Managerii romani de pe Facebook

Postat la 06 aprilie 2010 55 afişări

Pe langa dorinta de a-si face prieteni noi si a socializa cu vechii amici, o parte din oamenii de afaceri din Romania folosesc Facebook si alte retele sociale online pentru promovarea personala si a companiilor lor. Cu cat succes?

Cu un zambet larg, Tudor Galos afirma ca nu a facut inca o evaluare pentru a vedea cum l-a ajutat Facebook in promovarea brandului personal. "Cu siguranta am cunoscut multa lume interesanta pe Facebook si am aflat detalii despre ei, iar cu multi dintre ei am intrat si in relatii de afaceri", spune el, precizand ca beneficiile de pe urma socializarii sunt considerabile. In primul rand, sunt multi care ii citesc postarile, afla despre initiativele despre care scrie si se implica in ele: un exemplu este campania Fii Destept, initiata de Microsoft Romania, care sprijina achizitionarea computerelor de tip desktop/laptop cu sistem de operare preinstalat, cu scopul de a reduce pirateria. Campania a avut si o componenta pe Facebook. Multi dintre prietenii lui Galos de pe Facebook au fost receptivi la aceasta campanie, unii chiar au cumparat calculatoare. "Dar cel mai important este modul cum reusesti sa mentii relatia cu cei apropiati, cu prietenii si cu partenerii de business", conchide el.

Antreprenorul Alexandru Ciucu, creatorul brandului vestimentar "Tatal si fiul", declara ca foloseste Facebook pentru "vizibilitate", fiindca este un mod destul de eficient pentru a te promova pe internet. Ruxandra Ion, vicepresedintele MediaPro Pictures si CME Channel & Content strategist, a ales sa utilizeze platforma sociala pentru ca, pe langa socializare si deconectare, vede in Facebook o posibilitate de a se informa si de a se implica in varii actiuni sociale. "In plus, utilizand Facebook ma simt si prietena angajatilor mei, nu doar sefa lor", a declarat Ruxandra Ion.

Pe langa managerii care considera platforma sociala o modalitate de promovare, majoritatea companiilor si-au facut cont cu scopul de a-si promova serviciile si noutatile. "La noi, aceste pagini de promovare ale companiilor nu sunt la fel de dezvoltate ca in strainatate", constata Manafu, precizand ca in zona romaneasca a retelei sunt promovate cu deosebire concertele, evenimentele si campaniile culturale. In ce priveste timpul petrecut pe reteaua de socializare, cei mai multi dintre managerii din Romania care au cont pe Facebook afirma ca e vorba de cateva ore pe saptamana in medie. "Este greu de spus cat timp sunt pe Facebook, intru zilnic pentru a vedea noutati, stiri, discutii", spune Tudor Galos. "E una dintre placerile sau neplacerile lucrului cu retele sociale - tot timpul trebuie sa fii conectat, ca sa poti interveni atunci cand exista discutii in comunitatea care te intereseaza si la care poti sa contribui."

Recent, de pilda, Galos a asistat la o discutie "fierbinte", spune el, legata de piata de retail din Romania, care s-a purtat doar pe Facebook. Pe langa Facebook, care acum are in Romania peste 1.035.000 de utilizatori, potrivit datelor publicate de compania americana, o parte dintre managerii de la noi au cont si pe alte retele sociale, precum LinkedIn, Hi5 sau utilizeaza platforma de microblogging Twitter. "Insa cei mai multi au cont tot pe Facebook", apreciaza Cristian Manafu, potrivit caruia promovarea pe Twitter este indeosebi utila pentru com-paniile mai mici, care pot sa afiseze instant o oferta rapida precum "discount 50% pana in data de 10 martie in magazinele X".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/managerii-romani-de-pe-facebook-5795572
5795572
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.