8 ani de comunicare în 140 de caractere

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 02 aprilie 2014 185 afişări

Fenomenul Twitter împlineşte în martie opt ani, prilej de a privi înapoi la modul cum o companie înfiinţată pentru distribuirea de podcasturi a ajuns să lanseze una dintre cele mai populare reţele sociale din lume. Folosit în egală măsură de muzicieni, şefi de stat sau oameni simpli,Twitter are deja rezervată o pagină în istoria internetului.

Succesul nu a întârziat să apară. Momentul de răscruce pentru Twitter a venit în 2007, când în timpul conferinţei „South by Southwest Interactive„ numărul de mesaje transmise zilnic a crescut de la 20.000 la 60.000. Compania a primit marele premiu în cadrul conferinţei, acompaniat de mesajul: „Vrem să vă mulţumim în 140 de caractere sau mai puţin. Şi am reuşit!„.

Compania a crescut repede, iar în 2007 pe Twitter se trimiteau mai mult de 400.000 de mesaje în decursul unui trimestru.

În 2008, numărul crescuse la 100 de milioane. În februarie 2010, utilizatorii trimiteau 50 de milioane de tweet-uri pe zi. Primul mesaj „extraterestru„ de pe Twitter a fost transmis de pe Staţia Spaţială Internaţională pe 22 ianurie 2010.

Pe 12 septembrie 2013, reprezentanţii Twitter au anunţat că au depus documentele pentru listarea companiei la bursă. Ţinta iniţială a fost de a strânge un miliard de euro, specificând că reţeaua are mai mult de 200 de milioane de utilizatori activi şi peste 500 de milioane de mesaje postate zilnic.

Pe 7 noiembrie, în prima zi pe bursă, acţiunile Twitter au fost tranzacţionate cu sume de până la 45 de dolari per acţiune, astfel încât compania a fost evaluată la aproximativ 31 de miliarde de dolari.

TWITTER, O „ARMĂ STRATEGICĂ„

Twitter a jucat un rol central în numeroase scandaluri de-a lungul vremii.  A fost folosit pentru a organiza proteste, denumite şi „revoluţiile Twitter„, inclusiv în mişcarea din Egipt din 2011, protestele tunisiene din 2010 şi alegerile din 2009 din Iran. Ca răspuns, guvernele din Egipt şi Iran au blocat platforma.

Ziarul american The Hill a numit reţeaua „o armă strategică, ce are puterea de redefini ordinea socială în timp real fără vreun fel de avertizare„.

Cele mai recente controverse vin din Turcia, unde, după jumătatea lunii martie, autorităţile au blocat tehnic accesul la Twitter motivând că s-ar fi ignorat mai multe decizii ale tribunalelor de a elimina anumite linkuri.

Replicile nu au întârziat să apară, iar oficiali din mai multe state au replicat că măsura este lipsită de temei şi va fi privită în lumea întreagă ca fiind o formă de cenzură. Blocarea accesului la Twitter vine ca urmare a unor declaraţii ale prim-ministrului Recep Tayyip Erdogan, care a spus că va lua măsuri pentru a închide permanent reţeaua, Twitter fiind unul dintre mediile importante de propagare a acuzaţiilor de corupţie împotriva sa.

Multe informaţii denigratoare la adresa lui Erdogan au venit de pe un cont de Twitter numit Haramzadeler („Urmaşii Hoţilor„). „Nu are nimic de-a face cu libertatea„, a spus Erdogan. „Libertatea nu înseamnă că ai dreptul de a încălca dreptul cuiva la intimitate, sau că poţi transmite secrete de stat către publicul internaţional.„

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/it/8-ani-de-comunicare-in-140-de-caractere-12375996
12375996
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.