Ce caută astăzi clienţii de telefonie mobilă? Miile de minute, acoperirea şi viteza la date nu mai sunt suficiente

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 23 mai 2013 1622 afişări

Până nu demult, selecţia operatorului de comunicaţii fixe sau mobile se făcea doar după criterii precum tarifele, miile de minute şi SMS-uri incluse gratuit în pachet, viteza serviciilor de date sau acoperirea reţelei. Sigur, toate cele de mai sus rămân în continuare importante, dar întrebarea este: cloud aveţi? Şi dacă da, de care? Şi unde ne stocaţi datele? Şi merge şi de pe tabletă? Şi…

Ce caută astăzi clienţii de telefonie mobilă? Miile de minute, acoperirea şi viteza la date nu mai sunt suficiente

Piaţa clienţilor individuali de servicii cloud oferă, în acest moment, loc pentru evoluţie. „Odată cu mărirea vitezei de transfer, prin tehnologia 4G, tendinţa este ca serviciile cloud să devină mai mult decât simple servicii de stocare, ci să ofere valoare adăugată. Cloud pentru consumatori va oferi o gamă de servicii interactive precum Cloud Gaming şi, de asemenea, va integra o zonă extinsă de aplicaţii cloud computing", a declarat Carolina Bollo, manager internet proposition în cadrul Vodafone România. În următorii ani, consideră ea, aplicaţiile vor fi stocate în cloud şi vor fi în permanenţă actualizate direct în acel spaţiu de stocate în acest mod, iar utilizatorul nu va mai trebui să îşi consume timpul aşteptând actualizarea aplicaţiei şi reiniţializarea acesteia.

Cosmote şi Romtelecom, companii controlate de grupul elen OTE, lucrează de asemenea la oferte comune pe segmentul de cloud pentru clienţii consumer, pe lângă Virtual Space, un serviciu de stocare de date în cloud, disponibil deja pentru clienţii Romtelecom. „Pe segmentul consumer, împreună cu Romtelecom, Cosmote analizează diferite opţiuni de produse, pentru a realiza cele mai relevante propuneri către clienţi„, potrivit reprezentanţilor Cosmote.

SERVICIILE CLOUD SUNT DIN CE ÎN CE MAI IMPORTANTE ÎN ALEGEREA FURNIZORULUI DE TELECOMUNICAŢII PENTRU CLIENŢII CONSUMER, dar pentru clienţii business aceste oferte sunt cu adevărat critice, pentru că îi pot scuti de investiţii costisitoare în echipamente, software şi servicii asociate de instalare, configurare - astfel că reprezintă un domeniu cheie de interes şi pentru companiile de comunicaţii.

Anii de recesiune, urmaţi de o perioadă în care economia avansează cu paşi mici, reprezintă un motiv în plus pentru companii de a studia atent oferte cloud, afirmă Mihai Tudor, director executiv comercial pe segmentul business al Romtelecom. „Serviciile de tip cloud computing au şansa de a deveni foarte populare şi datorită actualei situaţii economice care creşte presiunea asupra companiilor, în sensul diminuării costurilor totale cu serviciile IT&C şi în sensul reducerii drastice a cheltuielilor cu investiţiile„, punctează Tudor. Utilizând serviciile din categoria cloud computing, companiile elimină investiţiile iniţiale (CAPEX), transformându-le în cheltuieli operaţionale (OPEX). Utilizatorii plătesc un preţ fix lunar pentru utilizarea serviciilor cloud, cheltuielile totale fiind predictibile şi controlabile. Dincolo de avantajele financiare, cloudul aduce şi o simplificare a proceselor de business, iar soluţii precum Virtual Desktop Infrastructure - lansat la începutul acestei luni de operator - le permite clienţilor accesarea, prin orice tip de dispozitiv, fix sau mobil, a facilităţilor oferite de un desktop: sistemul de operare Windows, antivirus sau back-up.

Un „computer în cloud" are avantajul de a fi mereu disponibil - fie de pe un desktop, fie de pe un iPad sau de pe alte echipamente conectate la internet mobil, păstrând permanent datele în siguranţă. „Prin intermediul acestui serviciu, un utilizator poate începe lucrul la un document pe PC-ul de acasă, apoi are posibilitatea de a continua în drum spre serviciu pe tabletă şi de a-l finaliza pe laptopul de la birou. Acelaşi document, acelaşi computer virtual, nu e nevoie de transferul datelor şi controlul versiunilor documentelor de lucru„, explică Mihai Tudor. Dacă acelaşi utilizator are nevoie de o aplicaţie nouă pentru un anumit proiect, o instalează simplu din magazinul de aplicaţii ce însoţeşte orice Cloud Computer.

„Este un computer la care nu apare niciodată faimosul «blue screen of death» şi cu ajutorul căruia nu se pierd niciodată datele pentru că el rulează în cloud şi poate fi accesat oricând. Iar dacă device-ul fizic se strică, informaţiile nu se pierd„, susţine executivul Romtelecom. În prezent clienţii obişnuiţi ai serviciilor cloud sunt în special companiile multinaţionale cu prezenţă locală în România, care au deja experienţa serviciilor cloud din ţările-mamă, dar în următorii ani piaţa va creşte accelerat, afirmă Verena Schmitz, director enterprise marketing în cadrul Vodafone România. „Ne aşteptăm ca în următorii doi ani numărul utilizatorilor de cloud din România să crească cu peste 50% de la an la an„, estimează oficialul Vodafone. În continuare, însă, indiferent de modul în care va evolua domeniul, un factor important rămâne educarea pieţei. Companiile mari manifestă încă de acum un apetit crescut pentru virtualizarea serviciilor şi a aplicaţiilor, în contextul în care adopţia serviciilor cloud atrage după sine optimizarea considerabilă a costurilor.

DINCOLO DE SERVICIILE PENTRU CONSUMATORII DIN MEDIUL REZIDENŢIAL, OPERATORII AU ÎN PORTOFOLIU ŞI SERVICII PENTRU COMPANII. Subsidiara locală a grupului britanic Vodafone oferă, de pildă, servicii de management al dispozitivelor mobile, comunicaţii unificate şi, în parteneriat cu Microsoft, suita de servicii Microsoft Office 365. Orange a extins de asemenea recent oferta de servicii cloud dedicată clienţilor business, lansând serviciul Flexible Computing, prin care le oferă companiilor posibilitatea de a avea acces la un centru de date virtual sub forma unui abonament, fără a face investiţii în echipamente. „Flexible Computing oferă acces la resurse de calcul precum CPU, RAM şi spaţiu HDD. După configurarea serverelor virtuale, clienţii îşi pot instala şi pot folosi aplicaţiile proprii de business„, spun reprezentanţii Orange. Un serviciu de acest fel propune practic un model de cost sub forma unui abonament lunar prin care clienţii plătesc pentru resursele contractate şi care permite adăugarea sau renunţarea la anumite componente în funcţie de nevoile companiei. Şi, poate cel mai important, nu presupune investiţii CAPEX în infrastructură.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
refuz,
servicii,
comunicatii,
operator,
cloud,
telecom
/business-hi-tech/telecom/ce-cauta-astazi-clientii-de-telefonie-mobila-miile-de-minute-acoperirea-si-viteza-la-date-nu-mai-sunt-suficiente-10897612
10897612
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.