Cât te costă să-ţi promovezi compania pe Google

Autor: Razvan Muresan Postat la 07 iunie 2012 508 afişări

“Cu doar câţiva euro o companie mică îşi poate promova în cartier sau în oraş produsele. E principalul avantaj al publicităţii online.” Unul dintre primii angajaţi ai Google în Europa, Steffen Ehrhardt, vorbeşte despre diferenţa încă uriaşă dintre România şi ţările în care marketingul pe internet nu mai e de multă vreme doar o idee îndrăzneaţă.

Atât numărul de firme raportat la mia de locuitori, cât şi procentul companiilor care au o pagină de internet se află la niveluri mult mai coborâte şi faţă de statele vest-europene. De aceea, piaţa de publicitate online va înregistra, potrivit previziunilor, creşteri anuale de 5-10% în următorii cinci ani.

Specialistul Google spune că nu există un moment crucial când o companie ar trebui să intre pe piaţa online - "deşi ideal e ca în cazul produselor sau serviciilor să se promoveze online încă de la început". Pe piaţa locală sunt clienţi care cumpără volume uriaşe de clickuri la preţuri foarte bune, dar dincolo de costul pe click contează şi tipul de produse comercializate - există bugete de promovare online pentru firme care vând iahturi, dar care vând şi undiţe. Pentru industriile conectate mai bine la mediul online, rezultatele vin mai repede, de aceea cele mai mari bugete alocate onlineului vin dinspre transporturi, dar şi retailul joacă un rol important. Un avantaj îl au şi firmele a căror piaţă de desfacere este globală, dat fiind că internetul înlătură graniţele, iar baza de potenţiali clienţi devine semnificativ mai mare.

Una peste alta, s-au schimbat multe în ultimii zece ani în online. "În 2004 aveam un client care lucra în construcţii şi era foarte sceptic dacă să investească în publicitarea pe internet şi i-a mers atât de bine încât după un an s-a întors cu o maşină de lux pe care era logoul companiei, doar ca să ne mulţumească." Unele companii ar putea chiar dispărea, potrivit specialistului, dacă nu se adaptează la noul mod de a relaţiona cu clienţii. Cel mai probabil, în zece ani cele mai mari bugete vor merge tocmai înspre promovarea pe internet, iar 2012 va părea un an îndepărtat pe care scepticii de acum la adresa onlineului îl vor fi uitat de mult timp.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ela Atanasiu,
Sebastian Hosu,
/business-hi-tech/cat-te-costa-sa-ti-promovezi-compania-pe-google-9695972
9695972
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.