De la Crazy Frog la Juan Carlos

Postat la 22 ianuarie 2008 73 afişări

Specialistii sustin ca modul cum telefonul mobil isi avertizeaza stapanul ca e sunat sau ca primeste un mesaj poate spune multe despre personalitatea lui. Probabil ca e asa; cert e ca posesorii de celulare au cheltuit anul trecut peste 3,5 miliarde de euro pentru a-si procura tonuri de apel care sa-i reprezinte.

„Muzica a fost dintotdeauna o metoda de divertisment populara, astfel incat a ajuns sa fie o sursa importanta de venituri pentru divertismentul pe mobil“, comenteaza Dan Winterbottom, analist al companiei de cercetare de piata Informa. Adica pentru placerea unui mare numar din cei 3,3 miliarde de utilizatori de telefoane mobile din toata lumea. Nu in toate cazurile aceasta logica functioneaza: unul dintre pionierii tonurilor de apel, compania Zingy, a anuntat la sfarsitul anului trecut ca va renunta la divizia tonurilor de apel, urmand sa se dedice livrarii altor tipuri de continut audio si video pentru celulare sub o alta denumire - Vindigo. Contraexemple sunt insa numeroase. Pentru Thumbplay, o companie newyorkeza infiintata in urma cu doi ani, intrarea pe segmentul de divertisment pentru telefoane mobile a fost o miscare inspirata; vanzarile companiei depasesc anual 100 de milioane de dolari (68 de milioane de euro).

Performanta Thumbplay a atras recent investitori financiari - fondurile Bain Capital Ventures, SoftBank Capital, i-Hatch Ventures, Redwood Partners, New Enterprise Associates si Meritech - interesati de o intrare in capitalul firmei si eventual de o listare a acesteia la bursa. Daca ar vinde, intregul pachet de actiuni ar putea fi evaluat chiar si la 500 de milioane de dolari (peste 340 de milioane de euro), considera analistii. Iar aprecierea era facuta cu cateva saptamani inainte ca Thumbplay sa anunte o alianta de mare calibru cu MSN Mobile, portalul mobil al retelei MSN, in virtutea careia va furniza tonuri de apel, wallpaper-uri, jocuri si clipuri destinate utilizatorilor portalului. MSN Mobile avea in octombrie, conform comScore Media Metrix, peste 120 de milioane de vizitatori unici pe luna in SUA.


Istoria sunetelor

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/de-la-crazy-frog-la-juan-carlos-2345115
2345115
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.