Antreprenorul care şi-a propus să crească productivitatea în corporaţii

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 17 septembrie 2015 1135 afişări

Intrarea multinaţionalelor în România a generat o nouă categorie de angajaţi, cea numită în mod uzual «corporatişti», dar a generat şi nevoia de diverse businessuri adresate acesteia. Cea mai nouă este Delegato, o aplicaţie care vrea să îi scape pe corporatişti de sarcinile de acasă.

Antreprenorul care şi-a propus să crească productivitatea în corporaţii

Aplicaţia pentru smartphone este în faza de dezvoltare, iar Matache estimează că ea va fi lansată în octombrie pe toate cele trei sisteme importante de operare: iOS, Android şi Windows. În prezent, fondatorii Delegato angajează operatori şi au început negocierile cu furnizori de produse şi prestatori de servicii pentru a încheia contracte de colaborare. „Vrem să acoperim cât mai multe nevoi curente. În viitor, ne vom orienta să oferim servicii din ce în ce mai personalizate, precum preluarea maşinii pentru reparaţie în service şi livrarea înapoi către proprietar“, spune antreprenorul.

El este extrem de optimist în ceea ce priveşte dezvoltarea pe termen mediu şi lung a businessului. „Estimarea iniţială era că vom semna 10 contracte în acest an, însă după cum decurg discuţiile la acest moment cu angajatorii interesaţi credem că vom depăşi această ţintă. Ca număr de angajaţi sperăm să deservim peste 4.000 până la finalul anului“, spune Matache. „Pe termen mediu ţintim atingerea unei cote de piaţă cât mai mari în Bucureşti (90% din companiile multinaţionale din Bucureşti în 3 ani), după care urmează să ne orientăm spre marile oraşe din ţară. Apoi vom încerca să ducem businessul în afara ţării. În tot acest timp, vom eficientiza procesele interne şi partea de IT cât mai mult astfel încât timpul de rezolvare a solicitărilor să nu crească.“

„Angajaţii din corporaţii au devenit o categorie socială compusă din oameni preocupaţi de aceleaşi lucruri, care au cam aceleaşi nevoi şi care dau dovadă şi de o relativă unitate în gândire. Cine şi cum a reuşit să transforme dorinţele şi preferinţele acestei categorii sociale în afaceri profitabile?“ Întrebarea de mai sus face parte dintr-un material de copertă publicat anul trecut în Business Magazin şi care avea menirea de a determina în ce măsură putem vorbi despre o „piaţă a corporatiştilor“. I-am adresat aceeaşi întrebare şi fondatorului Delegato. „Cu siguranţă există o piaţă a celor care lucrează în multinaţionale. Modul actual de lucru care este foarte alert face ca angajaţii (în special cei din multinaţionale) să nu aibă timp pentru a rezolva treburile personale. În plus, aceştia sunt extrem de familiarizaţi cu furnizorii online, aplicaţiile pentru smartphone şi au o deschidere mai mare pentru ce e nou şi îmbină utilul cu tehnologia. Bineînţeles, aceştia sunt şi predispuşi să plătească suplimentar pentru servicii personale.“ Microjoburi.ro, cel de-al doilea produs dezvoltat de Matash Media, oferă servicii care se întind pe multe domenii, de la meditaţii până la plimbări de câini. Toate au preţul de bază de 50 de lei, însă acesta poate creşte dacă există cerinţe speciale.

Platforma are două tipuri de activităţi: cele prestate online (precum design de logo sau design de website) şi cele prestate offline, în afara platformei (cum ar fi babysitting sau meditaţii). „Cumpărătorii fie pot căuta pe platformă serviciul de care au nevoie, fie pot să solicite un serviciu personalizat; ei pot alege între mai mulţi prestatori în funcţie de istoricul lor, calificativele şi evaluările acordate de cumpărători anteriori“.

Ideea nu este una originală, însă ea nu a mai fost pusă în practică în România. Matache consideră că secretul a fost determinarea unui preţ atrăgător pentru publicul ţintă. „Ideea proiectului mi-a venit în mai 2011 când am aflat despre conceptul Fiverr  - un marketplace cu servicii de 5 dolari. Mi s-a părut foarte interesantă ideea şi după două zile deja rezervasem domeniul www.microjoburi.ro. Ştiam că trebuie să schimb ceva faţă de platforma originală, pentru că un preţ de 5 dolari nu ar fi avut succes în România. M-am hotărât la 50 de lei - o sumă suficient de motivantă pentru prestatorii de servicii, dar accesibilă pentru cumpărători. 50 de lei este doar preţul de pornire al serviciilor, la care se pot adăuga servicii opţionale. Deşi am achiziţionat domeniul în mai 2011, abia în septembrie 2012 am decis să realizez platforma. Acest lucru a durat fix o lună, iar în octombrie 2012 am lansat prima versiune a platformei“, spune Matache.

În prezent, microjoburi.ro este un start-up care după doi ani de investiţii se autosusţine, iar o parte din venituri au fost investite în Delegato.

Industria de IT din România este una în care se investeşte masiv. „În mod cert, tendinţa este spre zona de mobile. Apar tot mai multe aplicaţii pentru device-urile mobile care îţi pot face viaţa mai uşoară. Această tendinţă va schimba şi modul cum alegem diverse produse şi servicii, vom renunţa la căutarea pe Google şi vom apela la aplicaţii care ne pot rezolva cât mai repede nevoile. Se vorbeşte tot mai mult de „as a service / on demand economy“, ceea ce se traduce prin faptul că sectorul de comerţ clasic va dispărea cu totul într‑un viitor apropiat: vom comanda direct de pe telefon tot ceea ce avem nevoie. Totodată, este important de menţionat că produsele tind spre standardizare“.

Laurenţiu Matache are şi câteva sfaturi pentru alţi tineri antreprenori: „Să creadă în ei şi să încerce să construiască cât mai multe start-up-uri, cât de devreme pot, pentru că au timp să eşueze, să înveţe şi să o ia de la capăt. Tinerii de azi au mult mai multe şanse decât cei din anii trecuţi, ei cresc odată cu tehnologia, au acces mult mai uşor la informaţie, pot începe mult mai uşor un start-up. Trebuie doar să creadă în ei şi să rişte. Nu au nimic de pierdut!“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/antreprenorul-care-si-a-propus-sa-creasca-productivitatea-in-corporatii-14717432
14717432
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.