Cum vrea sa puna stop Google fermelor de continut

Autor: Roxana Cristea Postat la 22 aprilie 2011 66 afişări

Unii ii spun sclavie, pe internet. Zilnic, zeci de mii de persoane scriu articole si realizeaza materiale video pentru sume mici de bani. Scopul lor este ca firmele la care lucreaza sa fie afisate primele in urma cautarilor realizate de utilizatori pe internet. Google insa vrea sa puna stop acestor ferme de continut. Va reusi?

La finalul lunii februarie a acestui an Google a anuntat ca ajusteaza semnificativ algoritmii de cautare pentru a oferi locuri mai bune site-urilor de calitate - care au continut original si informatii precum studii de cercetare, rapoarte, analize. Aceasta a fost o incercare de a reduce manipularea de catre fermele de continut a modului in care se afiseaza rezultatele cautarilor. Prin aceasta schimbare, neobservata de unii utilizatori, Google a spus ca va imbunatati considerabil rezultatele in urma cautarii. Desi nu au oferit foarte multe detalii despre schimbare, oficialii companiei care detine cel mai mare motor de cautare din lume au precizat pe blog ca schimbarea ar trebui sa aiba un impact de 11,8% in cautari (noutatea este valabila in prezent doar in SUA, urmand ca pe parcursul acestui an sa ajunga si in celelalte parti ale lumii). Desi pare putin, oficialii au asigurat ca va afecta considerabil afisarea rezultatelor in urma cautarilor.

"Aceasta imbunatatire este facuta pentru a reduce locul ocupat in urma cautarilor de site-uri de o calitate proasta - site-uri care aduc putine informatii utilizatorilor, continut copiat de pe alte site-uri sau site-uri care nu sunt folositoare. In acelasi timp, va oferi o pozitie mai buna site-urilor de calitate, care au continut original", au scris pe blogul Google analistii Amit Singhal si Matt Cutts.

Daca Google va reusi sa puna punct fermelor de continut sau sa reduca in mod semnificativ influenta pe care o au in urma rezultatelor aparute la cautare, va face un pas important in recastigarea increderii milioanelor de utilizatori pe care ii are.

Demand Media a declarat insa ca nu este afectata de modificarea de algoritm a Google. "Este imposibil sa speculezi cum acesta sau orice alta schimbare facuta de Google ar avea un impact imediat asupra unei afaceri online. Pana acum businesul nu ne-a fost afectat deloc", a declarat Larry Fitzgibbons, vicepresedintele Demand Media. Intr-adevar Google a spus ca schimbarile nu vor fi vizibile imediat, avand in vedere si faptul ca algoritmul nu se aplica inca in toata lumea. "Suntem entuziasmati de modificarile aduse si credem ca este un pas mare pentru ca oamenii sa aiba parte de o calitate mai mare in urma cautarilor", scria pe blogul Google acum o luna. "Lucram la acest lucru de mai mult de un an. In prezent ne concentram pe lansarea unor noi functii despre care credem ca vor imbunatati substantial calitatea afisarilor", mai completeaza cei doi oficiali ai companiei, citati de cnet.com. De la anuntul facut de Google insa, Demand Media a inceput sa isi imbunatateasca calitatea stirilor de pe eHow, principalul site de informatii al companiei.

O alta ferma de continut, Examiner.com, a cautat in ultimele luni mai multe modalitati pentru a imbunatati calitatea stirilor si a publicat si modul prin care are de gand sa faca acest lucru. Nu este usor. Examiner, care are o retea de 68.000 de colaboratori, produce in jur de 3.000 de piese de continut zilnic. Este mai mult decat produc The New York Times, Washington Post, USA Today, CNN sau MSNBC.com impreuna. In cadrul acestei companii, la orice ora din zi sunt opt editori care revizuiesc si corecteaza articolele, potrivit lui Mitch Gelman, vice-presedintele Examiner."Daca accesati acum Examiner.com, aveti sapte sanse din zece sa cititi o poveste foarte buna si trei din zece sa dati peste o poveste care nu contine toate informatiile", a spus acesta. "Decizia Google a fost binevenita. A fost mai mult ca o coincidenta, nu am stiut ca va face asta. E bine insa ca am actionat din timp", conchide Gelman.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IT&C,
ferma,
litere,
sclavie,
internet
/business-hi-tech/cum-vrea-sa-puna-stop-google-fermelor-de-continut-8160729
8160729
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.