Strategia de criza a Samsung: extinderea

Postat la 26 iulie 2010 555 afişări

Intr-un 2010 tot mai vizibil afectat de criza, Samsung decide o schimbare a structurii operationale si deschide subsidiare in mai multe tari din lume. S-a intamplat deja inclusiv in Romania.

Unul dintre primele planuri ale lui YoungLak Jung pentru Romania ar fi extinderea portofoliului de produse, incepand chiar cu segmentul telefoanelor mobile. "Ne pregatim pentru lansarea de noi smartphone-uri, categorie de produse unde vrem sa inregistram cele mai mari vanzari din piata", sustine YoungLak Jung. Cu alte cuvinte, intr-un viitor nu foarte indepartat compania si-a propus sa detroneze Nokia pe segmentul telefoanelor mobile inteligente - o piata de peste 400.000 de unitati pe an, echivalentul a aproximativ 10% din numarul total de telefoane mobile vandute anul trecut in Romania, si o valoare de 50 de milioane de euro, adica 15% din vanzarile totale de celulare -, urmand ca ulterior sa-si depaseasca principalul competitor pe toate categoriile de terminale. Obiectivul Samsung vizeaza, mai exact, vanzari de un milion de telefoane pe an si atingerea unei cote de 30% din aceasta piata, ceea ce inseamna investitii mai mari in promovare, dar si o prezenta mai buna in oferta operatorilor de telefonie mobila si a magazinelor de profil.

Pe de alta parte, competitia cu Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile, nu este deloc usoara, mai ales in contextul in care compania finlandeza are o fabrica de productie in judetul Cluj si a generat anul trecut afaceri de un miliard de euro, atat pe piata romaneasca, dar mai ales din exporturi.Samsung mizeaza pe viteza de innoire a portofoliului de produse disponibile, cel mai nou model lansat fiind smartphone-ul Galaxy S, in oferta operatorilor Orange si Vodafone, dar si pe faptul ca telefoanele mobile inteligente vor depasi, cel putin valoric, telefoanele mobile obisnuite - tendinta deja resimtita in Europa de Vest. "Asa cum s-a putut in alte tari, se poate si in Romania", sustine presedintele Samsung Electronics Romania, cu atat mai mult cu cat compania este deja al doilea cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, dupa Nokia, pozitie in top care acum cativa ani era de neimaginat.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT,
Samsung,
strategie,
criza,
extindere,
birou,
Romania
/business-hi-tech/it/strategia-de-criza-a-samsung-extinderea-6683937
6683937
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.