Le YouTube roumain

Postat la 20 mai 2008 40 afişări

Serviciul de videosharing Trilulilu, lansat in ianuarie anul trecut ca o incercare de “YouTube romanesc”, a ajuns sa-si socoteasca acum valoarea in milioane de euro, odata cu preluarea pachetului majoritar de actiuni de catre omul de afaceri de origine franceza Alexis Bonté.

“Faptul ca sunt actionar majoritar nu inseamna ca ma voi implica in mod direct in management. Voi deveni presedintele non-executiv al consiliului de administratie si voi sustine compania in ce priveste strategia de dezvoltare a proiectului si a brandului Trilulilu”, explica Bonté noile sale atributiuni. In ce priveste echipa actuala de management, Sergiu Biris va ramane directorul general al companiei, iar Andrei Dunca isi va pastra functia de director tehnic, ambii avand in continuare libertatea de a lua deciziile in Trilulilu.

Lansat oficial in ianuarie anul trecut, Trilulilu s-a impus rapid ca o versiune romaneasca a site-ului de continut video YouTube. In acest moment se situeaza pe locul al patrulea in topul Trafic.ro al celor mai vizitate site-uri romanesti, cu aproximativ 3 milioane de vizitatori unici lunari si peste 200.000 de utilizatori

inregistrati, estimarile pentru finalul acestui an fiind de 500.000 de utilizatori.

Alexis Bonté a aflat de existenta Trilulilu din BUSINESS Magazin, in prima parte a anului trecut, si s-a hotarat sa-i contacteze pe fondatori. “Experienta mea de peste 10 ani in industria online a contruibuit foarte mult la decizia de a ma implica in Trilulilu”, afirma Bonté. La momentul primei lui investitii in Romania, serviciul de videosharing nici macar nu se numara printre primele zece din Romania, ca sa fie o tinta atragatoare, dar, dupa spusele lui, Trilulilu este o investitie pe termen lung.

Site-ul nu e prima afacere din Romania detinuta de familia Bonté. Tatal sau, Alain, este implicat de mai multa vreme in piata imobiliara si in cea farmaceutica. Inainte de Trilulilu, Alexis a cumparat actiuni in compania de dezvoltare web Tevin Solutions, infiintata de George Lemnaru, unde acum detine de asemenea pachetul majoritar. Compania a lansat anul trecut Erepublik.ro, un joc online de tip massive-multiplayer, pe care acum il evalueaza la 5 milioane de euro.

Unul dintre argumentele implicarii sale in afaceri romanesti este faptul ca piata de publicitate online din Romania, desi foarte mica spre deosebire de alte piete europene, are un potential considerabil de crestere. In opinia lui, companiile de publicitate au inceput deja sa inteleaga importanta internetului si directioneaza sume tot mari in acest segment.

“Investitiile mele semnificative in Romania sunt deja concretizate, ceea ce inseamna ca nu voi mai face achizitii de genul Erepublik sau Trilulilu, dar exista un alt plan prin care vreau sa sustin antreprenori romani”, afirma Bonté. Francezul are in plan sa sustina financiar, cu sume relativ mici, de 10-15.000 de euro, idei de business pe internet pe care le considera interesante. Ramane sa se decida insa cum va selecta proiectele si cum anume va face procesul de evaluare. Planul in cauza nu se refera la un incubator de afaceri, pentru ca, in opinia lui, un antreprenor care nu se confrunta cu partea financiar-contabila, nu se ocupa de probleme juridice si nu trebuie sa-si administreze singur afacerea nu este cu adevarat un antreprenor, explica Sergiu Biris: “Problema in Romania nu este lipsa ideilor, ci mai degraba lipsa curajului, romanii avand mai mult gandirea anga¬jatului decat pe cea antreprenoriala”.


Inainte si dupa

Schimbarea Trilulilu

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/new-media/le-youtube-roumain-2647509
2647509
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.