E criza, deci sa ne jucam

Postat la 06 octombrie 2009 34 afişări

Indiferent ca sunt jucate online, pe consola sau pe PC, jocurile raman o distractie preferata de multi, inclusiv pe timp de criza, sau poate cu atat mai mult pe timp de criza. Pentru comercianti, aceasta inseamna vanzari stabile; pentru site-urile de jocuri online inseamna un numar mai mare de accesari.

Daca la nivel mondial, piata de jocuri, care acum zece ani era dominata in proportie de 99% de produsele pentru PC, este dominata acum in proportie de 60% de console, in Romania jocurile pentru PC au inca o pondere destul de mare, peste 70%. "Tendinta este insa descrescatoare, iar jocurile pentru console castiga teren in fiecare an, odata cu marirea numarului de detinatori de console", afirma Andreea Allardin, director general al companiei Best Distribution.

Potrivit estimarilor facute de Best Distribution, unul din principalii distribuitori de jocuri video in Romania, piata jocurilor video pe calculator si console ar urma sa creasca in acest an cu 25%, urmand sa depaseasca 16 mil. euro, de la 13 mil. euro in 2008. Best Distribution a avut in 2008 o cifra de afaceri de 5,8 mil. euro, iar pentru 2009 estimeaza ca va ajunge la 8 mil. euro. "In primele trei luni ale acestui an am avut o evolutie pozitiva de 15%, fata de aceeasi perioada a anului trecut", afirma Allardin. Explicatia ei este simpla: in timp ce bugetele destinate vacantelor, iesirilor in oras cu prietenii sau altor activitati de socializare au scazut, oamenii raman tot mai mult acasa, in fata televizoarelor cu telecomanda, a calculatoarelor si a consolelor.

La nivelul comerciantilor de electronice si electrocasnice, nivelul vanzarilor de jocuri in prima parte a anului 2009 este perceput ca foarte apropiat de cel din aceeasi perioada a anului trecut. "Piata jocurilor nu a ajuns la maturitate si de aceea exista un interes in crestere pentru jocurile de PC si console", sunt de parere oficialii Altex, care pentru cea de-a doua jumatate a anului estimeaza o usoara crestere a vanzarilor la aceasta categorie de produse. In reteaua Diverta, vanzarile sunt aproximativ la fel in volum, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dar valoric sunt mai mici, pentru ca s-au vandut mai multe jocuri din gama de baza, cu preturi mai mici. "Comportamentul consumatorului se indreapta catre achizitii de produse mai ieftine sau spre oferte si promotii", afirma Loredana Dobranis, vicepresedintele departamentului de achizitii din cadrul Diverta. Un exemplu de client atent la promotii este Paul Predescu, studentul mentionat la inceputul articolului, care a cumparat de mai multe ori trei jocuri la pret de doua. "Si am multi prieteni care asteapta reduceri si promotii pentru a-si lua un joc original", spune el.

In ce priveste preturile jocurilor atat in cadrul retailerilor, cat si pentru distribuitori, acestea sunt influentate puternic de evolutia cursului de schimb valutar, iar un euro in crestere se traduce evident prin preturi mai mari la raft. "Daca in 2008 preturile jocurilor pentru PC si pentru console au avut o tendinta descrescatoare, in 2009, din cauza cresterii euro, majoritatea preturilor la jocurile noi au crescut", afirma oficialii Altex. Pentru a contracara aceasta tendinta, Altex a diminuat preturile jocurilor mai vechi, incluzand jocurile in campanii care sa fie atractive pentru consumator. Reprezentantii TNT Games sunt insa de parere ca preturile vor scadea in continuare, acesta fiind un raspuns al distribuitorilor si al retailerilor la criza economica.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/e-criza-deci-sa-ne-jucam-4954681
4954681
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.