Cum se schimba pionii pe tabla de sah a pietei telecom

Autor: Roxana Cristea, Anca Arsene-Barbulescu Postat la 05 iunie 2011 80 afişări

Domeniul telecom pare sa semene tot mai mult cu o tabla de sah pe care se fac mutari agresive sau cel putin surprinzatoare in incercarea de a nu pierde pionii cei mai importanti si de a face fata competitiei. Numirea lui Jean-François Fallacher la conducerea Orange Romania este doar cea mai recenta dintre ele.

Misiunea lui Jean-François Fallacher nu se arata insa deloc la fel usoara. Piata de telefonie mobila din Romania a continuat sa scada si anul trecut, pana la nivelul de 2,25 miliarde de euro, potrivit analistilor companiei de consultanta A.T. Kearney, in conditiile in care in urma cu patru ani depasea 2,55 miliarde de euro. Numarul total de clienti asemenea, pana la 24,6 milioane la finele anului trecut fata de 25,4 cu un an in urma, iar odata cu popularizarea portabilitatii, operatorii au fost nevoiti sa fie si mai atenti la retentia utilizatorilor. "Pe o piata telecom puternic dezechilibrata de contextul economic, razboiul preturilor si cadrul legislativ instabil, Thierry Millet a reusit sa consolideze performantele companiei", sustine Olaf Swantee, facand referire in principal la mentinerea operatorului in varf, cu o cota de 43% din piata. Efectele problemelor din economie n-au ocolit insa Orange - operatorul a incheiat anul trecut cu venituri de 973 de milioane de euro, in scadere pentru al doilea an consecutiv, iar numarul de clienti a coborat pana la 10,4 de milioane, nivel insa peste cel din 2008.

"Trebuie sa gasesc noi metode de crestere pentru Orange", a declarat saptamana trecuta Jean-François Fallacher, noul sef al operatorului, unul dintre primele obiective pe care le are pentru urmatoarii ani. "Piata de telecom a trecut printr-o perioada de crestere importanta inainte de anul 2008, dar un an mai tarziu a inceput sa scada. Mentinerea pozitiei de lider este de asemenea o provocare", a continuat el. In linii mari, francezul nu are de gand sa faca schimbari foarte mari, nici in strategia generala a companiei, nici in ce priveste aspecte precum echipa, desi deocamdata nu a creionat un plan concret de bataie. "Stilul meu de management nu va fi agresiv, ci mai degraba apropiat de echipa, chiar daca de multe ori acest lucru poate fi privit ca un punct slab, nu ca un atu, cum imi place sa cred", a explicat executivul.

Fallacher are insa destula experienta de management, atat in relatia cu mediul de business, cat si in cea cu consumatorii rezidentiali. Absolvent al Politehnicii, al Scolii Nationale de Telecomunicatii si al ESSEC Business School, si-a inceput cariera in Franta pe segmentul de vanzari de business. Pe parcursul anilor si-a dezvoltat experienta in piete extrem de competitive, precum Olanda, unde a lansat o companie de servicii de internet, EuroNet Internet BV, iar mai apoi operatorul alternativ Wanadoo Olanda, care a devenit un important competitor al KPN, principalul jucator de pe aceasta piata. Ultimii sase ani i-a petrecut la conducerea Sofrecom, companie de consultanta internationala a grupului France Telecom, ocupandu-se in special de dezvoltarea operatiunilor si serviciilor mobile in piete emergente. Mandatul sau nu a fost inca stabilit, dar "avem planuri pana in 2015", potrivit lui Olaf Swantee. Timp suficient sa traseze noi parametri pentru filiala din Romania a grupului francez si sa distribuie corespunzator bugetul de investitii de peste 500 de milioane de euro alocat de France Telecom pentru urmatorii patru ani.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/cum-se-schimba-pionii-pe-tabla-de-sah-a-pietei-telecom-8310644
8310644
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.