Antreprenorul care se întâlneşte lunar cu 50 de tineri români ca să le cumpere ideea de afacere

Autor: Dorin Oancea, Ioana Mihai-Andrei Postat la 15 octombrie 2013 7545 afişări

Radu Georgescu a devenit, după trei exituri spectaculoase, un serial entrepreneur autentic şi de anvergură. Cea mai recentă vânzare, a companiei Avangate, îi întăreşte acest statut. Ce face acum, cum a trăit tranzacţia şi care îi sunt planurile de viitor?

Antreprenorul care se întâlneşte lunar cu 50 de tineri români ca să le cumpere ideea de afacere

Pentru viitor, care sunt cele mai atractive zone pentru investiţii? „Mă uit cu foarte mare interes la Big Data, pentru că trăim într-o lume în care există foarte multă informaţie, disponibilă peste tot, dar e atât de multă încât nimeni nu ştie să se uite la ea, să analizeze datele, într-un fel sau altul. Sunt multe războaie aici, şi cine va câştiga va avea mare succes.„  Software livrat ca un serviciu (SAAS), adaugă Georgescu, este un alt domeniu foarte important, ajuns la momentul în care se pot scoate bani din el. „E-commerce este iarăşi un loc în care se întâmplă lucruri, dacă te uiţi la creşterile Amazon sau la faptul că deja totul este pe internet şi, în acest caz, este şi uşor monetizabil. Dar mă uit deschis şi spre companii tinere, cu echipe şi cu oameni buni."

Nucleul viitorului bubble tehnologic ar trebui să fie în Silicon Valley şi, cum Georgescu este un obişnuit al zonei, întrebarea vine firesc: cum este acum acolo?  „Este în plin hype. Nu găseşti loc în restaurante, peste tot se discută business planuri, autostrada 101, centrală, este mai aglomerată decât oricând, nu găseşti spaţii de birouri de închiriat şi nu găseşti oameni să angajezi. Cinci semne clare, măsurabile, de superhype. Şi după acest superhype nu poate urma decât un bubble."

În România, în schimb, este o veritabilă pepinieră de talente pentru domeniul IT, iar Georgescu enumeră în câteva minute mai multe exemple. De pildă Mavenhut, un dezvoltator de jocuri pentru Facebook. Afacerea a fost iniţiată de Bobby Voicu, un nume din peisajul online, cunoscut drept blogger, antreprenor în jocuri şi, pentru o vreme, şeful Yahoo în România. El a cooptat în echipă şi alţi tineri, iar responsabilităţile sunt împărţite – Elvis Apostol pe partea de programare, Cristi Badea pe design şi product management, iar Bobby Voicu pe partea de marketing şi toată componenta financiară. „Mavenhut este o companie extrem de interesantă pentru că are knowledge-ul şi are tehnologia de business, pentru că acolo s-au adunat oameni din care unul ştie foarte bine tehnic, altul afaceri„, spune Georgescu. „Această combinaţie le dă putere, îi face să zburde.„ Antreprenorul îl numără pe listă şi pe Cristian Olăraşu, care a stat în Sillicon Valley şase luni de zile, unde a învăţat şi a făcut „lucruri absolut frumoase", s-a întors în ţară, iar Georgescu este încredinţat că tânărul va face „ceva foarte bun„. Pe profilul de pe LinkedIn, Cristian Olăraşu figurează ca fiind fondator şi CEO la Early; cofondator la Logis Shoe; director şi cofondator al BC Web Technologies. Early este un „asistent personal pentru părinţi„, care reuneşte informaţii medicale, big data şi analiză predictivă, conform informaţiilor postate de Olăraşu pe LinkedIn. Early este conectat la cloud şi funcţionează în timp real, pe mobil.

uberVu este o altă companie fondată de români care „se duce într-o direcţie foarte bună, au reuşit să depăşească momentul «luăm investiţie, deci nu va mai fi firma noastră» şi au tracţiune foarte bună„; fondatorii uberVu au acum sediul la Boston. Pe lista celor care au făcut lucruri frumoase, Georgescu mai pune firme ca oXygen XML Editor („cel mai tare scriitor de XML din lume„), Caphyon, Softpedia (numărul trei în lume în afiliaţi, pe o piaţă în care sunt circa 200.000 de astfel de firme), soft32.com.

Antreprenorul, un adept al companiilor de produse şi nu de proiect („nu cred în lohnul de software"), are în fiecare lună în jur de 50 de întâlniri cu tineri, care îl solicită fie pentru sfaturi, fie pentru sprijin financiar. La întâlniri vin tineri antreprenori din IT, care fac, de regulă, multe greşeli. „Afacerile IT în România sunt începute în mod foarte anormal de programatori, oameni tehnici.„ Cel mai adesea, un programator bun găseşte un produs bun şi îl clonează, fără a avea cunoştinţe de product management, de vânzări sau de business. „Acest antreprenor încearcă să-şi vândă afacerea sau să găsească un investitor, habar nu are şi face toate greşelile din lume, nu ratează niciuna.„ De pildă, nu ştie să monetizeze produsul, nu cunoaşte piaţa, competiţia, clienţii sau cum să ajungă la ei. Tocmai de aceea antreprenorul crede în evoluţia Mavenhut, care reuneşte oameni cu responsabilităţi diferite.

„Ce s-a întâmplat cu Avangate e pe de o parte o confirmare personală de care simţeam nevoia, dar şi o confirmare a faptului că se pot întâmpla lucruri în România. Se pot începe firme de la zero, se pot creşte, pot fi duse internaţional şi apoi la nivelul următor. E o confirmare şi că România are companii, manageri şi produse bune.„ Aşa că plănuieşte să o ia, din nou, de la capăt.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/antreprenorul-care-se-intalneste-lunar-cu-50-de-tineri-romani-ca-sa-le-cumpere-ideea-de-afacere-11513433
11513433
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.