Ieşeanul care a făcut cel mai bine vândut joc de la Disney rulează un milion de dolari pe an

Autor: Ioana Matei, Iuliana Roibu Postat la 12 martie 2014 3798 afişări

Ieşeanul care a făcut cel mai bine vândut joc de la Disney rulează un milion de dolari pe an

Întâlnirea cu Disney nu a fost întâmplătoare. „Eu nu cred în întâmplări„, spune râzând Costi Marcu. Din 2009, studioul se jucase la un proiect pentru copii, Dress the Princess, care a fost lansat în februarie şi a fost ales de Apple în topul celor mai bune zece jocuri pentru copii. La următorul salon de la Barcelona, Costi Marcu a contactat un reprezentant al Disney, în 2010 au avut prima întâlnire oficială, iar din 2011 studioul de la Iaşi lucrează aproape exclusiv pentru ei. „Pasul următor a fost să propunem celor de la Disney Interactive să facem un joc împreună, iar Frozen-ul a părut pentru ambele părţi o oportunitate ce merita exploatată. Câteva luni mai târziu, Frozen Free Fall este primul produs la care am lucrat până acum ajuns în top 100 ca încasări pe Apple Store şi are un parcurs de care suntem bucuroşi„, spune Costi Marcu.

Nici structura businessului lui Costi Marcu şi faptul că rezistă pe piaţă de aproape zece ani nu sunt întâmplătoare. Strategiile lui Marcu se leagă de structura proiectelor: „Am căutat în permanenţă să intrăm în cât mai multe proiecte relativ scurte (specifice unui studio mic cu resurse limitate) din care să adunăm cât mai multă experienţă şi să acumulăm cât mai multe cunoştinţe„ şi de modelul de business: „Preferăm modelul de revenue share, unde noi investim în producţie şi partenerul nostru se ocupă de promovarea şi de vânzarea titlului. Astfel există motivatie şi implicare suficientă de ambele părţi ca produsul să funcţioneze şi să îşi atingă obiectivul„.

„Au fost momente grele de multe ori, au fost destule pierderi în echipă„, rememorează antreprenorul, care este conştient că lucrează într-o piaţă foarte dinamică. „Au fost însă şi multe câştiguri - ne-am maturizat, am învăţat continuu, ne-am obişnuit să rezolvăm rapid şi cât putem de plăcut o mulţime de probleme şi am crescut ca experienţă, dar mai ales ca posibilităţi de abordare a proiectelor.„

Costi Marcu are multe planuri de viitor, „însă ceea ce primează atât personal, cât şi ca afacere este să punctăm clar faptul că putem face producţie de jocuri la standarde înalte la Iaşi, în România, şi că dedicaţia, pasiunea şi optimismul unei echipe mici şi tinere, combinate cu o alegere inspirată a oportunităţilor pot fi cel puţin o alegere la fel de bună pentru a realiza produse de calitate, de calibru mondial şi cu un grad de satisfacţie a jucătorilor peste medie„.

Deşi acum lucrează predominant pentru Disney, planurile pe termen scurt vizează consolidarea relaţiei cu producătorul american, dar şi lansarea unuia sau mai multor produse proprii pentru anumite categorii de jucători uşor neglijate în contextul pieţei de gaming casual.

„Pe termen mediu şi lung dorim,în limita timpului, să facem mai mult pe plan local în special şi naţional pentru a susţine game developmentul «made in Romania» şi pentru a oferi şansa pe care ne-am construit-o şi altora care vor să facă game development în nord-estul ţării.„ Din punctul de vedere al costurilor pentru deschiderea unui studio, Costi Marcu spune că „nu te costă mai nimic dacă dezvolţi jocurile singur, dacă ai nevoie de mai mulţi oameni investeşti în salariile lor„. De asemenea, antreprenorul crede că va fi din ce în ce mai greu pentru cei care vor să îşi deschidă un studio, deoarece costurile vor creşte în special pe partea de HR - oamenii bine pregătiţi fiind din ce în ce mai scumpi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/ieseanul-care-a-facut-cel-mai-bine-vandut-joc-de-la-disney-ruleaza-un-milion-de-dolari-pe-an-12240554
12240554
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.