Club Business Magazin: Toate drumurile duc în cloud

Autor: Razvan Muresan Postat la 23 iulie 2014 514 afişări

Companiile din România trec în prezent printr-un proces de maturizare, iar dacă până mai ieri tehnologia cloud părea ceva greoi, în prezent deschiderea faţă de adoptarea acesteia a crescut. Invitaţii celui mai recent Club Business Magazin, organizat în parteneriat cu Romsys, au discutat despre soluţii de virtualizare şi management pentru un data center modern, mizând pe felul în care mutarea datelor “în nori” poate genera economii de până la cinci ori mai mari pentru bugetul unei companii.

DAN POPA, VIRTUALIZATION şI CLOUD LEAD AL MICROSOFT ROMÂNIA: Cloudul asigură în primul rând rapiditate. Dacă un manager impune echipei să lanseze un nou serviciu pe piaţă într-un timp cât mai scurt. Dacă acel serviciu necesită foarte multă procesare şi stocare, există varianta de a porni o licitaţie şi de a găsi un furnizor de servere, ceea ce durează 30-45 de zile, după care urmează livrarea lor, adică alte 30-45 de zile. Se ajunge aşadar la şase luni de la cerinţa serviciului până la punerea lui pe piaţă. Există şi varianta prin care se acceptă un serviciu de cloud, iar cerinţa mea se rezolvă în decurs de câteva zile şi compania se poate concentra pe zona de dezvoltare pentru a veni pe piaţă cu un serviciu bine pus la punct. Diferenţa de trei-patru luni poate însemna foarte mult într-un mediu atât de concurenţial precum cel din prezent.

Provocări vin şi din zona bugetelor de IT, mai ales cele legate de infrastructură IT – storage, servere, securitate, networking –, care au scăzut dramatic în perioada de criză. Dacă în ultimii doi ani acestea au fost la acelaşi nivel, anul acesta se observă o uşoară revigorare, de circa 5%. Dacă afacerea mea are un grad de criticitate mare, atunci are sens să îmi ţin datele şi să mi le gestionez singur. Dar dacă nu e aşa, de ce să nu mă duc către cloud şi să îmi reduc cheltuielile de trei, patru, cinci ori? Nu sunt vorbe, sunt fapte, sunt calcule pe care le-am făcut. Mesajul foarte clar pe care îl promovăm nu este doar mutarea către cloud, ci realizarea unui mediu hibrid – on-premise, cloud şi un management care să facă acest lucru transparent, iar cei care îl folosesc să nu ştie dacă informaţia se stochează în data center sau în cloud. Este valabil şi pentru companiile mici şi medii, care nu au nevoie de investiţii în servere şi nu dispun de bugete mari, deci pot accesa facil servicii de virtualizare în cazul în care există o nevoie în acest sens.

Există foarte multe date stocate care nu sunt folosite de către angajaţii din companii, iar sistemele de stocare în cloud permit şi eliminarea datelor duplicate pentru a reduce volumul de informaţii şi a le elimina pe cele redundante. De asemenea, toate datele stocate în cloud sunt criptate pentru ca doar cel care are cheia de criptare să poată să le acceseze

MIHAI BADEA, PRESALES DIRECTOR AL ROMSYS: Compania a reuşit, în cei peste 20 de ani de existenţă, să ocupe şi să menţină una dintre cele mai importante poziţii în topul integratorilor şi furnizorilor de soluţii şi servicii informatice de pe piaţa de business din România. Din anul 2007, Romsys şi-a crescut vizibilitatea şi la nivel internaţional, fiind preluată de New Frontier Group, companie lider pe piaţa de IT&C din Europa Centrală şi de Est, cu reprezentanţe în 17 ţări, incluzând Canada şi Rusia. În 2013, New Frontier Group a continuat să performeze, după o creştere constantă de şase ani, înregistrând o cifră de afaceri de 209 milioane de euro.

Romsys, bazându-se pe cunoştinţele consolidate ale echipei de 2.000 de specialişti locali şi internaţionali ai New Frontier Group, a fost printre primele companii care au înţeles şi adoptat noile tendinţe digitale şi au dezvoltat un nou model de business. Primul pas a fost adaptarea portofoliului prin dezvoltarea de soluţii inovative dedicate industriilor în care Romsys activează în mod tradiţional: banking, asigurări şi utilităţi. Romsys propune un model de business hibrid, în care tehnologia IT se integrează şi se transformă într-un instrument deschis de conectare cu mediul intern şi cel extern al unei companii. În acest mod, portofoliul Romsys a fost îmbogăţit cu noi soluţii şi servicii care asigură tranziţia unei companii către era digitală.

Soluţiile tradiţionale au acum şi variante de servicii cloud, departamentul IT are acces la datele sociale ale clienţilor prin intermediul unor soluţii de tipul intelligentBanking, Discourse, Air Touch sau ID Data Collector. De asemenea, în linie cu această strategie şi cu sprijinul partenerilor săi strategici, printre care se numără cei mai mari vendori de tehnologie (Oracle, Microsoft, Cisco, Symantec, SAP, Fujitsu, Siemens, HP, EMC sau IBM), Romsys oferă clienţilor săi alternative digitale la soluţiile tradiţionale. Tendinţa actuală, de a utiliza un sistem tehnologic hibrid, pe infrastructura IT clasică şi cu acces la unele date în cloud, oferă posibilitatea scăderii costurilor operaţionale şi creşterii eficienţei la nivel de organizaţie. Accesul la informaţie este un alt beneficiu.

Informaţia transformă mediul de business actual într-un mediu transparent, deschis şi rapid, simplificând colaborarea la toate nivelurile: culegerea informaţiilor pentru crearea de noi produse, promovarea acestora, vânzarea, administrarea operaţională, culegerea feedback-ului, crearea de comunităţi şi bloguri pentru urmărirea evoluţiei lor. În ce priveşte soluţiile de infrastructură, Romsys oferă acoperire totală pe partea de networking, data center şi securitate, precum şi suport organizaţional şi mentenanţă, crescând vizibilitatea asupra toturor sistemelor din întreaga companie şi identificarea riscurilor.

Experienţa adusă de echipa Romsys în dezvoltarea unei reţele performante care să asigure servicii de fiabilitate şi scalabilitate a fost dobândită din colaborarea cu cei mai importanţi jucători de pe piaţa business din Romania, atât în sectorul public, cât şi în cel privat, în proiecte de anvergură derulate în decursul celor 20 de ani de experienţă. Printre proiectele de referinţă se numără colaborările cu Hidroelectrica, GDF Suez Energy România, Dacia Renault, UniCredit Tiriac Bank, ONRC.

Având în vedere noile tendinţe ale pieţei şi strategia digitală a Romsys, ecosistemul de parteneri a venit în sprijinul acestor iniţiative şi susţin cu tehnologie de ultimă oră conceptul de digital transformation. Microsoft este unul dintre vendorii care pun accent pe tehnologiile cloud, Azure fiind una dintre plaformele cele mai moderne şi deschise care asigură beneficiile unei astfel de tehnologii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/telecom/club-business-magazin-toate-drumurile-duc-in-cloud-12941619
12941619
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.