SUPERCOMPUTERE- DE LA JOCURI LA CERCETARE

Autor: Andrei Gîrbea Postat la 04 aprilie 2013 105 afişări

Un supercomputer este un mastodont din orice unghi l-ai privi. Ocupă o întreagă clădire, consumă cât un mic orăşel şi înglobează puterea de procesare a zeci, poate sute de mii de computere obişnuite, de genul celor pe care le avem în casele noastre.

SUPERCOMPUTERE- DE LA JOCURI LA CERCETARE

Aceasta atât pentru că nevoia de supercomputere este în creştere, iar tendinţa generală este de a merge pe software gândit pentru funcţionare paralelă, deoarece acesta şi-a demonstrat realele avantaje în faţa software-ului serial, dar şi pentru că industria gaming-ului creşte de la an la an.

Şi totuşi, ce legătură au jocurile, pe care le-am pomenit în titlu, cu supercalculatoarele? Răspunsul este relativ simplu. La ora actuală, jocurile 3D moderne au devenit extrem de complexe şi necesită acceleratoare grafice performante pentru a putea fi rulate fluent.

Producătorii de soluţii grafice, precum Nvidia sau AMD, trebuie să ţină pasul cu cerinţele „gamerilor„, iar pentru aceasta sunt nevoiţi să investească tot mai mult în cercetarea şi dezvoltarea de tehnologii noi. Iar aceste cercetări sunt, la rândul lor, susţinute de vânzarea produselor create pentru utilizatorii de rând.

E DREPT, ÎN SUPERCOMPUTERE SUNT FOLOSITE ITERAŢII SPECIALE ALE PLATFORMELOR GRAFICE MASS-MARKET ŞI ÎN CADRUL LOR ÎNTÂLNIM DE CELE MAI MULTE ORI CELE MAI NOI IMPLEMENTĂRI ŞI TEHNOLOGII (LA BAZA TITAN, DE EXEMPLU, dat oficial în folosinţă în 2012, stau GPU-rile Tesla K20, iar plăcile video GeForce create pe această platformă abia au apărut pe piaţă). Însă fără vânzările generate de produsele destinate cumpărătorilor de rând, firmele creatoare de acceleratoare grafice nu ar fi avut bugetele necesare pentru a investi în noi tehnologii şi astfel nu s-ar fi ajuns la supercomputere atât de puternice precum cele existente în ziua de astăzi.

În final, trecând peste concluzia uşor glumeaţă cum că atunci când vă jucaţi un Assasin’s Creed sau un Diablo cu prietenii, ajutaţi într-un fel cercetătorii să rezolve misterele lumii cunoscute, este clar că programarea paralelă şi grafica 3D sunt domenii de viitor, cu o acută nevoie de personal calificat. Iar chiar dacă în România cercetarea este încă un domeniu puţin favorizat, suficiente studiouri locale aşteaptă potenţialii candidaţi, şi aici nu vorbim doar de numele mari din domeniu, precum Electronic Arts sau Ubisoft.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/supercomputere-de-la-jocuri-la-cercetare-10711890
10711890
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.