Spre piaţa de 1 milion de tablete

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 31 ianuarie 2014 652 afişări

Într-un peisaj destul de gri al industriei locale de IT&C, vânzările de tablete pc au strălucit din nou anul trecut, estimările realizate la nivelul industriei arătând o triplare a numărului de unităţi livrate, la aproximativ 600.000 de unităţi. Jucătorii din industrie se aşteaptă la un 2014 cel puţin la fel de spectaculos.

Spre piaţa de 1 milion  de tablete

PIAŢA LOCALĂ DE TABLETE A EVOLUAT ÎN 2013 ÎN ZONA DE 550.000 DE UNITĂŢI VÂNDUTE„, SPUNE ALIN NIŞCOV, DIRECTORUL DE VÂNZĂRI AL COMPANIEI VISUAL FAN DIN BRAŞOV, CARE COMERCIALIZEAZĂ SMARTPHONE-URI ŞI TABLETE SUB BRANDUL ALLVIEW. „Estimăm că piaţa locală de tablete s-a situat cu puţin peste 600.000 de unităţi vândute în 2013, valoarea pieţei situându-se în jurul valorii de 100 de milioane de euro„, spune Liviu Nistoran, director general şi proprietar al grupului Televoice, care oferă diferite produse electronice sub brandul Evolio. „Estimăm că în anul 2013 pe piaţa locală de tablete s-au vândut în total aproximativ 520.000 - 550.000 de unităţi„, afirmă şi Alexandru Drăgoiu, CEO al E-Boda Distribution, compania care vinde produse electronice sub brandul E-Boda.

Cum au ajuns aceste companii româneşti să obţină peste 50% dintr-o piaţă precum cea a tabletelor PC?Este vorba de o combinaţie de factori şi de evenimente spectaculoase din ultimii ani - formidabilele lovituri ale lui Steve Jobs (iPhone şi iPad), ratările Microsoft, orbirea Nokia, ascensiunea Google şi competiţia dură în care a intrat Apple - care au creat o nouă lume. O lume în care bariera preţului de acces pentru platformele Intel şi Microsoft (Windows) a căzut odată cu explozia Apple şi decizia Google de a oferi gratuit sistemul de operare Google Android oricărei companii din lume care doreşte să îl utilizeze.

Această succesiune de evenimente este cea care a creat o nouă industrie, în care antreprenori precum Nistoran sau cei din spatele unei firme până acum câţiva ani complet necunoscute din Braşov (Visual Fan - Allview) sau al companiei ce era celebră în România în anii ‘90 pentru playerele sale DVD (E-Boda) pot să concureze - sigur, pe un alt segment de preţ şi astfel pe un alt segment de public - cu giganţi precum Apple sau Samsung.

„Nu puteam concura cu giganţii în producţia de computere cu Windows. Costurile erau enorme dacă erai un jucător mic. Acum însă situaţia este cu totul alta. Iar lucrurile au mers atât de departe încât şi dacă Google ar decide să ceară bani pentru Android, ar apărea o altă companie care să ofere o platformă gratuită„, crede Liviu Nistoran.

Mai au deci şanse să reziste şi în acest an şi următorii firmele româneşti pe această piaţă? Da, pentru că, deşi rata de creştere va încetini, „până la urmă aproape fiecare român va ajunge să aibă o tabletă„, spune optimist Liviu Nistoran, care vede posibilă o piaţă de un milion de tablete în 2014.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/spre-piata-de-1-milion-de-tablete-11996750
11996750
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.