Un tânăr de 31 de ani conduce din 2013 operaţiunile unui start-up la Iaşi. Acum businessul valorează 25 de milioane de euro

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 31 martie 2015 84002 afişări

Compania a decis ca partea de software să rămână la Iaşi, iar segmentul de marketing să opereze din Italia. „În acest moment, toată partea de dezvoltare se realizează la Iaşi, iar în Italia a rămas în continuare partea backend şi personalul ad-ministrativ. Livecast-ul, spre exemplu, este construit 100% la Iaşi. În momentul acesta, echipa din România numără 35 de oameni, cea din Italia 12 oameni, CEO, financiar, marketing şi 5-6 oameni pe server. Mai avem doi colegi şi în Statele Unite, care se ocupă doar de marketing.“

Deşi compania a pornit la drum în 2013, programul a devenit disponibil la începutul acestui an. „Am început să lu-crăm la versiunea curentă (a treia - n.red.) de prin noiembrie, însă la aplicaţie lucrăm din 2013. Prin iunie anul trecut am lansat versiunea a doua, avea partea de cloud storage, dar în loc de Livecast avea pagini statice. Am făcut atunci nişte teste şi ne-am dat seama că nimeni nu folosea acele pagini, de aici şi ideea de a face totul dinamic“, spune Rebenciuc.

Au lansat produsul pe AppStore în luna februarie şi au reuşit să adune deja peste 20.000 de useri. După intrarea pe piaţă a versiunii pentru Android, se aşteaptă ca numărul acestora să crească mult mai rapid.

Tânărul este de părere că nivelul de pregătire al programatorilor români este extrem de ridicat, dar există prea puţini in-vestitori care să pună în valoare acest lucru. „Piaţa din România este în creştere, încă mai este loc. Din punct de vedere cali-tativ ne putem compara oricând cu Germania sau Marea Britanie, pentru că avem programatori foarte buni. Din punctul de vedere al businessului însă, nu suntem la acelaşi nivel. Nu există experienţa de a transforma un concept într-un business, aici mai avem multe de învăţat. Din păcate, sunt foarte mici şanse să obţii finanţare în România.“

Ce urmează pentru Cynny? „Vrem să dezvoltăm compania pe două direcţii: în primul rând, îmbunătăţirea Livecast-ului, iar pentru asta deja suntem în discuţii cu mai mulţi programatori. Am luat legătura şi cu un profesor universitar din Statele Unite care a făcut cercetări în domeniu, am discutat şi cu cei de la Disney pentru partea de procesare a imag-inilor. Suntem în discuţii cu un profesor din Barcelona care este specializat în recunoaşterea microexpresiilor şi sperăm să putem implementa o astfel de tehnologie în Livecast. Ce-a dea doua direcţie o să fie cea de dezvoltare a aplicaţiilor mobile, pentru smartphone-uri şi tablete“, spune Rebenciuc.

Piaţa serviciilor de tip cloud devine din ce în mai importantă, în condiţiile în care marii jucători precum Google, Microsoft sau Apple se întrec în oferte din ce în ce mai accesibile utilizatorilor. Iar beneficiile sunt evidente, pentru că procesul de cloud computing reprezintă, înainte de toate, o scădere a costurilor. Companiile îşi pot extinde activitatea şi au posibilitatea de a rula aplicaţii direct de pe serverele funizorilor, eliminându-se astfel o serie de cheltuieli administrative şi cu personalul. Cloud-ul permite chiar şi companiilor mai mici dezvoltarea unor proiecte IT fără a le obliga la costurile necesare achiziţionării unui server sau a unor sisteme de stocare. De asemenea, responsabilitatea service-ului cade tot în grija furnizorului, astfel încât cloud-ul s-a transformat în soluţia perfectă pentru o perioadă de instabilitate financiară.

Mihai Guran, de la Bitdefender, declara anul trecut pentru Business Magazin că liderii de companii din Statele Unite sunt mult mai deschişi faţă de implementarea serviciilor de cloud: „Sunt foarte mulţi clienţi obişnuiţi cu standardele de securitate şi cu un anumit mod de a face business şi mă refer la piaţa americană, unde adopţia serviciilor de tip cloud şi securitate în cloud este mult mai mare decât în Europa. Clienţii se uită cu atenţie la locul de unde provine compania care furnizează servicii de securitate. Nu e uşor să vinzi un produs provenind din Europa de Est către America sau Germania, dar pentru o companie românească este foarte important că suntem sub umbrela Uniunii Europene şi suntem percepuţi ca parte a sistemului nord-atlantic.“

La rândul lor, reprezentanţii Star Storage au spus că se aşteaptă, pentru 2015, la o creştere de 20%  a ratei de adop-ţie a serviciilor de tipul cloud computing în România. „Ne aşteptăm ca de acum înainte să primim din partea clienţilor noştri cerinţe mult mai specifice în ceea ce priveşte implementarea proiectelor cloud. Profilul utilizatorului de servicii cloud a evoluat considerabil în ultimul an, în prezent acesta fiind mult mai informat despre ceea ce înseamnă şi ceea ce oferă modelul de livrare Cloud şi modul în care acesta răspunde nevoilor pe care le are“, a declarat Cătălin Păunescu, CEO Star Storage.

Potrivit unui raport al Global Industry Analysts, piaţa globală de cloud depăşeşte deja 100 de miliarde de dolari şi va ajunge în 2017 la aproape 130 de miliarde de dolari.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/un-tanar-de-31-de-ani-conduce-din-2013-operatiunile-unui-start-up-la-iasi-acum-businessul-valoreaza-25-de-milioane-de-euro-14067200
14067200
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.