Schimbările din spectacolul media global

Autor: Ioana Matei Postat la 17 aprilie 2014 161 afişări

În lumea infinitelor alegeri aduse de internet şi de noile tehnologii, media din întreaga lume încearcă să ţină pasul. spectacole grandioase, mărci cu tradiţie, conţinut de calitate? Care este reţeta fidelizării consumatorului bombardat de informaţii?

Evenimentul este organizat anual în mijlocul zgârie-norilor care găzduiesc coloşi media precum CBS, News Corporation, Hearst Corporation, Condé Nast, iar advertisingul pluteşte la fiecare colţ de stradă, de la cărucioarele vânzătorilor ambulanţi şi până la turnul One Times Square, considerat unul dintre cele mai valoroase locuri din lume pentru advertising.

Prezentarea-spectacol a debutat cu directorul de advertising al companiei, Joe Abruzzese, care şi-a făcut intrarea în scenă păşind pe ritmurile melodiei „Happy„, un hit al artistului Pharrell Williams şi un fel de imn al newyorkezilor, judecând după showurile de stradă realizate pe această melodie. Apoi, pe rând, au defilat pe scenă o parte dintre vedetele posturilor reţelei americane: Nik Wallenda, care anul trecut a traversat Marele Canion pe frânghie şi care intenţionează ca la următorul show să realizeze o trecere între zgârie-norii din Chicago, Jeremy Wade, cel care pescuieşte „monştrii râurilor„ şi care a apărut pe scenă cu un peşte în mână, Buddy Valastro, „The Cake Boss„, care a intrat pe scenă în sania lui Moş Crăciun, mediumul Theresa Caputo, culminând cu apariţia pe scenă a lui Oprah Winfrey, fondatoarea OWN, unul dintre posturile din portofoliul Discovery Communication care emit exclusiv în America şi căreia i s-a alăturat la final şi CEO-ul companiei, David Zaslav.

Prezentările programelor au alternat cu cântecele unui cor gospel, un marş al unei fanfare americane, Twitting live şi secvenţe de film în care David Zaslav discuta cu Joe Abruzzese despre planurile pentru anul în curs. Tot show-ul se aplică perfect teoriei lui McLuhan, „Medium is the message„, şi a reprezentat o investiţie consistentă, justificată, dacă ne gândim că, din piaţa globală de broadcasting şi cablu TV estimată de Research and Markets la 400,6 miliarde dolari în 2011, 47,1% este reprezentat de advertisingul TV.

Evenimentele de tip „upfront„ sunt comune pentru marile reţele de televiziune din Statele Unite ale Americii, pentru care jurnaliştii se întrec în predicţii referitoare la spectacol şi la grila de programe. În această perioadă, în New York sunt planificate mai multe evenimente de acest tip de reţele precum BBC America, CNN şi FX Networks. Două dintre acestea vor folosi chiar şi un autobuz, parcat în apropiere de Bryant Park pentru prezentare, potrivit presei americane.

În cazul Discovery Communications, motivul spectacolului de două ore este de a atrage interesul investitorilor asupra emisiunilor difuzate prin cele 52 de branduri din portofoliu. Piaţa locală este una dintre cele mai importante pentru companie în regiunea CEEMEA (Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa), în privinţa veniturilor, alături de Polonia, Rusia. Turcia şi Bulgaria. Discovery România a avut o cifră de afaceri de 8,62 milioane de euro în 2012, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, iar biroul din Bucureşti coordonează operaţiunile companiei din regiunea Europei de Sud-Est.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/new-media/schimbarile-din-spectacolul-media-global-12483357
12483357
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.