Un tânăr antreprenor din online speră să dea lovitura cu un ERP ieftin

Autor: Iuliana Roibu Postat la 03 decembrie 2014 3394 afişări

Un magazin online. Un Facebook pentru companii. O firmă de e-mail marketing. Un ghid de e-commerce. Servicii de web design. După toate proiectele pe care le-a încercat până acum, un tânăr antreprenor din online speră să dea lovitura cu un ERP ieftin.

Un tânăr antreprenor din online speră să dea lovitura cu un ERP ieftin

Concurenţa de pe piaţa ERP este una foarte strânsă, cea mai mare vizibilitate şi cotă de piaţă având-o SAP România, Oracle, TotalSoft, SIVECO, Baan-Invensys, Microsoft, SSA Global Technologies, Wizrom, Sistec, Entersoft România sau EBS România. Analiştii companiei de consultanţă Pierre Audoine estimează că piaţa ERP locală a înregistrat în 2013 o creştere uşoară, de aproximativ 4%, ajungând la puţin peste 109 milioane de euro.

Cîrcei explică preţul scăzut al soluţiei sale prin faptul că el poate fi flexibil, atât în ce priveşte costurile de dezvoltare, cât şi preţul cerut. Cele mai mari costuri ale unui SAP sunt licenţele (30,2%), consultanţa (24,1%), hardware-ul asociat (17,8%), echipa de implementare (13.5%) şi sesiunile de training (11%). Antreprenorul estimează prima etapă a costurilor cu dezvoltarea proiectului la aproximativ 150.000 de euro, pentru care va împrumuta 100.000 de euro, iar pentru restul va face crowdfunding de la clienţi (fiecare îi dă câte 7.500 de euro).

”Vrem să implementăm acest ERP pe piaţa din România, să îl ducem la maturitate şi apoi să ieşim cu el global. Vreau ca preţul acestui ERP să ajungă la aproximativ 5.000 de euro, zonă unde va deveni foarte interesant pentru foarte multe firme care altfel nu s-ar gândi să implementeze ERP. Mai e mult până acolo, dar sper ca anul viitor pe vremea asta să ne putem gândi la acest produs ca la unul matur„.  

Acum lucrează însă la încă un pas important şi anume virtualizarea offline-ului: ”Vrem să concentrăm toată activitatea unui retailer într-un singur loc şi să dăm offline-ului aceleaşi unităţi de măsură pe care le folosim în online: vom pune camere de luat vederi în magazine, vom vedea câţi oameni intră, câţi dintre aceştia cumpără şi vom face o rată de conversie„.Potenţialul este enorm, consideră antreprenorul, care ţinteşte cu acest produs toate magazinele din offline care au deja sau plănuiesc să aibă şi un magazin online. ”La o plimbare la mall şi la un calcul relativ simplu, pot spune că mă adresez unei pieţe de mii de firme numai în România, dar planul meu merge mai departe, deoarece vreau să merg cu acest produs pe pieţe mari şi în dezvoltare„, spune Alex Cîrcei, care consideră că avantajul major al generaţiei din care face parte este că au învăţat de la bun început că se adresează unei pieţe unde nu există graniţe, dar nici certitudini, lucruri care îi fac mai flexibili, mai adaptabili şi mai puţin sensibili la insuccese.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/un-tanar-antreprenor-din-online-spera-sa-dea-lovitura-cu-un-erp-ieftin-13692685
13692685
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.