Şcoala online a Google
Google deschide o şcoală de marketing online prin programul atelierul digital, o platformă online gratuită care oferă tinerilor pregătire în domeniul marketingului digital şi în dezvoltarea afacerii cu ajutorul internetului.
„Sunt un fan al platformei, am parcurs deja câteva lecţii. România poate avansa (în clasamentul DESI - n.r.) foarte rapid datorită unor oportunităţi precum această iniţiativă Google”, a declarat Marius Bostan, ministrul comunicaţiilor şi pentru societatea informaţională. „Este important să ridicăm nivelul de competenţă digitală. Banii folosiţi de o companie ca Google vor fi mai eficienţi folosiţi pentru a atinge aceste obiective decât banii de stat. De aceea sunt importante aceste parteneriate cu companii private.
România nu are capacitatea birocratică să facă faţă tuturor provocărilor. Statul va rămâne întotdeauna în urma companiilor private. Anul viitor vom fi pe altă poziţie în acest index”, a adăugat ministrul comunicaţiilor. Potrivit raportului DELab, afacerile mici şi mijlocii din România sunt cel mai puţin digitalizate din Uniunea Europeană. Acestea nu utilizează unelte pentru e-commerce, servicii de cloud computing şi nici alte unelte de împărtăşire a informaţiei. Astfel, abilităţile digitale precare ale românilor sunt un obstacol în digitalizarea afacerilor.
O altă problemă este faptul că afacerile nu investesc în dezvoltarea competenţelor digitale ale angajaţilor. Afacerile mici şi mijlocii care sunt conectate la mediul digital găsesc noi oportunităţi de dezvoltare, îşi cresc numărul de parteneri mai rapid şi obţin un feedback de calitate de la clienţi prin diferitele unelte de CRM (customer relation management), se arată în raportul DELab.
„Când am văzut aceste date (clasamentul DESI - n.r.) am rămas uimit să văd aceast decalaj în competenţele digitale în comparaţie cu restul Europei. Am fost surprins deoarece am văzut marile companii de IT care au sediile în Pipera, eram conştient de viteza mare de internet de aici. Datorită acestor motive credeam că şi competenţele digitale ale românilor sunt mult mai ridicate”, a spus Hans Klemm, ambasadorul SUA în România. „Mai târziu am realizat că este o diferenţă mare între urban şi rural şi că este nevoie de ceva care să scurteze distanţa dintre acestea două”, a punctat Klemm.
Dobândirea unor competenţe digitale este importantă şi pentru tinerii care doresc să-şi facă o carieră în antreprenoriat deoarece au nevoie să-şi promoveze afacerea online, să ştie cum să comunice eficient, cum să ajungă la clienţi, cum să apară în motoarele de căutare şi aşa mai departe. Iar de toate aceste lucruri, cel mai probabil, va trebui să se ocupe chiar antreprenorul până când va putea să angajeze pe cineva pentru această slujbă. În momentul de faţă nici România, nici Bucureştiul nu sunt locuri foarte antreprenoriale, iar asta din cauza birocraţiei, lipsei culturii antreprenoriale, dar şi gradului scăzut de digitalizare. Potrivit unui clasament realizat de către European Digital Forum Capitala ocupă locul 30 din 35 oraşe europene în topul celor mai antreprenoriale oraşe.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro