Efectul Facebook: Google isi deschide ferma online

Autor: Roxana Cristea Postat la 28 septembrie 2010 74 afişări

Jocurile in retelele de socializare online, de genul fermei virtuale a Facebook, i-au captivat pe atat de multi internauti, incat le-au atras atentia si celor de la Google. Mai nou, acestia par tentati si ei de ideea unor ferme virtuale ori razboaie cu mafioti, dar in ciuda zvonurilor care circula, strategia ramane invaluita in mister.

In luna iulie, Google a facut o investitie estimata la peste 100 de milioane de dolari in dezvoltatorul de jocuri sociale Zynga, producatorul Farmville. Tot in iulie, la doar 48 de ore dupa ce a inchis reteaua sociala Wave, Google a platit 182 de milioane de dolari pe Slide, platforma cu ajutorul careia utilizatorii pot face slideshow-uri cu fotografii si le pot adauga diferite rame virtuale. Afacerea online Slide, creata de Max Levchin, fondatorul PayPal (serviciu pe care l-a vandut in 2002 catre eBay pentru suma de 1,5 miliarde de dolari), se bazeaza pe popularitatea widget-urilor - aplicatii care pot fi plasate intr-o pagina web ori pe desktop si care actualizeaza permanent diverse informatii de pe internet, ca prognoza meteo, ora exacta pe glob, liste cu ultimele melodii ascultate sau continutul unor bloguri si fluxuri de stiri.

Widget-urile au devenit rapid un motor de crestere a retelelor sociale - rar mai gasim un blog sau un membru al unei retele sociale care sa nu-si fi adaugat pe pagina o fereastra cu muzica, ora exacta, diverse stiri sau slide-uri cu poze. Evident, retelele au mers mai departe, urmarind personalizarea widget-urilor: Facebook a lansat primul sistem care permite programatorilor sa creeze aplicatii software de acest fel destinate folosirii de catre membrii retelei. In scurt timp, initiativa a fost urmata si de Google, care a anuntat ca lucreaza la crearea unui sistem propriu pe acelasi principiu.

La nicio saptamana dupa cumpararea Slide, Google, a achizitionat platforma de schimb valutar Jambool, creata in 2006 de catre Vikas Gupta (cel care a contribuit si la dezvoltarea sistemului de tranzactionare al celui mai mare comerciant online din lume, Amazon.com) si de Reza Hussein. Initial, Jambool a fost vazut ca o platforma de colaborare sociala, pentru ca un an mai tarziu sa creeze aplicatii pentru retelele sociale care permiteau schimbul de monede si bunuri virtuale. Detaliile ultimei achizitii Google, insa, raman neclare. Potrivit TechCrunch, s-ar putea sa fie in joc circa 70-75 de milioane de dolari.

Jambool, cu sediul in San Francisco, are un numar de 25 de angajati si opereaza Social Gold, o platforma de monetizare pe care dezvoltatorii o folosesc pentru a integra sisteme de plata in jocurile si aplicatiile lor. Conform oficialilor companiei, in prima jumatate a anului 2010, Social Gold a procesat mai mult decat dublu fata de intregul volum de plati procesate in 2009. "Achizitia Google reprezinta o confirmare a importantei banilor virtuali si a microtranzactiilor, ca parte a businessului online", considera Mike Quigley, director de marketing al Jambool.

"Daca avem oportunitatea de a lucra cu Google, cu siguranta nu o putem rata", a adaugat Quigley. Sirul achizitiilor Google a continuat cu Angstro, un start-up care a dezvoltat o solutie de furnizare de informatii despre companii si persoane, folosind servicii ca Twitter si LinkedIn, respectiv cu SocialDeck, un producator de jocuri pentru telefonul mobil.

Dupa cum se stie, aceasta nu este prima incercare pe care Google o face pentru a se impune pe piata retelelor sociale, dupa Orkut, Buzz si recent desfiintata Wave. Pana acum insa, oficialii Google au negat si ca ar vrea sa dezvolte o noua retea sociala, si ca ar avea in plan lansarea vreunui produs care sa aiba la baza vreun echivalent al Farmville. Un singur lucru au spus cei de la Google - "Lumea nu are nevoie de un alt Facebook, ci are nevoie ca tehnologiile pentru retelele sociale sa poata fi relationate cu toate produsele".

Declaratia ii apartine directorului executiv Eric Schmidt. Deocamdata, singura interpretare care i se poate da este ca Google are orgoliul sau de a nu copia Facebook ori macar de a evita sa se spuna despre ei ca ar copia Facebook. Vom vedea in ce masura vor reusi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/efectul-facebook-google-isi-deschide-ferma-online-7419349
7419349
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.