CES 2013: marketing şi tehnologie în oraşul kitsch

Autor: Andrei Gîrbea Postat la 24 ianuarie 2013 82 afişări

Ediţia din 2013 a consumer electronic show şi-a deschis porţile unui număr mai mare ca niciodată de vizitatori în acelaşi grandios şi oarecum încărcat de kitsch las vegas. Printre hoteluri impresionante, milioane de lumini şi beculeţe, tehnologia îşi are locul ei bine stabilit la începutul fiecărui an, trasând în mare direcţiile pe care producătorii de electronice îşi propun să le urmeze în lunile ce vor veni.

Am păstrat mai pentru final tabletele şi laptopurile, deoarece prezenţa lor a fost extrem de timidă la CES 2013, noile modele făcându-şi apariţia mai mult în cadrul unor evenimente private rezervate membrilor presei şi mai puţin la standurile disponibile tuturor vizitatorilor. Dintre tablete, singurele cu adevărat demne de menţionat sunt cele construite pe noua platformă Intel Atom CloverTrail, ce rulează versiunea completă a sistemului de operare Windows 8, dar sunt în acelaşi timp compacte şi capabile să ofere o autonomie ce urcă spre 8 sau chiar 10 ore de utilizare zilnică.

ÎN CEEA CE PRIVEŞTE LAPTOPURILE, dacă ultrabook-urile au avut un cuvânt important de spus în cadrul CES-ului din 2012, anul acesta foarte puţini producători au prezentat modele noi în cadrul show-ului din Las Vegas. Cei de la Lenovo şi-au tras partea leului, anunţând noul lor ThinkPad Helix, dar şi versiunea cu touchscreen a portabilului Thinkpad Carbon X1, în vreme ce Samsung sau HP au venit cu o serie de update-uri ale modelelor deja existente. Cert este că doritorii de noutăţi în acest domeniu se pot declara nesatisfăcuţi de CES 2013 şi va trebui să aştepte noua generaţie de procesoare Intel Haswell pentru o gură de aer proaspăt undeva în a doua jumătate a acestui an.

Şi ar mai fi multe altele de adăugat, CES 2013 neducând lipsă de superlative, chiar dacă nu e neapărat vorba de superlativele la care ne aşteptam. Cel mai subţire ceas din lume, cel mai mare stick USB, cu capacitate de 1 TB, cea mai rezistentă sticlă Gorilla Glass, cel mai mic mouse dedicat exclusiv gaming-ului, acestea ar fi doar câteva dintre "jucăriile" întâlnite la CES în acest an.

TRECÂND ÎNSĂ PESTE PRODUSELE ŞI TEHNOLOGIILE NOU LANSATE, CES reprezintă şi un excelent mediu de afaceri, un loc în care poţi intra în contact cu ultimele tendinţe tehnologice, dar şi cu un mare număr de producători şi dezvoltatori de tehnologii.

Vreţi să produceţi propria tabletă sau poate doriţi să aduceţi în România anumite linii de accesorii pentru diverse produse existente? Sau... cine ştie ce altceva? În toate aceste situaţii, sutele de standuri întinse prin halele de expoziţii din cadrul Las Vegas Convention Central, ce acoperă o arie vastă de domenii, de la medicină alternativă până la tehnică auto, pot fi un bun punct de pornire. În final, CES este pentru toţi cei implicaţi un eveniment aparte, chiar dacă anul acesta mi-a lăsat impresia că şi-a pierdut din strălucirea anilor din urmă. Însă chiar şi aşa, Consumer Electronic Show rămâne un etalon în domeniu, o modalitate de a vedea pe viu tendinţele diverselor pieţe la început de an.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CES 2013,
marketing,
tehnologie,
Kitsch
/business-hi-tech/ces-2013-marketing-si-tehnologie-in-orasul-kitsch-10519606
10519606
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.