Cea mai mare oportunitate de afaceri a unei generaţii

Autor: Florin Casota Postat la 24 noiembrie 2016 1551 afişări

Cea mai mare oportunitate de afaceri a unei generaţii

Statisticile susţin ceea ce spune şeful Microsoft din regiune, iar potrivit datelor UE, România se află pe ultimul loc în Uniune în ceea ce priveşte „apetitul” pentru transformarea digitală. Cu toate acestea, există semnale că firmele locale încep treptat să depăşească prima fază a digitalizării – utilizarea unor soluţii de gestiune a resurselor companiei (ERP – Enterprise Resource Planning), de administrare a diferitelor procese şi activităţi (CRM – Customer Relationship Management, HCM – Human Capital Management etc.) la soluţii de analiză a datelor care permit luarea deciziilor de management într-un timp mai scurt (BI – Business Intelligence) şi la soluţii de optimizare a diferitelor procese.

Chiar şi aşa, Google România prezenta în mai anul acesta că 12% din IMM-urile din România nu au acces la internet, comparativ cu 2% din IMM-urile din vestul Europei. La asta se adaugă faptul că doar 8% dintre români au cunoştiinţe solide la capitolul abilităţilor digitale, pe când 43% nu au niciun fel de compentenţe digitale. „Viteza cu care companiile aleg să investească în soluţii de IT, care să le mobilizeze forţele de vânzări sau să le optimizeze procesele în operaţiuni, este diferită. Cu siguranţă industriile care sunt sub cea mai mare presiune concurenţială sunt şi cele care au căutat să se transforme din această perspectivă. Aş menţiona-o în particular pe cea a asigurărilor şi pe cea a agriculturii”, a spus şi Florin Popa, directorul commercial B2B al Orange România, pentru Ziarul Financiar.

Ionuţ Simion, country manager al PwC România, a abordat subiectul transformării digitale din punctul de vedere al firmei de consultanţă, cum este ea înţeleasă de conducera unei companii şi cum stă România la capitolul digitalizare. „Transformarea digitală este un catalizator al schimbării mediului de afaceri pentru o lume în care consumatorii digitali i-au depăşit deja ca număr pe cei tradiţionali”, a spus el. „Deja procesul e în plină desfăşurare: în 2015, 68% din investiţiile totale în tehnologie au venit din alte surse decât bugetul departamentelor de IT.”

Bineînţeles, de la un eveniment despre tehnologie nu putea să lipsească securitatea cibernetică, aspect ce câştigă un rol tot mai important în vieţile oamenilor şi în afaceri. Internetul nu a fost creat ca o reţea securizată, ci una cu accent pe rapiditate şi conectivitate, o reţea expusă atacurilor. În acelaşi timp, este un loc unde se realizează tranzacţii financiare sau sunt dezvăluite date personale. Conform unui raport al Symantec, peste 300 de milioane de viruşi au fost creaţi anul trecut, asta însemnând aproape un milion de noi ameninţări în fiecare zi. Ransomware este un astfel de exemplu. Acesta este un virus care criptează datele de pe un calculator infectat, iar pentru a primi acces, utilizatorul trebuie să plătească o anumită sumă. Numai în Statele Unite, victimele au plătit anul trecut 24 milioane de dolari şi suma se referă doar la cazurile raportate la divizia de criminalistică cibernetică a departamentului de justiţie american.

„Securitatea informatică trebuie să pornească de la vârful companiei, dar din păcate de multe ori este un subiect despre care oamenii discută, dar lipseşte conştientizarea reală a problemelor. Circa 89% dintre companiile care au fost virusate până acum nu aveau un sistem de securitate implementat”, a spus Paula Januszkiewicz, fondator şi CEO al firmei CQURE, cu activitate în domeniul consultanţei în securitate informatică; poloneza a prezentat mai multe metode prin care companiile şi oamenii pot fi atacaţi online. Paula Januszkiewicz a mai arătat că azi 60% dintre oamenii care găsesc pe jos un stick USB îl vor utiliza, aceasta fiind o metodă facilă şi sigură de a da unui hacker acces, iar procentul creşte până la 90% dacă pe USB este lipit logo-ul unei companii.

„Digitalizarea este un steroid al schimbării, ea este cea care face lucrurile noi să apară şi să se dezvolte”, a spus Simion, menţionând totuşi că liderii companiilor încă nu sunt preocupaţi de generarea unei schimbări fundamentale, ci mai degrabă de maximizarea afacerilor. Studiul Digital IT Survey al PwC, pentru care au răspuns peste 2.000 de executivi de la companii din întreaga lume, arată că 45% dintre aceştia sunt preocupaţi de creşterea veniturilor, doar 25% sunt interesaţi de oferirea unei experienţe noi clienţilor şi doar 1% se gândesc să genereze o tehnologie care să fie un adevărat punct de cotitură în dezvoltarea omenirii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.