, conchide directorul CGS Romania.

 

CGS

In cifre

Anul

2006

2007

2008

Numarul de angajati

600

800

1.800*

Cifra de afaceri (mil. euro)

5,6

15*

N/A

 

* estimare


Sursa: compania

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/fostul-easycall-se-extinde-in-regiune-2344940
2344940
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.