Dincolo de web 2.0
Era web 2.0 se traduce, pentru unii, in castiguri cu cel putin sase zerouri. Companiile de internet care au prins acest val sunt totusi putine, iar multe dintre companiile din generatia web 2.0 raman prinse in dilema deja traditionala: mai mult trafic sau mai multa publicitate?
Nici macar Facebook n-a fost scutita de controverse de pe urma modului cum a inteles sa abordeze chestiunea publicitatii. In decembrie, fondatorul retelei, Mark Zuckerberg, si-a cerut scuze membrilor Facebook pentru “greselile de implementare” a platformei de publicitate Beacon, care permitea companiilor “partenere” sa monitorizeze vizitele membrilor Facebook pe site-urile lor si sa trimita date despre aceste vizite celor din reteaua de prieteni online a acestor membri, scopul fiind de a-si promova produsele in cercuri cat mai largi de utilizatori ai Facebook. Deocamdata insa, putini dintre cei implicati direct in afacerile online sunt dispusi sa admita riscul unui asemenea crah. Peste 100 de directori de companii online care au participat la un studiu realizat de Accenture sustin ca nu se poate pune deocamdata problema unui “bubble 2.0”, cu argumentul ca situatia actuala nu seamana cu cea de la finalul anilor ‘90. Numarul companiilor din aceasta generatie listate la bursa este mult mai mic fata de acea perioada, iar companiile online raman pe pozitii in piata, chiar daca veniturile sunt sub asteptari.
Conform studiului Accenture, 66% dintre participanti considera in continuare ca modelul 2.0 permite in continuare cresteri ale afacerilor care il exploateaza, chiar daca acum o serie intreaga de companii au probleme in a genera venituri. “N-am auzit de multe companii online care sa dea faliment, chiar daca pe moment nu aduc profit”, spune Myles Weissleder, cofondatorul Chi.mp, platforma de management al identitatilor online.
Dictionar web
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro