Un software frumos

Autor: Ioana Matei Postat la 11 octombrie 2017 1281 afişări

… este conceptul pe care spun că şi-au construit afacerea fondatorii companiei de dezvoltare de aplicaţii mobile pentru iOS şi Android Adonis Software. Au pariat pe această nişă când domeniul nu era încă popular în România, iar de atunci, businessul lor a crescut într-un ritm accelerat: anul acesta, de pildă, se îndreaptă spre o creştere de 120% faţă de 2016, iar marja de profit, spre 30 - 40% din cifra de afaceri. Pe ce mizează ei în continuare?

Un  software frumos

El structurează reuşitele companiei pe care o conduce între proiectele dezvoltate pentru clienţi şi cele proprii: ”Pe planul proiectelor proprii, una dintre cele mai mari realizări este jocul Watercolors, un joc puzzle lansat în 2015, despre care CEO-ul Adonis Software spune că este «artsy şi inovativ». Acesta a avut peste 2 milioane de downloaduri, a fost featured (promovat - n. red.) de către Apple şi s-a scris despre el în publicaţii internaţionale precum Business Insider, Washington Post, The Guardian şi alte publicaţii de nişă. O altă realizare proprie pe care o descrie Morie este câştigarea locului trei la Ericsson Application Awards cu aplicaţia Urban Hero, despre care spune că a pornit trendul aplicaţiilor de vigilenţă civică.

Din rândul ploiectelor de outsourcing, menţionează kure – o aplicaţie medicală dezvoltată pentru o reţea privată, care facilitează comunicarea între doctori, precum şi între doctori şi pacienţi. În prezent, aceasta este în faza de testare într-un lanţ de clinici medicale din Statele Unite. Un alt proiect este jocul de fantasy football LigaUltras al producătorilor de jocuri Green Horse Games, pe care îi ajută cu dezvoltarea pe zona de mobile. De-a lungul anilor, au dezvoltat proiecte pentru branduri precum Coca-Cola, Orange, Vodafone, McDonald’s, UniCredit Bank, OMV, Heineken, Japan Tobacco International.

Iar dacă timp de şase ani s-au concentrat pe dezvoltarea de aplicaţii mobile şi puţin web, acest lucru s-a schimbat de curând. ”Companii precum Apple, Google, Samsung au început să investească serios în realitatea virtuală şi realitatea augmentată. Suntem printre early adopters ale acestor noi domenii în România şi suntem siguri că în viitor AR-ul (augmented reality) şi VR-ul (virtual reality) vor schimbă lumea tech-ului pe care o ştim momentan“, descrie el direcţia de dezvoltare a businessului în perioada următoare. În ceea ce priveşte pricipala dificulate, CEO-ul Adonis Software spune că aceasta este scalarea rapidă a businessului având în vedere cererea mare şi criză de personal din piaţă.

”Din păcate, au fost cazuri în care a trebuit să refuzăm clienţi pentru că disponibilitatea noastră începea abia peste o lună sau mai mult. O altă provocare este de a fi mereu în pas cu noile tehnologii şi domeniile trendy care apar. Este foarte important ca o companie din IT să se reinventeze în permanentă şi să se adapteze mereu noilor domenii, cum ar fi de exemplu AR-ul şi VR-ul“. Pentru a combate situaţia crizei de personal de pe piaţă, spun că încearcă să creeze un mediu de muncă plăcut, astfel încât să vină cu plăcere la birou în fiecare zi. ”Menţinem o cultură de muncă bună, atmosfera este prietenoasă şi echipa este mereu dornică să înveţe lucruri noi. Lucrurile acestea se simt de către oricine pune piciorul în biroul nostru pentru prima dată şi sunt un mare avantaj în recrutarea personalului.“

Andu Morie oferă şi câteva sfaturi tinerilor care vor să înfiinţeze o afacere în domeniul IT: ”Trebuie să iasă din zona lor de confort. Lucrurile nu se vor întâmpla de la sine. Personalul nu te va căuta să lucreze la tine şi nici clienţii nu vor auzi miraculos de tine. A înfiinţa o afacere necesită foarte multă muncă şi implicare constantă.“ Apoi, menţionează necesitatea unei gândiri tip ”outside the box“; de cele mai multe ori soluţiile cele mai bune nu sunt evidente. Subliniază şi nevoia cunoaşterii a cât mai multă lume: ”Networkingul este foarte important într-un business şi pot apărea foarte multe oportunităţi prin intermediul lui. Atunci când îşi fac o nouă relaţie trebuie să aibă tot timpul mentalitatea de «cum pot să îl/o ajut?». Pe termen lung, acei oameni îi vor ajuta la rândul lor şi vor fi un sprijin important în businessul lor.“

Potrivit unui studiu realizat la nivel global anul trecut (Global Mobile Marker Report) al Newzoo, piaţa aplicaţiilor mobile se situa la aproximativ 45 de miliarde de dolari în 2014 şi va ajunge la 80,6 miliarde de dolari până în 2020. În prezent, numărul aplicaţiilor care implementează realitate virtuală şi agumentată, direcţie în care şi-au propus să îşi dezvolte activitatea şi fondatorii Adonis Software, este în creştere - poate cel mai relevant exemplu în acest sens este isteria creată de jocul Pokemon Go.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.