A renunţat la o bursă în străinătate şi la o carieră în multinaţionale şi face 40.000 de euro educând firmele din România

Autor: Ioana Matei Postat la 06 august 2014 1566 afişări

Pasiunea pentru învăţare a unui unui olimpic naţional la economie l-a determinat să vrea să îi înveţe şi pe alţii. A renunţat la o bursă în străinătate şi la o carieră în multinaţionale, şi-a făcut propria firmă cu care dezvoltă software educaţional şi conţinut e-learning şi ţinteşte venituri de 500.000 de euro după şapte ani de activitate.

A renunţat la o bursă în străinătate şi la o carieră în multinaţionale şi face 40.000 de euro educând firmele din România

În prezent, preţul pentru un curs adresat clienţilor corporate variază între 900 şi 7.000 de euro, în funcţie de complexitatea conţinutului personalizat, media pentru o oră de conţinut fiind de circa 3.500 de euro. Dacă un modul de vânzări este joc de rol şi presupune chestiuni interactive aplicate, un conţinut care presupune un training de motor capătă o altă dimensiune.

Şapte companii multinaţionale din banking, farma, retail, telecom şi IT fac parte din portofoliul de clienţi corporate al Ascendia Design, generând două treimi din veniturile firmei. O treime din venituri este generată de produsele de software educaţional, dezvoltate începând cu 2011. Au publicat pe piaţa de retail seria EduTeca, o colecţie formată din 12 titluri ce conţin peste 220 de jocuri educaţionale în limba română pentru preşcolari, cu educatori şi aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale, disponibile în toate variantele de stocare şi vândute cu 20 de lei. Şi-au propus să dezvolte 24 de aplicaţii, astfel încât să întregească cele trei serii gândite.

„Dezvoltăm jocurile pornind de la ce se face la grădiniţă, augmentând activitatea de grădiniţă împreună cu educatorii astfel încât copiii să înveţe să deosebească, spre exemplu, păsările sălbatice de cele domestice, să înveţe numele fructelor, să socotească, să recunoască litere etc.“ Odată cu intrarea pe piaţa autohtonă a tabletei pentru copii lansate de Samsung, Samsung Galaxy Tab III Kids, au realizat un parteneriat cu compania coreeană, astfel încât acum Ascendia Design oferă conţinut în limba română preinstalat pe tabletă. Tot în cadrul acestui parteneriat, firma a dezvoltat şi primul joc educaţional pe Smart TV Samsung, în România, bazat pe operaţii matematice simple.

Dacă până acum au lucrat în regim business to business, printre planurile viitoare se numără şi participarea la o licitaţie pentru două manuale digitale realizate în colaborare cu Editura Didactică şi Pedagogică, pentru proiectul Ministerului Învăţământului de introducere a acestui tip de manuale în şcolile din România.

Antreprenorul a observat că, pentru dezvoltarea acestor produse, deşi nu este nevoie de investiţii mari, cunoştinţele necesare nu sunt la îndemâna oricui. „Este diferit de un site sau un joc, sunt lucruri pe care graficienii şi programatorii în general nu le cunosc, iar profesorilor, chiar dacă înţeleg ce înseamnă să fii utilizator de tehnologie, le este greu să gândească din perspectiva creatorului.“

Extinderea pe pieţele externe se află printre principalele ţinte ale antreprenorului, care de anul trecut este prezent cu propriile produse pe piaţa din Moldova şi  lucrează în prezent la dezvoltarea aplicaţiilor pentru copii în mai multe limbi. El speră astfel ca anul acesta să ajungă la o cifră de afaceri de 500.000 de euro, pe seama unor proiecte mari pe care le discută, dar şi pe seama pieţei în care activează şi care creşte cu o medie anuală de 7% la nivel global şi 17% la nivelul Europei de Est, cu excepţia Rusiei, potrivit datelor sale.

Vizibilitatea într-o piaţă în care „este foarte mult spam“ reprezintă principala problemă cu care se confruntă: „Sunt foarte mulţi jucători care folosesc adjectivul de educaţional şi păcălesc consumatorii cu poze, text şi filmuleţe de pe YouTube“.

În ce priveşte modul cum învaţă tinerii de astăzi, crede că implicarea lor este mai superficială. „S-au schimbat şi oamenii, s-a schimbat şi abordarea asupra vieţii, dar nu pot să zic că se învaţă mai mult sau mai puţin. Din păcate, oamenii mai în vârstă sunt mai profesionişti, oamenii mai tineri sunt mai relaxaţi şi nu au atât de multe cunoştinţe pe cât cred“, observă Mălureanu. Cea mai bună armă va fi, potrivit antreprenorului, capacitatea de adaptare. „Cred că oamenii trebuie să înveţe să gândească. Modelul vechi în care învăţai o anumită meserie este pe moarte.

Acum trebuie să înveţi să gândeşti, să înveţi să te adaptezi, să înveţi să înveţi. În loc de telefon, în viitor am putea avea holograme sau orice altceva, noi trebuie să ne adaptăm, iar acest lucru înseamnă capacitate de învăţare“, explică antreprenorul. Pe piaţa pe care activează Ascendia Design se află jucători precum Siveco, Softwin, InSoft, dar şi alte zeci de firme mici dezvoltatoare de software. La nivelul Europei de Est, piata cursurilor e-learning este cuprinsa intre 700 de milioane si 1,2 miliarde de euro anual.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/a-renuntat-la-o-bursa-in-strainatate-si-la-o-cariera-in-multinationale-si-face-40-000-de-euro-educand-firmele-din-romania-13046133
13046133
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.