Agenda ascunsă a noilor butoane Facebook

Autor: Florin Casota Postat la 08 martie 2016 1987 afişări

Săptămâna trecută Facebook a lansat oficial noile butoane, pe lângă clasicul ”like„, aşa-zisele ”reacţii“, care se aflau în testare de luni bune. Astfel, paginile reţelei sociale şi postările s-au umplut de ”haha-uri“ sau ”uau-uri“. Oamenii nu au mai dat ”like“ la o poză, ci au reacţionat prin ”ador“ sau ”haha“, dacă este vorba de o pisicuţă ce citeşte în timp ce se dă cu rolele.

Agenda ascunsă a noilor butoane Facebook

Se ştie deja faptul că Facebook a manipulat newsfeed-ul a peste 680.000 de utilizatori în 2012, înlocuindu-le fie toate postările pozitive, fie pe cele negative, pentru a studia în ce fel se schimbă dispoziţia utilizatorului. Astfel compania a învăţat că dacă ştirile pozitive sunt îndepărtate, oamenii sunt mai puţin dispuşi să creeze postări pozitive, la fel şi în cazul celor negative. Aşadar Facebook ar putea rafina algoritmul încât să-i ofere utilizatorului câte puţin din orice, în aşa fel încât acesta să acceseze mai des reţeaua, iar dacă petrec mai mult timp pe Facebook, utilizatorii vor vedea mai multă reclamă, fapt care va duce la creşterea veniturilor.

În viitor Facebook ar putea să cunoască oamenii şi mai bine decât o face în prezent, ceea ce nu este un lucru neglijabil. Potrivit unui studiu al universităţilor Cambridge şi Stanford, Facebook s-ar putea să cunoască o persoană mai bine decât o rudă apropiată, decât un frate. Singurul care s-a dovedit a fi capabil în a învinge computerul pe parcursul studiului au fost doar soţul sau soţia persoanei studiate. Imaginaţi-vă ce se va întâmpla când acel computer va putea cunoaşte sentinementele unui utilizator, să ştie ce-l face fericit sau ce-l întristează.

Plus, brandurile vor putea vedea mai clar dacă reclamele sunt eficiente. Să spunem că o companie lansează o reclamă ce vrea să amuze, iar feed-backul reţelei sociale va fi cel mai relevant, iar compania va afla dacă oamenii cred că este amuzantă sau nu. Mai mult, datele despre ce-i face fericiţi sau necăjiţi pe oameni vor putea fi folosite de publicitari pentru a putea plasa reclamele între două postări pozitive şi să evite poziţionarea reclamei lângă ceva negativ. „Reacţiile Facebook vor facilita un nou tip de abordare de marketing, prin care se va încerca apoi să declanşeze diferite tipuri de reacţii”, este de părere Brian Solis, analist la Altimeter Group, companie de cercetare de piaţă.

Şi companiile de media vor fi afectate de acestă schimbare. Foarte multe publicaţii au pagină de Facebook pe care împărtăşesc ştirile, conţinutul audio-video etc., prin care vor să atragă utilizatorii pe site-ul publicaţiei. Cu răspunsurile categorisite, publicaţia va putea observa mai uşor ce fel de materiale stârnesc reacţiile pozitive şi care-i înfurie şi în ce fel se transformă în vizitatori unici.

Mişcarea Facebook nu este singulară. Compania new media BuzzFeed a renunţat să se mai uite doar la numărul de unici care vizitează site-ul, folosind metode noi de a interacţiona cu publicul, de a-i face pe acei oameni să consume mai mult conţinut. La conţinutul video se uită cât timp a stat utilizatorul privind clipul, pentru alte tipuri de conţinut se uită poate la câte share‑uri a primit sau dacă utilizatorii s-au abonat la newsletter.

Şi Tony Haile, CEO-ul Chartbeat, companie ce analizează traficul pentru mai multe publicaţii, este de părere că firmele de publicitate ar trebui să se concentreze pe timpul petrecut pe site. BuzzFeed este interesată de numărul de unici, însă se concentrează şi pe alte date (unde se publică conţinutul, în ce fel, cum este împărtăşit pe reţelele sociale) şi poate de acum, de ce nu, şi felul în care reacţionează oamenii la articolele companiei pe reţeaua de socializare. De exemplu, compania are peste 90 de pagini de Facebook!

Marketingul poate deveni şi mai bine ţintit, o companie care este interesată de tinerii puşi pe glume şi îşi face reclamă pe paginile care au strâns cele mai multe haha-uri din cadrul BuzzFeed, de exemplu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/new-media/agenda-ascunsa-a-noilor-butoane-facebook-15099604
15099604
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.