Doi tineri ingineri români de software au pornit un business care a atras mii de clienţi din toată lumea

Autor: Iuliana Roibu Postat la 19 august 2015 4153 afişări

Doi tineri ingineri români de software au pornit un business care a atras mii de clienţi din toată lumea

La câţiva ani distanţă de promisiunea Harvard, în 2013, Daniel Pascariu şi Raluca Afloarei au avut de ales între a rămâne angajaţi la SAP sau a începe o afacere pe cont propriu. În Germania nu s-ar fi putut, „deoarece costurile ar fi fost prea mari“. Însă în România cei doi ştiau că ar avea costuri mai mici - atât personale, cât şi pentru business. „Am ştiut mereu că vrem să ne întoarcem în România. Iniţial am zis că stam maximum 2 ani în Germania – deşi cei 2 s-au transformat în 10, am reuşit să ne ţinem de promisiune. Mulţi ne întreabă de ce ne-am întors şi este interesant cum oamenii tind să pună propriile lor probleme pe seama altora (a politicienilor, a situaţiei economice, a neşansei etc.) şi nu îşi dau seama că în proporţie de 90% problema e la ei înşişi. Cu siguranţă există în România mulţi oameni care au o situaţie dificilă, însă există şi foarte multe oportunităţi - de asta ne-am întors“.

La întoarcere, au retrăit şocul cultural – „întoarcerea a fost surprinzător de dificilă“ şi pentru a facilita tranziţia au început să îşi caute joburi. Daniel Pascariu s-a angajat pe o poziţie de development manager la Amazon şi a retrăit timp de aproape un an experienţa multiculturală din multinaţionalele tehnologice, doar că de data aceasta de la Iaşi: „Amazon nu este degeaba una dintre cele mai bune firme din lume pentru care poţi să lucrezi «best company to work for», iar munca la Amazon Romania a fost cea mai frumoasă experienţă profesională pe care am avut-o în cei 12 ani de lucru în multinaţionale. Şi totuşi, «binele este duşmanul mai binelui», aşa că în vara lui 2014 am renunţat la Amazon în favoarea a ceea ce ar putea să fie AppDemoStore în câţiva ani“.

AppDemoStore sau ADS, cum îl prescurtează cei doi antreprenori, este proiectul care s-a mulat cel mai bine, încă de la începutul lui, pe „promisiunea Harvard“. „Am început să dezvoltăm ADS în 2011. Iniţial a fost doar un proiect prin care ne propuneam să îmbunătăţim modul cum erau dezvoltate şi livrate demourile SAP la clienţi, cu scopul de a-l implementa la SAP. Pe atunci demourile pentru produsele SAP erau dezvoltate cu un software învechit şi rigid, care crash-uia laptopurile managerilor şi care erau greu de share-uit şi de actualizat.

Pe lângă asta, software-ul respectiv necesita ceva cunoştinţe de programare şi managerii nu puteau să-l folosească singuri“, povesteşte Daniel Pascariu, care, alături de soţia sa, a propus un concept inovativ din două puncte de vedere: „în primul rând software-ul este uşor de folosit, ca un PowerPoint, astfel încât cineva fără specializare tehnică îl poate învăţa repede şi utiliza pe cont propriu, iar, în al doilea rând, demourile rulează în browser folosind tehnologia HTML5, ceea ce le face uşor de distribuit şi de accesat pe orice tehnologie“. Daniel Pascariu şi Raluca Afloarei au prezentat prototipul şi ideea la diverşi manageri din cadrul companiei încercând să obţină o sponsorizare pentru a-l dezvolta în continuare în cadrul SAP, însă nu au reuşit. „În 2013 am obţinut aprobarea de la SAP de a dezvolta acest produs pe cont propriu, aşa că ne-am dat demisia şi ne-am mutat în România.“

În tot demersul lor, cei doi antreprenori au fost motivaţi de creşterea pe care o înregistra serviciul. Acum, AppDemoStore are 15.000 de clienţi în toată lumea, dar a crescut organic încă de început, „cam la un an dublam numărul de clienţi“. Daniel Pascariu îl descrie ca pe un serviciu prietenos, ai cărui concurenţi sunt diverse tooluri de prototyping (care sunt însă axate pe procesele de design premergătoare dezvoltării aplicaţiilor, în timp ce AppDemoStore e axat pe post-development, nişă de piaţă unde nu există încă tooluri similare) şi care funcţionează iniţial ca un serviciu gratuit, unde clienţii convinşi devin plătitori.

Cei 15.000 de clienţi ai serviciului vin din toată lumea, în top fiind SUA cu 80%, Germania, UK, Canada, India, Taiwan, Japonia şi Brazilia, iar cei mai importanţi clienţi sunt Lexmark, SAP, Napster, SalesForce, Telekom, O2,  Uber, Millennium Bank, Ulster Bank sau Bullhorn.

Dintre clienţii care se înregistrează pe site devin plătitori, cei mai mulţi dintre ei alegând pachetele standard de servicii. Deocamdată, asta se traduce în venituri pe care Daniel Pascariu le estimează la 90.000 de euro pentru anul în curs, dar cei doi antreprenori se raportează la şansele pe care un astfel de proiect le poate avea în lumea tehnologică de astăzi. „Aşteptările mele de la acest proiect sunt să îl transform într-un business agil şi global după modelul firmelor de genul 37 Signals (acum Base Camp) şi MindValley“. Pascariu consideră că extinderea serviciilor pe zona de video-uri interactive pentru mobile şi wearable devices îi va propulsa în locul pe care proiectul lor îl merită şi că „va trebui să mai aşteptăm vreo doi ani ca să raportăm o cifră de afaceri de câteva milioane“.

„În 3-5 ani, DemoAppStore va fi un business format din 20 - 30 de oameni cu o cultură revoluţionară care va vinde servicii global către 500.000 de utilizatori şi va face milioane din România“, rezumă Daniel Pascariu şi Raluca Afloarei planul lor de viitor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/doi-tineri-ingineri-romani-de-software-au-pornit-un-business-care-a-atras-mii-de-clienti-din-toata-lumea-14680500
14680500
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.