Efectele concurenţei acerbe din telecom persistă: „Diferenţierea prin preţ nu este sustenabilă şi trebuie să înceteze. Este o competiţie prostească“

Autor: Razvan Muresan Postat la 17 martie 2015 1943 afişări

Ultimul sfat al Lilianei Solomon, fosta şefă a operaţiunilor locale ale Vodafone România şi managerul care a asigurat tranziţia de la brandul Connex, rămâne actual şi la mai bine de patru ani de când cea mai puternică femeie din telecomul românesc pleca la Londra în funcţia de director de operaţiuni al Vodafone pentru Europa: „Diferenţierea prin preţ nu este sustenabilă şi trebuie să înceteze. Este o competiţie prostească“.

Efectele concurenţei acerbe din telecom persistă: „Diferenţierea prin preţ nu este sustenabilă şi trebuie să înceteze. Este o competiţie prostească“

Andreea Cramer, directorul de oferte al Vodafone, admitea anterior că, în România, cuvântul „nelimitat“ vinde foarte bine. „Miile de minute şi toate cele au ajuns în sfera în care omul este liniştit, ştie că are suficient inclus şi nu îşi bate capul cu costuri suplimentare. Acum nu mai trebuie să faci asta, ci să te bucuri de date, să înveţi să foloseşti internetul şi să vezi ce oferă smartphone-ul tău. (...) Vodafone a subliniat de fiecare dată că are cea mai bună reţea, cea mai bună viteză la internet şi terminalele cele mai bune din categoria de smartphone, fără să vorbim despre cantitatea de minute inclusă. Suntem primii care la zece euro lunar am inclus un smartphone pentru care clientul nu a mai trebuit să plătească.“

Accesibilitatea primează în faţa preţului mic, observa managerul. Andreea Beleneş, directorul departamentului Consumer al Orange România, spunea anul trecut că nu preţul este cel mai important criteriu în momentul alegerii unei oferte: „Hai să ne uităm pe zona de cartele preplătite! Toată lumea oferă cam acelaşi lucru pentru cinci sau şase euro, ofertele sunt competitive. Abundenţa de minute şi de SMS-uri a fost la un moment dat un factor diferenţiator, dar acum nu mai este suficient. Acum contează elementele de diferenţiere între operatori, respectiv facilităţile pe care clienţii le primesc în plus.“

Scăderea preţurilor din 2014 se leagă nu doar de concurenţa dintre operatori, ci şi de reducerea tarifelor de interconectare de la 3,07 eurocenţi pe minut la 0,96 eurocenţi / minut, de la 1 aprilie, printr-o decizie a autorităţii de reglementare în telecom.

Concurenţa tot mai agresivă din partea RCS&RDS, operatorul cu cele mai mici tarife de pe piaţă la momentul actual, cu pachetul nelimitat de apeluri şi internet la patru euro pentru clienţii existenţi, a influenţat, de asemenea, preţurile operatorilor. Tot mai multe voci de la vârful managementului telecom din România vorbesc despre cât de nesustenabilă este bătălia preţurilor. Previziunea şefului Vodafone România, Ravinder Takkar, conform căreia  industria nu va rezista nici măcar pe termen mediu în forma actuală, s-ar putea concretiza mai repede decât ne-am aştepta.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/efectele-concurentei-acerbe-din-telecom-persista-diferentierea-prin-pret-nu-este-sustenabila-si-trebuie-sa-inceteze-este-o-competitie-prosteasca-13980450
13980450
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.