Revoluţia românească în securitate cibernetică

Autor: Ioana Matei Postat la 08 iunie 2016 2379 afişări

Compania de securitate informatică autohtonă Bitdefender va oferi pieţei globale o tehnologie nouă, ce va crea o nouă nişă în industrie. Bitdefender ţinteşte astfel companii din Fortune 100, printre care şi Amazon, ce vor aduce companiei româneşti creşteri anuale de două cifre.

Tehnologia a fost dezvoltată 100% în România, de echipele de cercetare şi dezvoltare ale companiei din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara. „Calitatea oamenilor este esenţială în toate proiectele pe care le faci şi experienţele pe care noi le-am avut cu ingineri din SUA, Canada, India, China, au fost dezamăgitoare în varii proiecte. În opinia mea personală şi a noastră colectivă, cercetătorii şi dezvoltatorii din România se plasează undeva în topul dezvoltatorilor din lume. Dacă e pe lumea asta un inginer foarte bun, se găseşte aceeaşi calitate în România – avem oameni curtaţi de cele mai mari companii din lume, cele mai mari companii din lume încearcă să ne racoleze dezvoltatorii şi cercetătorii cu pasiune“, observă Rareş Ştefan.

Colaborarea cu Citrix reprezintă prima modalitate de productivizare a tehnologiilor, însă în viitor consideră că vor mai exista şi alte tipuri de productivizări. În prezent, specialiştii de la Bitdefender lucrează la o tehnologie care permite transferul acestui mod de operare pe orice fel de dispozitiv, de la medii mobile, la mediile fizice. „Avem o strategie foarte clară pentru următorii trei ani, pentru a duce aceste tehnologii în mediile fizice, să vă bucuraţi de aceleaşi privilegii pe toate dispozitivele pe care le utilizaţi“, spune Ştefan.

Dacă până în 2015 sediul central al companiei era reprezentat aproape în întregime în România, orientarea spre segmentul companiilor este susţinută, de anul trecut, şi de reprezentarea companiei printr-un hub global aflat în Santa Clara, în Statele Unite ale Americii, creat cu scopul monetizării rapide a noilor tehnologii create.

În prezent, doi vicepreşedinţi reprezintă de acolo compania la nivel global şi Bitdefender este  în proces de a-l recruta pe al treilea. „Un om, mai greu, costă câteva sute bune de mii de dolari şi poate să coste 3-4-500.000 de dolari pe an“, explică fondatorul Bitdefender nivelul investiţiilor în hubul global. De ce această poziţionare? „Eu personal am afirmat de mai multe ori că Bitdefender, când va ajunge şi mai de succes decât acum, vreau să arate încă a un grup controlat de români, având români în top management. Au existat modele de companii care fost vândute repede şi când au ajuns mari, românii erau printre ingineri, nu mai făceau parte din top management. În zona de enterprise e nevoie de anumite competenţe, pe care le găseşti în anumite pieţe. Nouă ne lua foarte mult timp să le formăm, am încercat să aducem oameni de aici, în România nu am reuşit să găsim – dar dacă mă gândesc doar la partea de marketing, la nivel de competitivitate, suntem în urmă cu trei patru ani faţă de piaţa americană“, explică Florin Talpeş necesitatea dezvoltării hubului din SUA.

Echipa din SUA – formată atât din cea globală, cât şi din cea care ţinteşte piaţa americană –, este formată astfel în prezent din 100 de persoane. Pieţele‑cheie pentru Bitdefender sunt în continuare cea nord-americană, care  care aduce în prezent cele mai multe venituri ale companiei - puţin peste 40% –, şi cea mai fragmentată, este a Europei de Vest. „Aici ne interesează câteva ţări în mod deosebit, Germania, Mare Britanie, Franţa, ţările nordice.“ Compania ţinteşte însă şi pieţele asiatice; şi-au propus chiar să meargă cu o echipă proprie în Japonia. „În Australia compania este binecunoscută, la fel în Thailanda, Coreea de Sud, iar în Japonia, în orice magazin de IT&C ai intra, se află produse Bitdefender.“ Este vorba însă de produse din zona de consumer, pentru care vânzările se plasează la circa 15 milioane de dolari, potrivit lui Florin Talpeş, iar acum vor ataca şi zona de enterprise.

În ce priveşte posibilitatea achiziţiei de start-up-uri, fondatorul Bitdefender spune că se concentrează pe companii care dezvoltă algoritmi de inteligenţă artificială, dar şi cu companii de autentificare. „Vrem ca în următoarele 3-6 luni să lansăm teme şi poate găsim echipe care să lucreze pe acele teme. Avem ceva bani de investit şi în partea de achiziţii.“

În ce priveşte evoluţia vânzărilor Bitdefender Box, un alt produs inovator lansat de companie şi care a fost adresat mai întâi pieţei americane, CEO-ul Bitdefender spune că în prezent se lucrează la internaţionalizarea acestuia. „Acesta va ajunge şi pe piaţa locală prin intermediul operatorilor telecom, cu care suntem în discuţii, mai puţin avansate decât pe alte pieţe. Şi în cazul acestui produs ne-am concentrat mai întâi pe pieţele mai avansate, urmând apoi cele mai mci. Versiunea următoare, care nu va apărea anul acesta, va fi internaţională.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/revolutia-romaneasca-in-securitate-cibernetica-15447494
15447494
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.