Povestea clujeanului care şi-a dus afacerea pe trei continente

Postat la 30 iunie 2015 11854 afişări

Cătălin Ştef s-a născut în Maramureş într-o familie de antreprenori. „cred că ideea de a avea propriul meu business am moştenit-o de la mama mea“, povesteşte antreprenorul de 37 de ani care are acum 300 de angajaţi şi care conduce la nivel global firma de software pe care a dezvoltat-o la cluj.

Am făcut apoi pasul spre Canada şi în cele din urmă am intrat pe piaţa din America.“ Intrarea pe piaţa americană, în 2005, a accelerat semnificativ creşterea. Au trecut de la o companie de servicii, bazată doar pe outsourcing, la o companie de produs, deoarece unul dintre partenerii din America dezvolta o platformă de comerţ online. Observând tendinţa de creştere, a acceptat să cedeze 50% din acţiunile companiei din România către partenerul american, Devix. Până la sfârşitul lui 2008, compania ajunsese la peste 40 de angajaţi: „Pentru Cluj era o firmă destul de mare la acea vreme“, spune Ştef.

A venit însă perioada de declin economic şi, chiar dacă zona de IT a fost printre cele mai puţin afectate, Ştef a trebuit să ia o serie de măsuri pentru a ţine compania pe profit: „În domeniul acesta nu poţi să numeşti ceea ce s-a întâmplat o criză; noi am vândut doar pe piaţa din America în acea perioadă, unde erau bani, dar am făcut unele greşeli, iar asta ne-a forţat să reducem din personal. Principala problemă a fost că am luat mai multe proiecte decât puteam susţine, iar asta a dus la clienţi care ne-au părăsit, venituri care au scăzut. Am renunţat la o parte din angajaţi, din 50 de oameni am rămas cu 20-30. Am încercat să discut cu fiecare în parte, să găsim împreună soluţii, iar asta a ajutat, dovadă fiind că mulţi dintre oamenii care au plecat atunci s-au întors când a început din nou creşterea“. În 2009, compania americană Leverpoint a decis să achiziţioneze atât compania din România, cât şi pe cea din Statele Unite, iar în cadrul tranzacţiei atât Ştef, cât şi Devix şi-au cedat toate acţiunile. „Nu doar pentru că eram într-o perioadă grea din punct de vedere economic, dar voiam să ofer oamenilor altceva. Tranzacţia cu Leverpoint mi-a dat această posibilitate“, explică Ştef decizia de a vinde către Leverpoint, companie care lucra cu parteneri din India şi din Argentina şi care îşi dorea o intrare pe piaţa din Europa de Est.

Un an mai târziu, Ştef a fost implicat într-o altă tranzacţie: o altă companie americană specializată în soluţii software a preluat compania Leverpoint. 3Pillar era, până în anul 2010, o companie care activa doar în Statele Unite. „În momentul în care au achiziţionat Leverpoint, au devenit o companie globală, de aici şi numele“, povesteşte Ştef. În 2011, 3Pillar a luat decizia de a mai achiziţiona o companie, un partener al Leverpoint din India, iar coordonarea acelui birou i-a fost încredinţată lui Cătălin Ştef în urmă cu un an: „A fost o provocare destul de importantă; cei care cunosc piaţa internaţională înţeleg diferenţele faţă de Europa sau de Statele Unite. În India lucrează un număr similar de angajaţi, în jur de 300, iar primul lucru pe care l-am făcut a fost să învăţ cât mai multe despre cultura indiană“.

Cătălin Ştef a luat între timp decizia de a mai deschide un birou în România, alegând Timişoara. „Astăzi avem 300 de angajaţi în România şi estimăm că vom mai angaja peste 100 în acest an. Pe viitor ne gândim şi la o treia locaţie în România, eventual şi la un alt sediu în Europa de Est“, explică fostul antreprenor planurile companiei.

Acum, timpul petrecut la companie îi ocupă aproape toată ziua, dar încearcă să îşi găsească loc şi pentru una din marile lui pasiuni, sportul. „Dimineaţa la ora 8 sunt la birou şi plec de aici în jur de 7 seara. Încă încerc să joc baschet, dar nu reuşesc să ajung atât de des pe cât mi-aş dori“, spune râzând. „Restul timpului liber îl petrec alături de familie, alături de soţia şi fiica mea.“

În 2014, cifra de afaceri a grupului 3Pillar Global a fost de 30 de milioane dolari, iar pentru anul acesta Cătălin Ştef estimează o crestere de 25%. Majoritatea clienţilor vin de zona de media şi entertainment, printre ei numărându-se PBS, Carfax sau Equinox.

3Pillar Global livrează din România şi din India servicii pentru clienţi din străinătate, în special din Marea Britanie (5%) şi Statele Unite (95%). Ceea ce apreciază cel mai mult clienţii din Marea Britanie la IT-iştii din România, spune Ştef, este că depăşesc faza pură de implementare şi vin cu soluţii de programare bazate pe cele mai noi tendinţe tehnologice.Compania americană are birouri în România şi India, unde sunt acoperite functiile de programare şi testare precum şi managementul tehnic, iar funcţiile comerciale sunt concentrate cu precădere în Statele Unite. 3Pillar Global România face parte dintr-o organizaţie globală cu operaţiuni pe trei continente şi peste 600 de angajaţi. 300 de IT-işti lucrează din România (200 în Cluj şi 100 în Timişoara) pentru clienţii companiei din Statele Unite şi Marea Britanie pe proiecte de dezvoltare software, în domenii precum media şi entertainment, informare, sănătate şi financiar. Compania mai are 300 de angajaţi în India care sunt coordonaţi tot din România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/povestea-clujeanului-care-si-a-dus-afacerea-pe-trei-continente-14516785
14516785
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.