Smartphone-ul redefineşte ideea de business

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 22 martie 2017 131 afişări

Doar unu din zece români folosea un smartphone în urmă cu cinci ani, dar numărul acestora depăşeşte acum jumătate din totalul populaţiei. Adopţia tehnologiei ridică mai multe semne de întrebare, unele dintre acestea referindu-se la impactul pe care noile obiceiuri de consum îl vor avea asupra mediului de business din România.

Smartphone-ul redefineşte ideea de business

În momentul în care un astfel de dispozitiv devine parte din viaţa de zi cu zi, spune managerul de la OmniPerform, el trebuie tratat ca atare în campaniile de comunicare. Drept urmare, devine cu atât mai important un ecosistem de comunicare omnichannel şi care să facă utilizatorul să simtă că deţine controlul în momentul alegerii de a crea o relaţie cu un brand şi de a achiziţiona produsele respective. „A apărut un punct cheie în orice campanie de marketing mai important ca oricare altul la nivel de accesibilitate şi telemetrie a datelor, care îl poate face pe cumpărător să schimbe decizia de achiziţie din mers, pe stradă sau în timp ce aşteaptă la semafor. Un alt trend pe care îl putem vedea este unul foarte sensibil: targetul de persoane cu putere de decizie este cu atât mai importat de accesat prin intermediul acestor device-uri, timpul fiind totdeauna un factor-cheie în luarea deciziilor atât personale cât şi de business. Practic, fiind tot timpul «pe fugă» sau între întâlniri şi locaţii diferite, targetarea pe laptop a acestor oameni de business a început să devină un miraj.”

În mod clar, orice companie trebuie să fie atentă la modul în care publicul său ţintă utilizează webul, spune Mihai Vînătoru, cofondator al companiei DWF. „Este foarte important ca mesajul companiei să fie consistent, adică să transmită aceleaşi valori indiferent de canalul de promovare, dar în acelaşi timp să fie adaptat particularităţilor specifice fiecărui mediu, astfel încât să fie cât mai bine pus în valoare.”

Cumulat, site-urile monitorizate de DWF în cadrul campaniilor SEO pe care le desfăşoară înregistrează peste 1 milion de accesări pe zi. „Pe baza analizelor aplicate constant acestor date, am sesizat şi noi trendul crescător înregistrat de utilizarea terminalelor mobile în accesarea paginilor web, fiind astăzi industrii în care această pondere ajunge chiar la 80-90%. Fenomenul are în mod cert cauze multiple, unele dintre ele uşor de intuit, altele însă cu siguranţă mult mai profunde”, crede Mihai Vînătoru. „În rândul cauzelor poate mai puţin evidente, am putea nota push-ul constant susţinut de Google şi alte motoare de căutare către un web mai rapid, prietenos cu telefoanele. O altă dimensiune prin care putem explica acest trend este viteza în creştere cu care se întâmplă totul în jurul nostru. «Timpul nu mai are răbdare», aşa că încercăm să profităm de fiecare moment – în drum spre job, la coadă la supermarket – pentru a ne menţine informaţi sau pentru a păstra legătura cu cei dragi, măcar în mediul online.”

Impactul creşterii numărului de utilizatori de smartphone în România asupra mediului de business local este unul semnificativ, consideră reprezentantul DWF. În contextul în care informaţia este nu doar la un click, ci chiar la o atingere distanţă, devine esenţial pentru succesul unei afaceri să beneficieze de o vizibilitate cât mai bună în acest ecosistem. Zilnic, sute de mii de români caută pe internet, de pe terminale mobile, produse sau servicii de care sunt interesaţi, ori informaţii despre o anumită companie (adresă, date de contact sau program). „Astfel, este mai important ca niciodată ca o afacere locală să beneficieze de un website corect optimizat pentru vizitatorii de pe smartphone, dar care să respecte în acelaşi timp recomandările Google, astfel încât să poată ocupa poziţii bune în rezultatele de căutare şi implicit să atragă un număr cât mai mare de vizitatori.”

Astfel, remarcă reprezentantul DWF, telefonul inteligent are o serie de avantaje majore în comparaţie cu un computer, fie el şi de tip ultra-book. „Din ce în ce mai mult, computerele sunt asociate noţiunii de muncă (le folosim la birou) sau de entertainment (urmărim un film, în confortul propriei locuinţe), pe când telefoanele mobile şi-au câştigat un spaţiu mult mai personal în viaţa noastră: nu de puţine ori sunt ultimul lucru cu care interacţionăm înainte de culcare şi primul pe care punem mâna când ne trezim.” El spune că vom asista într-o primă fază la continuarea acestui trend, pentru ca în viitor să ajungem la o dependenţă de device-uri, în sensul în care se va realiza o interconectare mult mai profundă între echipamente, pe baza utilizatorului. Toate companiile care îşi doresc să rămână relevante în viitor trebuie să se adapteze la aceste trenduri, prin integrarea tehnologiilor susţinute de giganţi precum Google, dar şi prin dezvoltarea de instrumente proprii, specifice industriei, prin care să vină în întâmpinarea noilor obiceiuri de consum ale clienţilor lor.

„Este una din cele mai rapide transformări de comportament din era internetului, iar noi, românii, se pare că încă nu avem website-urile şi campaniile pregătite”, opinează Marius Lăzărescu, general manager al agenţiei Today’s. „Mai puţin de 30% din site-uri şi campanii au componente dedicate mobilului în România, iar adaptarea pentru mobil va fi cu siguranţă pe lista de priorităţi a multor marketeri în 2017 şi 2018.”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.