Atuuri româneşti pentru business brazilian

Autor: Florin Casota Postat la 25 aprilie 2017 646 afişări

Piaţa de outsourcing a crescut an de an cu cel puţin două cifre în ultima perioadă, iar domeniul angajează zeci de mii de români. Ţara noastră se află în vizorul firmelor internaţionale care caută să-şi externalizeze serviciile. Stefanini este unul dintre jucătorii importanţi în domeniu, fondatorul acesteia dezvăluind în cadrul unei întâlniri cu presa cum vede piaţa din România şi ce planuri de afaceri are pe plan local şi nu numai.

Atuuri româneşti pentru business brazilian

Un punct slab al ţării noastre, punctat de Marco Stefanini, este cererea mare în raport cu oferta pentru specialişti din domeniul IT. Deşi nu sunt multe diferenţe între Brazilia şi România la nivel de business, fondatorul Stefanini spune că în ţara natală găseşte mai uşor personal calificat în diferite tehnologii pe care apoi să-i înveţe limbi străine, spre deosebire de România, unde angajează oameni ce vorbesc bine limbi străine, dar nu au cunoştinţe de IT avansate.

Potrivit clasamentului anual al celor mai bune oraşe pentru outsourcing din lume realizat de firma de consultanţă Tholons, Bangalore îşi menţine poziţia în top, urmat de Manila (Filipine) şi de Mumbai. De fapt, India are şase oraşe în top 10. Primele opt oraşe din clasament sunt din Asia, urmate de două oraşe din Europa, anume Cracovia (Polonia) şi Dublin (Irlanda). România este prezentă în top doar prin Bucureşti, care a picat două locuri în clasament faţă de 2015, pe locul 41. Oraşele care au urcat cel mai mult în clasament au fost Belfast, Varşovia şi Glasgow (fiecare cu cinci locuri), apoi Wrocław (Polonia) şi Cork (Irlanda) cu patru locuri. În timp ce Istanbul a coborât 10 locuri, iar Moscova opt şi Shenzen (China) patru locuri.

Conform datelor Smartree, firmă de resurse umane, peste 60.000 de români lucrează în outsourcingul local, iar piaţa locală este estimată la 1,2 miliarde de euro, valoarea fiind în creştere cu cel puţin 20% în fiecare an. În topul oraşelor care au cele mai multe departamente de Shared Service Centers, Bucureştiul este cel mai ofertant din punctul de vedere al forţei de muncă. Capitala este urmată de oraşe precum Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov şi Iaşi.

În afară de România, Stefanini Europa mai are un centru în Polonia şi un altul deschis anul trecut în Moldova - ambele sunt coordonate de biroul local, sediul central pentru EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) fiind la Bruxelles.

„În Europa operăm în 19 ţări, principalul punct de livrare fiind în România. Cele mai importante pieţe europene pentru noi sunt Germania, Elveţia, Franţa şi Marea Britanie”, spune brazilianul. Totuşi Stefanini nu vrea să mai deschidă centre noi în România, ci să-şi dezvolte operaţiunile în cele existente. „În prezent avem peste 100 de poziţii deschise în centrele din România. Ne aşteptăm ca la finalul acestui an să ajungem la circa 1.700-1.800 angajaţi în total pe plan local“, spune antreprenorul. El precizează că „încercăm să evităm să deschidem prea multe centre. Ideea este să reuşim să le creştem pe cele pe care le avem deja şi abia apoi să înfiinţăm altele noi. Cu toate acestea, analizăm constant posibilităţile de a deschide în locaţii în care nu suntem deja prezenţi”.

Stefanini IT Solutions a început ca o companie mică ce oferea, în principal, servicii de training IT companiilor locale şi sucursalelor braziliene ale multinaţionalelor, precum IBM sau Johnson & Johnson. În 1993, compania ajunsese deja la o cifră de afaceri de 1 milion de dolari. Doi ani mai târziu, veniturile crescuseră deja de peste 10 ori, iar în 2015, compania realiza o cifră de afaceri de 650 de milioane de dolari.

În 2010, Stefanini a început extinderea la nivel internaţional, prin achiziţia mai multor companii, printre care TechTeam, Vanguard sau Orbitall. Astfel, Stefanini a cunoscut cea mai mare extindere în 2010, în plină recesiune mondială. Fondatorul companiei menţionează că acea criză a fost o oportunitate de schimbare şi de adaptare la noile realităţi, fără a se rezuma doar la scăderea de costuri. „Dacă suntem agresivi doar pe preţ, nu ne plasăm pe o poziţie bună pe termen lung.” În schimb, „trebuie să faci lucrurile diferit, să dărâmi multe paradigme”.

În prezent, peste jumătate din veniturile companiei, care depăşesc un miliard de dolari, provin din operaţiunile internaţionale, iar obiectivul anunţat de Marco Stefanini este ca acest procent să crească la 75% în următorii cinci ani. Compania este prezentă în 39 de ţări, prin cele 88 de birouri din întreaga lume, şi are peste 22.000 de angajaţi la nivel mondial. Dintre cei peste 500 de clienţi activi, 300 sunt corporaţii multinaţionale.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.