Povestea soţilor care şi-au făcut afacerea lor cu aplicaţii pentru smartphone

Autor: Anca Barbulescu Postat la 17 mai 2013 866 afişări

Aplicaţiile pentru smartphone au devenit, odată cu apariţia şi popularizarea acestor dispozitive mobile, o afacere nu doar foarte profitabilă, dar şi râvnită de tot mai mulţi antreprenori, inclusiv din România. Adevărata mină de aur se găseşte însă nu în aplicaţiile care câştigă de la consumator sau din publicitate, ci tocmai cele pentru mediul de business, considerate de companii cea mai nouă găselniţă de marketing.

Povestea soţilor care şi-au făcut afacerea lor cu aplicaţii pentru smartphone

O ASEMENEA APLICAŢIE COSTĂ CEL PUŢIN 3.000 DE EURO, DAR PREŢUL POATE AJUNGE CHIAR ŞI LA UN NIVEL DE TREI ORI MAI MARE, dacă presupune funcţionalităţi mai complexe sau dacă Ceva Design se ocupă mai departe şi de componenta de administrare sau de promovarea companiei prin această metodă. Cea pentru restaurantele La Mama, de exemplu, a presupus o investiţie mai degrabă apropiată de pragul superior decât de cel inferior, „însă recuperarea investiţiei s-a făcut în numai trei luni„, spune Valentin Nagacevschi. Într-o lună şi jumătate, în aplicaţia pentru smartphone au fost create peste 2.000 de carduri de fidelitate prin intermediul cărora consumatorii acumulează puncte cu fiecare notă de plată achitată şi le pot folosi apoi la achitarea unei consumaţii viitoare. „Sistemul a atras clienţi care altfel n-ar fi venit în restaurant sau ar fi intrat mult mai rar, lucru care s-a tradus într-un avans al vânzărilor„, explică managerul Ceva Design.

Este valabil pentru toate categoriile de companii care ar vrea să se folosească de o asemenea metodă de marketing pe mobil. Rezultatele unei asemenea aplicaţii pot fi măsurate imediat, pe de-o parte în numărul de descărcări din magazinele specializate precum App Store al Apple sau Play Store al Google, iar pe de altă parte prin numărul de consumatori care îşi fac cont şi o folosesc cu regularitate. Mai mult, asemenea aplicaţii pot fi inclusiv folosite pentru vânzări propriu-zise. Asta pentru că, după comunicare, smartphone-urile sunt cele mai folosite pentru căutări pe internet şi pentru cumpărături, după spusele lui Dan Bulucea, country managerul Google România.

Este drept, domeniul este încă la început, lucru vizibil inclusiv în încasările de numai câteva zeci de mii de euro ale companiei soţilor Nagacevschi. Interes din partea mediului de business există însă. După cum spunea recent Dan Vârtopeanu de la Breeze Mobile, la fel cum multe afaceri preferă o pagină de Facebook în locul unui site, la fel se va întâmpla şi în zona mobilă, unde locul unui site optimizat pentru smartphone va fi mai degrabă luat de astfel de aplicaţii. Lucru care se va întâmpla tot mai mult în următorii ani.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/povestea-sotilor-care-si-au-facut-afacerea-lor-cu-aplicatii-pentru-smartphone-10885428
10885428
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.