Carcasa colorata, diagonala mare, subtire si, daca se poate, 3D. Isi mai permit romanii televizoare scumpe?

Autor: Roxana Cristea Postat la 03 iunie 2011 68 afişări

Televizoarele cu tub catodic sunt de domeniul trecutului. O carcasa colorata, o diagonala cat mai mare, multe functii, subtire, usor si daca e si 3D, e perfect - asa arata in cateva linii televizorul pe care romanii vor sa-l aiba in sufragerie, insa pe care cei mai multi nu si-l permit.

Si Dragos Salamac este de aceeasi parere. Vanzarile vor creste datorita faptului ca unele tehnologii, cum sunt televizoarele LCD, au ajuns mass-market, iar consumul de media TV a fost intr-o continua crestere in 2009 si 2010, pe fondul reducerii celorlalte zone de divertisment. In plus, dezvoltarea televiziunii digitale si chiar potentialul HD prin IPTV ar putea fi alti factori care sa sustina aceasta crestere. In ce priveste evolutia pietei in urmatorii trei ani, producatorii sunt de parere ca va fi dominata de televizoare LED.

Un alt trend care va fi interesant de urmarit va fi cel legat de dezvoltarea tehnologiei 3D, care are un potential deosebit, insa trebuie sa se bucure si de sprijinul dezvoltatorilor de continut, fie ca este vorba de producatori de filme, de jocuri si chiar de televiziuni care sa emita in acest format. "Multi analisti de pe piata au spus ca ne mai trebuie inca cinci, zece ani ca sa avem televizoare 3D fara ochelari", a spus Toshihiro Ikeda, Senior Vice-President in cadrul Toshiba Europa, precizand ca ei lucreaza la crearea acestei tehnologii de mai multi ani. "L-am lansat in Japonia la inceputul anului si il vom lansa si in India pana la finalul acestui an. Apoi si in restul lumii", adauga Ikeda, precizand ca, desi au fost afectati de criza nucleara din Japonia, livrarile continua. "Gradul de penetrare a televizoarelor in locuintele romanilor a depasit deja 100%, iar piata se indreapta catre media europeana, ajunsa deja la peste 2 televizoare in fiecare casa", declara Salamac.

In prezent are loc un proces prin care se va ajunge la transformarea vizionarii in format 3D intr-un gest obisnuit. Odata cu noile standarde de vizionare 3D in propria locuinta, care erau disponibile pana acum doar in sala de cinema, tehnologia 3D a oferit o experienta nemaiintalnita consumatorilor.Cei mai multi dintre romani isi amplaseaza primul televizor in sufragerie, iar pe cel de-al doilea in dormitor sau in bucatarie.

"Inca de la sfarsitul anului trecut am vazut un potential in special in zona celui de-al doilea televizor, fapt pentru care am decis sa acoperim acest segment de piata, inca destul de slab reprezentat", adauga Salamac. Daca pentru sufragerie romanii opteaza pentru dispozitive cu diagonale mari, cuprinse intre 27 si 65 de inci, pentru dormitor prefera televizoarele mai mici, cu diagonale cuprinse intre 15 si 32 de inci. Interesul lor pentru televizoarele cu tub a scazut deoarece pe piata se gasesc televizoare LCD de mici dimensiuni la preturi de aproximativ 100 de euro, pret similar unui TV clasic.

Desi preturile televizoarelor 3D au fost in usoara scadere de la introducerea pe piata, achizitia este facuta de consumatori cu venituri medie si peste medie. "Este vorba de consumatorii care sunt interesati de tehnologiile cele mai avansate si care au o rata de inlocuire a electronicelor mult mai mare fata de consumatorii din clase cu venituri mai mici", a adaugat Spinu.

In plus, la fel ca si in cazul telefoanelor mobile, acestia vor ca aparatul sa aiba mai multe functii pe langa cea de baza. Mai nou, prin conectarea de aparate de fitness sau pedomentre la televizor, utilizatorul poate privi emisiunile sau filmele preferate putand accesa totodata, extrem de usor, direct pe ecran, informatiile referitoare la exercitiile fizice pe care le efectueaza (cum ar fi caloriile consumate sau numarul de pasi realizati). Daca in combinatie este adaugat un cantar sau un aparat de masurare a grasimii corporale, utilizatorul poate sa inregistreze, sa verifice si sa estimeze progresul pe care il face zilnic in activitatile sale de intretinere si le poate vizualiza direct pe televizor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
gadgetori,
business Hi-Tech,
televizor
/business-hi-tech/carcasa-colorata-diagonala-mare-subtire-si-daca-se-poate-3d-isi-mai-permit-romanii-televizoare-scumpe-8290404
8290404
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.