Twitter la romani: pe scurt, dar nu pe bani

Postat la 12 iulie 2010 42 afişări

Utilizatorul tipic este barbat (cam 66% din total), cu varsta cuprinsa intre 18 si 30 de ani, este inca elev sau student sau lucreaza in domeniul online sau IT si petrece zilnic pe site intre 10 si 30 de minute. Statisticile cuprinse in raportul ZeTweety al agentiei TreeWorks nu sunt foarte detaliate. Si sunt discutabile, daca ne luam dupa reactiile de pe diverse bloguri.

"De cele mai multe ori, companiile includ Twitter in strategia de promovare doar in cazurile in care iau in calcul si Facebook sau blogurile", apreciaza Dragan. Altfel spus, consultantii media includ si Twitter, alaturi de alte retele si sisteme de socializare mai cunoscute atunci cand le propun clientilor diferite proiecte.

Tocmai de aceea, costul unei campanii pe Twitter este destul de greu de masurat separat, apreciaza Justin Kadima, seful companiei Republika Interactiv.

Pentru a intelege si mai bine cat de putin reprezinta acum investitiile companiilor romanesti pe Twitter trebuie spus ca intreaga piata de publicitate online a fost estimata anul trecut la putin peste 15 milioane de euro, potrivit studiului Romanian Online Advertising Study (ROADS) realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers, iar volumul atras de bloguri si retelele sociale a fost de cel mult 1,5 milioane de euro.

Asadar, este de asteptat ca pentru campaniile de promovare pe Twitter sa fie cheltuite anual sume de ordinul zecilor de mii de euro, spre limita superioara de 100.000 de euro, bugete care ar trebui insa sa creasca in urmatoarea perioada, mai ales odata cu lansarea in urmatoarea perioada a platformei de publicitate a Twitter.

Pana una-alta, venituri din mesajele de pe serviciul de micro-blogging ar putea genera chiar si utilizatorii obisnuiti. Este adevarat, nivelul este incomparabil cu cel al blogurilor, unde se poate ajunge la cateva mii de euro pe luna, insa cazuri exista deja. Un utilizator roman a scos anul acesta la vanzare in scopuri caritabile tweet-ul sau cu numarul 1.000, suma platita fiind de 5.000 de euro.

Modelul aplicat in prezent blogurilor, prin care o companie plateste pentru a publica reclama pe pagina unui blog, ar fi insa mai greu de transpus pe Twitter pentru ca, daca in primul caz, un bloger este citit de mii sau chiar zeci de mii de utilizatori, in cazul Twitter, numarul de persoane care urmaresc un cont ajunge cu greu la ordinul miilor. Implicit, mesajul ar fi transmis unui public foarte restrans, argument care ar convinge mai greu companiile sa plateasca un utilizator de Twitter pentru un mesaj publicitar decat un blogger pentru un articol sau un banner.

La fel de adevarat este insa si faptul ca blogerii si diferite persoane publice, printre care si presedintele Basescu sunt printre cei mai urmariti de Twitter, chiar daca nu toti publica mesaje foarte des si sunt cititi strict prin prisma notorietatii. "Deocamdata, nu stiu sa fie cineva in Romania care castiga bani din Twitter, dar probabil ca, la un moment dat, acest mediu ar putea fi folosit inclusiv de utilizatori obisnuiti pentru a castiga bani", conchide Kadima.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
utilizatory,
Twitter,
online
/business-hi-tech/it/twitter-la-romani-pe-scurt-dar-nu-pe-bani-6530695
6530695
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.