Pariul pe gaming

Autor: Florin Casota Postat la 22 martie 2017 424 afişări

„Senzorul din mouse-ul ăsta a început cu o chestie cât dulapul ăla de mare”, spune Alexandru Mazilu, country sales manager la Logitech România, Bulgaria şi Moldova, în timp ce arată spre „şoarecele” fără fir pe care-l foloseşte la laptop apoi spre dulapul de lângă mine. „După şase ani de cercetări şi dezvoltare au reuşit să implementeze senzorul în produs.”

Pariul pe gaming

În timp ce mouse-ul rămâne un produs predominant pentru PC-uri şi jocuri video, tastaturile pentru PC „fac un «shift» imens către TV”. Televizoarele smart nu mai sunt folosite doar pentru a urmări canalele TV, ci şi pentru navigare pe internet, iar acest lucru determină oamenii să cumpere tastaturi wireless ce pot fi folosite atât pentru computere, cât şi pentru televizoare. Un exemplu dat de Alexandru Mazilu este Logitech K400, o vedetă a companiei, care, potrivit lui, împinge piaţa de tastaturi din România. Produsul dat exemplu s-a vândut într-un număr de 20.000 de unităţi în valoare de peste 400.000 de euro în trimestrul III din 2016.  În acelaşi timp, piaţa de boxe pentru calculator scade; este estimată acum la 2 milioane de euro, deoarece în România au intrat mai multe produse ieftine din China, mâncând din cota de piaţă a Logitech, în scădere de la peste 70% la 60-65%.

Previziunile pentru anul acesta spun că piaţa totală de periferice se va afla într-o stare de stagnare, potrivit şefului Logitech, care însă vede o creştere pentru compania pe care o conduce; cota de piaţă urmează să crească prin produse ca K400. „Piaţa de tastaturi o creştem noi cu acest produs.”

Românul este responsabil şi pentru activitatea din Bulgaria, iar despre aceasta spune că deşi oamenii sunt „early adopters”, la fel ca românii, „discrepanţa dintre urban şi rural în Bulgaria este enormă. Poţi vorbi de business în cinci-şase oraşe mari, în rest este dezastru. „Businessul nostru din Bulgaria este la undeva 30-35% din businessul de aici. Piaţa de periferice de acolo este mai mică, iar pentru 2017 vedem o creştere la fel ca aici, în acelaşi plăcintă.”

Alexandru Mazilu nu a dezvăluit veniturile Logitech din România, însă a menţionat că perifericele (boxe pentru PC, mouse, tastaturi, camere web, căşti) au o pondere de 70% din business, în timp ce restul de 30% vine din periferice de gaming, boxe portabile şi echipamente pentru videoconferinţe, cu un trend ascendent puternic pe ultimele trei.

Logitech a achiziţionat în 2008 producătorul de echipamente audio profesioniste numit Ultimate Ears.  „Sunetistul de la Van Halen şi cu încă un băiat au fost nemulţumiţi de faptul că dacă asculţi în monitoare mari de concert riscul să surzeşti este enorm, iar cele de pus în ureche nu erau de calitate, au decis să creeze ei unele şi aşa au apărut monitoarele de la Ultima Ears, iar acum 70% dintre cântăreţii din SUA folosesc asta”, povesteşte Mazilu cum a apărut Ultimate Ears pe piaţă. După ce au fost încorporaţi în Logitech au încercat diferite modele de căşti, dar nu a mers, nereuşind să se impună în faţa unor giganţi precum Beats sau Bose. Apoi s-au reprofilat şi au intrat pe piaţa de boxe bluetooth.

Alexandru Mazilu este convins că boxele cu conectivitate prin Bluetooth vor fi utilizate de tot mai mulţi oameni, o tendinţă care s-a extins deja în SUA şi vestul Europei şi pe care o vede reproducându-se şi pe plan local. El mai spune că Logitech, prin Ultimate Ears, vine în întâmpinarea nevoilor clienţilor şi a integrat în boxele Bluetooth rezistenţă la apă, la şocuri, iar un model poate şi să plutească „pentru a putea fi folosit în piscină”.

În afară de segmentele menţionate, Logitech a crescut şi pe zona de echipamente pentru videoconferinţe, promovând segmentul entry level, cu echipamente scalabile, pentru companii mici, cu 1-20 de utilizatori. Dispozitivele nu au un soft în spate, ci se adaptează pe soluţiile folosite deja de companii, iar preţul variază între 300 şi 1.200 euro faţă de 15-20.000 euro cât costă în general dotarea unei săli mari de conferinţe. „Acum, când spui videoconferinţă te gândeşti la servere, instalare, costuri. Soluţiile noastre sunt plug and play şi nu trebuie să fii tehnician IT pentru a le folosi. S-a trecut foarte mult în zona de cloud. Lumea a început să înţeleagă că trendul este cloudul şi zona de conferinţe se mută tot în cloud.”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.