Cei doi centi ai mei

Postat la 24 februarie 2009 17 afişări

Membrii retelelor sociale precum Facebook sau MySpace sunt atrasi de perspectiva de a sustine, prin intermediul acestor retele, diverse cauze umanitare. Aplicatiile pentru donatii in folosul animalelor agresate sau al luptei cu incalzirea globala sunt accesate zilnic de zeci de mii de oameni.

Site-uri lansate in ultimii ani, ca DonorsChoose.org, Change.org, SixDegrees.org sau Kiva.org sunt printre cele mai citate exemple cand se vorbeste de aceasta tendinta. DonorsChoose.org, de pilda, a fost infiintat in 2000 de profesorii de la un liceu din Bronx si are ca scop strangerea de donatii pentru dotarea cu materiale educationale a scolilor americane din comunitati defavorizate ori pentru realizarea unor proiecte educationale speciale, de la teatre de papusi la Chicago pana la gradini cultivate de o clasa de elevi din New York.

 

Si nu e vorba numai de cauze umanitare: prin Change.org, utilizatorii completeaza liste electorale cu anumiti politicieni si fac recomandari pentru schimbarea mediului politic din anumite tari sau regiuni. Stilul neconventional al campaniei electorale a lui Barack Obama, sustinut de un sistem impresionant de microdonatii colectate, inclusiv prin internet, de la milioane de simpli sustinatori neinregimentati in Partidul Democrat, a avut fara indoiala contributia sa la impunerea microfilantropiei ca fenomen la moda in societatea online. Cat priveste Kiva.org, site popularizat inclusiv de vedeta de televiziune Oprah Winfrey, acesta se inspira din ideea lui Muhammad Yunus, laureat al Premiului Nobel si fondator al Grameen Bank, specializata in microcreditarea pentru comunitatile sarace din toata lumea. Prin Kiva, antreprenorii aflati in cautare de finantare isi fac cont pe site, iar membrii retelei aleg proiectele care li se par mai interesante si mai credibile si le ofera un credit care le va fi rambursat in 6-12 luni, urmand ca banii respectivi sa reintre in circuit, finantand un nou proiect.

 

Zel si bune intentii

 

In fiecare zi, pe Facebook intra 60.000 de persoane care sprijina diverse actiuni umanitare.

 

Cauza

Numar de membri

Suma donata (euro)

Stoparea cancerului

3.140.691

22.133

Stoparea incalzirii globale

2.516.902

23.434

Drepturile animalelor

2.305.741

29.854

Violenta impotriva copiilor

2.279.148

22.363

Sursa: Facebook.com

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/cei-doi-centi-ai-mei-3995543
3995543
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.