Tendintele lifestyle ale anului 2010

Autor: Cristina Marina Postat la 12 ianuarie 2010 44 afişări

Inventivitatea pare sa marcheze anul 2010, daca privim previziunile specialistilor in tendinte. Se pare ca influenta crizei din anul care a trecut i-a determinat pe multi sa gaseasca o abordare mai artistica a stilului de viata si de business.

Anul trecut, popularitatea retelelor sociale a atins un nivel fara precedent, iar previziunile arata ca nu se va opri aici. Avand in vedere numarul mare de consumatori ce posteaza in timp real ce fac, cumpara, asculta, privesc sau poarta, informatia privind comportamentul de consum si preferintele pentru un produs sau altul va ajunge "pe piata" si se va raspandi in timp real. Gratie libertatii de exprimare pe care o ofera retele ca Twitter sau Facebook, consumatorii vor avea acces la conversatii si evaluari reale intre consumatori, iar numeroase servicii vor capitaliza puterea acestui "creier global".

{i modul cum este vazuta relationarea online se va modifica. Cu toate ca in 2010 mai mult ca niciodata ne vom petrece o mare parte din viata online, retelele sociale vor incerca sa-i incurajeze pe oameni sa socializeze si in viata reala. Ironic, aceeasi tehnologie despre care se spunea ca va condamna generatii intregi la o viata de zombie s-a dezvoltat astfel incat sa ii scoata pe oameni din casa. Asa ca, pentru moment, analistii de tendinte spun sa uitam de un viitor in care consumatorii se pierd in lumea virtuala, pentru ca internetul va fi doar o metoda de informare si, cu cat vor socializa mai mult online, cu atat oamenii vor avea mai multi prieteni in viata reala. Channel 4 din Marea Britanie a dezvoltat o aplicatie pe Facebook pentru show-ul "Come Dine With Me", unde bucatari amatori concureaza pregatind cine pentru prieteni, aplicatie care le permite privitorilor sa vizioneze retete si extrase video din emisiune.

{i luxul, una dintre pietele despre care s-a vorbit mult in contextul crizei, se va schimba in 2010. Pe langa luxul clasic, vor aparea foarte multe servicii, produse, companii care se vor promova printr-o abordare proprie a luxului. Cat timp vor miza pe secretele, povestile, cunostintele sau personalizarea potrivite, va fi suficient sa decreteze ca o tendinta a murit pentru a lansa ceva diametral opus.

Va creste numarul companiilor premium si de lux care vor vinde produse exclusive pentru un spatiu geografic. Pentru consumatori, aceasta va insemna placerea de a calatori pentru a achizitiona un anumit produs, care nu este disponibil nici online. De turismul de shopping vor beneficia marile branduri care gasesc astfel o metoda de a concura cu exclusivismul marcilor de nisa. De exemplu, Burberry a dezvoltat o linie de prodise, Blue Label, disponibila numai in magazinele din Japonia si care include versiuni mai indraznete ale stilului clasic Burberry. La Terminalul 5 al aeroportului Heathrow exista produse exclusive pentru boutique-urile de acolo: calatorii pot cumpara un pandantiv exclusiv T5 Bvlgari, un model din argint Links of London sau o gogoasa Krispy Kreme T5.

Ecologia nu putea lipsi de pe lista cu tendinte, mai ales ca recent, la summit-ul de la Copenhaga, a fost declansata oficial cursa inarmarii "ecologiste". Specialistii spun ca nu va fi de mirare daca anul acesta vom auzi de interventii ale guvernelor in probleme care tin de protectia mediului, ca in cazul oraselul Bundanoon din Australia, care a interzis vanzarea de apa imbuteliata din motive ecologice. Comunitatea a votat inlocuirea sticlelor branduite cu sticle goale marcate "Bundy on tap" care pot fi alimentate cu apa de la fantanile din oras. Iar lantul britanic Prêt à manger a decis sa nu mai vanda sandvisuri cu ton dupa ce documentarul "End of the Line" a dezvaluit ca se pescuieste prea mult din oceanele lumii.

Responsabilitatea sociala a firmelor a fost o tendinta marcata in 2009 si va continua si in 2010. Cu alte cuvinte, tot mai multe companii isi vor promova produsele ambalate in caritate, anuntand ca o parte din castiguri va fi donata pentru a ajuta copiii din Africa, pentru a planta un copac sau orice altceva ar ajuta omenirea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
arta si societate,
lifestyle,
tendinte
/arta-si-societate/lifestyle/tendintele-lifestyle-ale-anului-2010-5291198
5291198
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.