Dincolo de web 2.0

Postat la 03 iunie 2008 21 afişări

Era web 2.0 se traduce, pentru unii, in castiguri cu cel putin sase zerouri. Companiile de internet care au prins acest val sunt totusi putine, iar multe dintre companiile din generatia web 2.0 raman prinse in dilema deja traditionala: mai mult trafic sau mai multa publicitate?

Dincolo de web 2.0
Cei mai pesimisti vorbesc despre posibilitatea unui al doilea crah dotcom, numit acum “bubble 2.0”. “In urmatorii doi ani, internetul va trece printr-o perioada mai dificila, pe masura ce multe dintre companiile web 2.0 vor disparea”, apreciaza Roger Lee, partener in cadrul fondului de investitii Battery Ventures. Un argument in favoarea acestei ipoteze ar fi faptul ca web-ul 2.0 depinde de publicitatea online, iar piata de publicitate pe internet inca e in cautarea unor modele care sa poata in acelasi timp sa functioneze ca vehicule de crestere a veniturilor si sa reuseasca sa nu afecteze confortul de navigare si intimitatea utilizatorilor.

Nici macar Facebook n-a fost scutita de controverse de pe urma modului cum a inteles sa abordeze chestiunea publicitatii. In decembrie, fondatorul retelei, Mark Zuckerberg, si-a cerut scuze membrilor Facebook pentru “greselile de implementare” a platformei de publicitate Beacon, care permitea companiilor “partenere” sa monitorizeze vizitele membrilor Facebook pe site-urile lor si sa trimita date despre aceste vizite celor din reteaua de prieteni online a acestor membri, scopul fiind de a-si promova produsele in cercuri cat mai largi de utilizatori ai Facebook. Deocamdata insa, putini dintre cei implicati direct in afacerile online sunt dispusi sa admita riscul unui asemenea crah. Peste 100 de directori de companii online care au participat la un studiu realizat de Accenture sustin ca nu se poate pune deocamdata problema unui “bubble 2.0”, cu argumentul ca situatia actuala nu seamana cu cea de la finalul anilor ‘90. Numarul companiilor din aceasta generatie listate la bursa este mult mai mic fata de acea perioada, iar companiile online raman pe pozitii in piata, chiar daca veniturile sunt sub asteptari.

Conform studiului Accenture, 66% dintre participanti considera in continuare ca modelul 2.0 permite in continuare cresteri ale afacerilor care il exploateaza, chiar daca acum o serie intreaga de companii au probleme in a genera venituri. “N-am auzit de multe companii online care sa dea faliment, chiar daca pe moment nu aduc profit”, spune Myles Weissleder, cofondatorul Chi.mp, platforma de management al identitatilor online.


Dictionar web

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
internet,
online,
web,
tehnologii,
dezvoltare,
trafic
/business-hi-tech/dincolo-de-web-2-0-2683071
2683071
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.