LIVE: EDIŢIE SPECIALĂ - MEET THE CEO - Care sunt motivele pentru care România este una dintre cele mai importante pieţe pentru BAT?

O companie locală, deţinută de doi antreprenori români, a lansat un asistent digital pentru prevenţia bolilor cardiovasculare. Cum funcţionează aplicaţia

Autor: Ioana Niţă Postat la 09 octombrie 2022 6337 afişări

Un asistent digital pe propriul smartphone nu mai lasă loc de scuze celor care vor un stil de viaţă sănătos, dar care spun că nu găsesc timp pentru a organiza o dietă echilibrată. Aceasta este ideea de la care a pornit proiectul DAHNA - Diet According to the Healthy Nutritional Approach, aplicaţia mobilă având ca scop final prevenţia bolilor cardiovasculare.

După ce îşi creează un cont, utilizatorii trebuie să introducă date personale care ţin de sex, vârstă, greutate, înălţime, colesterol HDL şi tensiune. Bifează nişte casete dacă au avut sau nu  anumite afecţiuni medicale şi imediat este estimat gradul de risc de a avea o boală de inimă. Aici ne referim în principal la infarct, atac de cord sau accident vascular cerebral. Apoi, în funcţie de acest grad de risc primeşte recomandări medicale de care dacă va ţine cont, va reuşi să facă prevenţia şi să ţină sub control aceşti factori de risc. Imediat în bara de jos, în secţiunea de meniuri, sunt atribuite meniurile personalizate în funcţie de acest grad de risc şi le alege pe cele dorite, le adaugă într-o «găletuşă» proprie în contul personal, iar apoi este creată lista de ingrediente exact cu cantităţile de alimente de care are nevoie pentru a prepara zi de zi acele meniuri. Cu această listă deocamdată merge şi şi le procură singur din magazin, dar în viitorul apropiat, foarte apropiat sperăm noi, şi le va putea comanda online direct acasă”, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Daniela Tatu-Chiţoiu, fondator, DAHNA.

Proiectul DAHNA a pornit în urmă cu trei ani în cadrul companiei locale CardioScience, deţinută de soţii Daniela Tatu-Chiţoiu (economist) şi Gabriel Tatu-Chiţoiu (medic cardiolog), aplicaţia adresându-se în special persoanelor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 55 ani care nu au foarte mult timp la dispoziţie pentru prepararea mâncării zi de zi, dar care se gândesc la sănătatea lor şi vor să ia măsuri în acest sens.

În prezent, aplicaţia mobilă DAHNA este disponibilă în limba română şi engleză, 25% dintre utilizatori fiind din străinătate, iar cea mai nouă funcţionalitate le oferă utilizatorilor posibilitatea de a-şi afla riscul cardiovascular.

Echipa DAHNA nu se opreşte însă aici din dezvoltare, la începutul anului viitor umând să lanseze o versiune pro a aplicaţiei ce va include o serie de funcţionalităţi noi prin care DAHNA va deveni un adevărat ecosistem de prevenţie a bolilor cardiovasculare pentru utilizatori. Mai exact, pe lângă evaluarea riscului cardiovascular şi generarea meniurilor personalizate pentru fiecare utilizator în parte pe baza profilului său cardiometabolic, aplicaţia DAHNA le va oferi utilizatorilor şi posibilitatea de a-şi comanda ingredientele necesare preparării acelor meniuri personalizate, precum şi posibilitatea de a-şi face abonament la o sală de sport sau de a-şi găsi terapeutul potrivit pentru psihoterapie, şi nu în ultimul rând posibilitatea de a-şi face programare la un medic cardiolog în cazul în care este nevoie. Odată cu lansarea versiunii pro a aplicaţiei, DAHNA va începe să monetizeze şi în primă fază vizează atragerea a minimum 1.000 de clienţi plătitori de pe segmentul B2C, pe zona B2B, oportunităţile fiind şi mai mari.

„Din fericire, produsul nostru se aşază foarte bine şi pe zona B2C şi pe B2B. Pentru zona B2C, o să avem varianta freemium pentru care ţintim 100.000 de utilizatori. Acum avem 35.000 şi să sperăm că printr-o campanie de promovare intensă vom reuşi să aducem aceşti utilizatori. Pentru 2023 ne-am propus să ajungem la minimum 1.000 de utilizatori plătitori pentru varianta pro pe segmentul B2C, dar mai multe aşteptări şi mai bune rezultate ar putea să apară în zona de B2B prin contracte cu parteneri – companii –  care vor dori ca angajaţii lor să îşi afle gradul de risc cardiovascular şi să folosească aplicaţia noastră. Acolo putem atinge chiar mii de utilizatori, dar poate că nu vor plăti abonament în fiecare lună, ci va fi un fel de plată per interogare, per profil cardio-metabolic. Rămâne de văzut cum îşi doresc şi partenerii noştri. Vorbim de parteneri angajatori care înţeleg tot mai mult că prin aceste servicii de prevenţie medicală comunitatea lor de angajaţi poate să fie mult mai sănătoasă şi de aici impactul semnificativ şi asupra indicatorilor lor. Nu mai vorbim de costul cu serviciile medicale, de urmărire, supraveghere, monitorizare, zile de muncă active versus perioade de concedii şi multe alte lucruri“, a menţionat Daniela Tatu-Chiţoiu.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.



Start-up Update

1. Invitat: Andrei Vasile, cofondator şi CEO în cadrul SanoPass - platformă pentru abonamente medicale şi de fitness

Ce e nou? Start-up-ul local medtech va lansa la începutul anului viitor pachete integrate de servicii medicale, de fitness şi de nutriţie, aceasta fiind viziunea pe termen lung a companiei care rămâne aceeaşi şi după recenta intrare în acţionariat a gigantului MedLife. Acesta a devenit acţionarul majoritar în SanoPass după cumpărarea integrală a participaţiilor investitorilor în start-up – fondurile Cleverage Venture Capital (8%) şi Founders Bridge (8%) şi investitorii de pe SeedBlink (5%), plus o parte din participaţiile acţionarilor persoane fizice.

„Intrarea MedLife în acţionariatul companiei noastre reprezintă de fapt o finanţare, doar că nu din partea unui VC (fond de investiţii cu capital de risc – n. red.) aşa cum se obişnuieşte în lumea aceasta de start-up-uri şi în finanţările de start-up-uri, ci din partea unui jucător strategic. Este foarte important de menţionat faptul că chiar dacă noi am obţinut această finanţare din partea unui partener strategic, SanoPass, în urma finalizării acestei tranzacţii, va rămâne un business independent, iar echipa de management formată din mine şi Delia Iliaşa se va păstra ca până acum.“

2. Invitat: Daniela Tatu-Chiţoiu, fondator DAHNA - aplicaţie de prevenţie a bolilor cardiovasculare

Ce e nou? Start-up-ul va lansa la începutul anului viitor o versiune pro a aplicaţiei ce va include o serie de funcţionalităţi noi prin care DAHNA va deveni un adevărat ecosistem de prevenţie a bolilor cardiovasculare pentru utilizatori. Odată cu lansarea versiunii pro a aplicaţiei, DAHNA va începe să monetizeze şi în primă fază vizează atragerea a minim 1.000 de clienţi plătitori de pe segmentul B2C, pe zona B2B, oportunităţile fiind şi mai mari.



Start-up Boost

Invitaţi: Andrei Munteanu, CEO şi cofondator al Cowork Timişoara, şi Thomas Kolarik (stânga), COO al BCR

Spaţiu de lucru pentru start-up-urile tech din Timişoara într-un sediu BCR

Andrei Munteanu: „Ne aşteptăm la o creştere a comunităţii, ne aşteptăm ca ecosistemul de start-up-uri din Timişoara să înflorească şi mai mult şi ne aşteptăm ca acest spaţiu de coworking să devină hubul principal pentru ecosistemul de start-up-uri din Timişoara. Îmi doresc ca în următorii cinci ani să avem primul «unicorn» care să pună Timişoara pe hartă. Avem acceleratoare, programe educaţionale pentru a susţine start-up-urile, iar odată ce au toate aceste facilităţi într-un singur loc, ideea este să ne asigurăm că îi punem într-un spaţiu sigur pentru ca ei să se dezvolte din ce în ce mai mult şi să le oferim acel sprijin de care au nevoie în ceea ce priveşte mentoratul, în ceea ce priveşte resursele, astfel încât să ajungă la următorul nivel. Deci, indiferent de nevoi, în ceea ce priveşte resursele, cunoştinţele, accesul la oameni care au diverse expertize, le vom facilita asta.“

Thomas Kolarik: „Noi deţinem încă multe spaţii de birouri, pe de altă parte este nevoie de automatizare şi digitalizare. Deci ce facem cu aceste spaţii? Le putem închiria, le putem vinde sau putem face ceva cu impact, care să merite. Şi cred că ceea ce facem aici are valoare, cred că este o bază foarte bună pentru tinerii care sunt la început de drum cu start-up-urile lor sau cu ideile de business să vină aici, unde găsesc oameni cu experienţă care îi pot ghida.“



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma

www.zf.ro/zf-it-generation.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.