EXCLUSIV: Ce planuri are noul sef al Google Romania

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 07 decembrie 2010 135 afişări

Dupa ce a urmarit din umbra timp de cativa ani evolutia internetului romanesc, Google a decis intr-un final sa puna piciorul in prag si sa-si faca la inceputul lunii noiembrie intrarea oficiala. Care sunt planurile lui Dan Bulucea, noul sef al Google Romania?

Cu titlu de posibilitate, o varianta ar putea fi Street View, serviciul online unde pot fi vizualizate imagini panoramice cu strazile din principalele orase ale lumii, dar care pana acum le-a ocolit pe cele din tara noastra. De ceva vreme insa, Google si-a trimis oameni in toata Europa de Est pentru a fotografia orasele inca necartografiate de acest serviciu, iar daca este luata in calcul informatia data Ziarului Financiar in primavara de Alla Zabrobskaia, directorul de comunicare din Rusia al companiei, ca o serie de masini special dotate pentru colectarea imaginilor virtuale 3D au trecut si prin Romania, lansarea Street View devine parca mai plauzibila.

Cu atat mai mult cu cat Wikipedia chiar a indicat cateva orase, anume Bucuresti, Timisoara, Oradea, Arad, Cluj-Napoca si Brasov, unde au fost vazute masinile Opel Astra dotate cu echipamentele de rigoare pentru fotografierea trazilor.Serviciul a fost lansat in 2007, cand Google a si facut o achizitie in acest sens - compania Panoramio. In acelasi an, cativa antreprenori romani puneau bazele Norc.ro, un serviciu bazat pe aceleasi principii, care a reusit deja sa puna pe harta mai multe tari est-europene - Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Rusia si a ajuns chiar si in Austria.

Se poate spune asadar ca Norc a reusit deja sa fie cunoscut la nivel european, mai ales ca actualizeaza imaginile in permanenta si extinde totodata acoperirea hartilor, potrivit lui Lucian Neagu, directorul executiv al eXtreme Soft Group, compania din spatele Norc.ro. Competitia cu Google n-ar fi usoara - motiv de ingrijorare pentru cele mai multe dintre firmele locale care ofera servicii concurente sau care ar putea ramane cu o felie mai mica din piata odata cu deschiderea biroului. "Scopul nu e sa concuram afacerile deja existente, sa ne batem pe acelasi segment, clienti sau venituri, ci sa construim o industrie mai mare, din care toata lumea sa aiba de castigat", sustine Dan Bulucea.

Ba dimpotriva, dintr-o vizibilitate mai mare a internetului autohton la nivel international ar avea de castigat toti cei implicati. Ar fi vorba mai ales de publicitatea online, cifrata anul trecut la 15,7 de milioane de euro, conform studiului ROADS realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers. Studiul este singura sursa de masuratori a pietei, in care cifrele Google nu sunt insa incluse. Dupa unele estimari, serviciile AdWords si AdSense produc incasari de 10 milioane de euro in Romania, desi Google Bucharest SRL a raportat anul trecut venituri de putin peste 120.000 de euro.

De fapt, cele 10 milioane au fost nivelul inregistrat anul trecut doar prin AdWords, cifra care ar putea ajunge anul acesta la 12-15 milioane de euro, conform lui Marius Lazarescu, presedintele Asociatiei de Search Engine Marketing din Romania si directorul executiv al agentiei de marketing online Today's. Politica Google il impiedica insa pe Dan Bulucea sa avanseze o cifra. "Exista foarte mult potential de crestere", se rezuma sa spuna, dand drept exemplu un distribuitor de anvelope si piese auto care dupa ce a mutat un buget de 12 ori mai mic din offline in online a reusit sa-si creasca vanzarile cu 90%.

Faptul ca industria publicitatii pe internet nu este corect dimensionata si ca posibilii clienti nu au o imagine clara de ansamblu asupra mediului unde ar putea investi pentru promovare nici nu-l deranjeaza insa prea mult pe seful Google Romania. "Sefii de companii nu vor cheltui mai mult sau mai putin pe internet doar pentru ca nu cunosc exact valoarea", mai spune el, cu completarea ca intentioneaza sa sprijine demersurile din domeniu, in limitele admise de corporatie. Din punctul de vedere procedural, deschiderea biroului nu va schimba prea mult operatiunile Google in Romania. Va exista doar o apropiere mai mare fata de companii si consumatori, dar dezvoltarea si localizarea vor fi in continuare facute din centrele de cercetare si dezvoltare ale companiei. Valerian Vreme, ministrul comunicatiilor, i-a propus insa lui Dan Bulucea, cu ocazia unei intalniri recente, sa deschida un asemenea centru in tara. Discutia ar putea fi totusi cam prematura.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/exclusiv-ce-planuri-are-noul-sef-al-google-romania-7776229
7776229
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.