Ce urmează după FarmVille?

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 26 ianuarie 2012 54 afişări

Este deja destul de evident că industria jocurilor a traversat în ultimii ani o schimbare radicală, de la titluri ample de strategie la jocuri scurte şi repetitive, de cele mai multe ori pe paginile reţelelor sociale. Plictiseala consumatorilor inclusiv pentru acestea din urmă împinge însă dezvoltatorii în cursa pentru următorul FarmVille.

Doar aproximativ 20% dintre jucători revin în medie în fiecare zi pe paginile reţelelor sociale şi accesează jocurile preferate. Pentru Electronic Arts, spre exemplu, principalul competitor al Zynga pe acest segment prin intermediul jocului Sims Social, procentul n-a garantat însă şi profitabilitatea, mai ales având în vedere şi investiţiile foarte mari în marketing şi promovare pe care compania a trebuit să le facă. Pentru a ajunge la un număr de peste zece milioane de utilizatori în fiecare zi, producătorul trebuie să fi cheltuit în acest sens cel puţin zece milioane de dolari (7,8 milioane de euro). În mod normal, între 40 şi 70% dintre cei care accesează jocuri sociale sunt atraşi prin intermediul campaniilor de promovare, iar costul companiei pentru un utilizator variază între 25 de cenţi şi 1,5 dolari, conform calculelor lui Williams de la Kontagent pentru The New York Times.

O regulă nescrisă din industrie spune însă că pe măsură ce numărul jucătorilor atraşi în primele luni de la lansarea unui joc social este mai mare, cu atât jocul are şanse să-şi păstreze popularitatea o perioadă mai lungă de timp şi, implicit, sumele cheltuite pentru bunuri virtuale vor fi mai mari. În realitate, doar o treime dintre dezvoltatori reuşesc să recupereze investiţia iniţială necesară pentru materializarea acestei reguli, ceea ce explică acum încercarea industriei de a găsi şi surse alternative de venituri din jocurile sociale. Dincolo de bunurile virtuale în ediţie limitată asociate unor celebrităţi precum Michael Jackson sau Lady Gaga, strategie adoptată de altfel anul trecut de Zynga, producătorii se uită acum şi spre publicitatea în cadrul jocurilor. Reclamele pe care alte companii şi le pot face în jocuri sociale înseamnă deocamdată pentru producători numai câteva procente din venituri. Însă cifra are toate şansele să explodeze în următorii ani.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
business hi-tech,
FarmVille,
jocuri,
schimbari
/business-hi-tech/ce-urmeaza-dupa-farmville-9178056
9178056
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.