Cei doi centi ai mei
Membrii retelelor sociale precum Facebook sau MySpace sunt atrasi de perspectiva de a sustine, prin intermediul acestor retele, diverse cauze umanitare. Aplicatiile pentru donatii in folosul animalelor agresate sau al luptei cu incalzirea globala sunt accesate zilnic de zeci de mii de oameni.
Site-uri lansate in ultimii ani, ca DonorsChoose.org, Change.org, SixDegrees.org sau Kiva.org sunt printre cele mai citate exemple cand se vorbeste de aceasta tendinta. DonorsChoose.org, de pilda, a fost infiintat in 2000 de profesorii de la un liceu din Bronx si are ca scop strangerea de donatii pentru dotarea cu materiale educationale a scolilor americane din comunitati defavorizate ori pentru realizarea unor proiecte educationale speciale, de la teatre de papusi la Chicago pana la gradini cultivate de o clasa de elevi din New York.
Si nu e vorba numai de cauze umanitare: prin Change.org, utilizatorii completeaza liste electorale cu anumiti politicieni si fac recomandari pentru schimbarea mediului politic din anumite tari sau regiuni. Stilul neconventional al campaniei electorale a lui Barack Obama, sustinut de un sistem impresionant de microdonatii colectate, inclusiv prin internet, de la milioane de simpli sustinatori neinregimentati in Partidul Democrat, a avut fara indoiala contributia sa la impunerea microfilantropiei ca fenomen la moda in societatea online. Cat priveste Kiva.org, site popularizat inclusiv de vedeta de televiziune Oprah Winfrey, acesta se inspira din ideea lui Muhammad Yunus, laureat al Premiului Nobel si fondator al Grameen Bank, specializata in microcreditarea pentru comunitatile sarace din toata lumea. Prin Kiva, antreprenorii aflati in cautare de finantare isi fac cont pe site, iar membrii retelei aleg proiectele care li se par mai interesante si mai credibile si le ofera un credit care le va fi rambursat in 6-12 luni, urmand ca banii respectivi sa reintre in circuit, finantand un nou proiect.
Zel si bune intentii
In fiecare zi, pe Facebook intra 60.000 de persoane care sprijina diverse actiuni umanitare.
Cauza | Numar de membri | Suma donata (euro) |
Stoparea cancerului | 3.140.691
| 22.133 |
Stoparea incalzirii globale | 2.516.902 | 23.434 |
Drepturile animalelor | 2.305.741 | 29.854 |
Violenta impotriva copiilor | 2.279.148 | 22.363 |